|
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.4 v areálu Zbrojovky v Brně
Kvaček, Ondřej ; Ing. Ladislav Minář CS.c (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh páteřní místní sběrné komunikace s tramvajovou tratí linky č.4, která bude mít za cíl obsloužit přestavbové území průmyslového areálu Zbrojovky a vzájemně propojit Dukelskou třídu a ulici Zábrdovickou. Tato práce je řešena v rozsahu studie. Řešení obslužnosti tohoto území se zakládá na znalosti Územního plánu města Brna, návrzích vedení tramvajových tras získaných od Dopravního podniku města Brna a konzultaci na Odboru dopravy města Brna. Normy a směrnice použité při tvorbě návrhu křižovatky jsou obsaženy v seznamu použitých zdrojů. Práce je vytvořena za pomoci použití programů Autocad Civil 2012, Microsoft Office 2010, AutoTURN 8.1. V této práci bylo pomocí řešení trasy ve variantách dosaženo závěru, že výhodnější je oddělení místní sběrné komunikace od tramvajové trasy, díky čemuž dojde ke kvalitnější obsluze celé oblasti.
|
|
Přestavba křižovatky „Semilaso“ v Brně Králově Poli
Kopuletá, Jitka ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je přestavba křižovatky "Semilasso" v Brně Králově Poli. Jedná se o světelně řízenou, průsečnou křižovatku ulic Palackého třída, Kosmova a Riegrova, která tvoří významný přestupní uzel mezi linkami MHD. Zastavují zde dvě tramvajové, jedna trolejbusová a devět autobusových linek. Návrh sjednocuje tramvajové zastávky, usměrňuje pohyb chodců a snižuje intenzitu automobilové dopravy směřující do centra města.
|
|
Nové autobusové nádraží v Humpolci
Sejkora, Jan ; Všetečka, Martin (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Autobusové nádraží se nachází zhruba 300 m od železniční stanice a je majetkem společnosti ICOM Transport a.s., který se rozhodl z důvodu naddimenzovanosti nádraží přesunout ho do areálu svého sídla a stávající prostor nádraží prodat. Důvodem je také to, že všechny dálkové autobusy na současné autobusové nádraží nezajíždí a využívají autobusové zastávky blíže k centru. Zázemí v podobě čekárny je již na místě nově plánovaného autobusového nádraží vybudováno. Cílem bakalářské práce je navrhnout několik variant autobusového nádraží a porovnat je i s návrhem, který nám předložil ICOM Transport a.s.
|
|
Hodnocení finanční situace podniku a jeho zabezpečení informačním systémem
Pavlíček, Jakub ; Žižlavský, Ondřej (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení finanční situace firmy Gestra CZ, s. r. o. v letech 2007 – 2010 a na její zabezpečení pomocí výběru vhodného informačního systému. Podkladem pro analýzu byly účetní výkazy firmy za jednotlivé roky sledovaného období, které jsem dostal od firmy Gestra CZ, s. r. o. laskavě k dispozici. V první části jsou zařazeny teoretické podklady pro tuto bakalářskou práci. Ve druhé části podávám základní informace o společnosti a popisuji současný stav pomocí SWOT analýzy. Ve třetí části provádím finanční analýzu podniku a ve čtvrté části jako návrh řešení doporučuji firmě zakoupit informační systém.
|
|
Napojení nového nádraží v Brně na systém veřejné dopravy
Bartoň, Daniel ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou dostupnosti nového Hlavného nádražia v Brne, jeho odsunom, modernizáciou alebo rekonštrukciou a jeho napojením na systém verejnej dopravy. Zameriava sa najmä na mestskú hromadnú dopravu v Brne dotknutú presunom nádražia a na regionálnu osobnú železničnú dopravu v okolí Brna. Popisuje, hodnotí a posudzuje rôzne varianty presunu nového nádražia z pohľadu časovej úspory pre cestujúcich, ktorí cestujú cez Hlavné nádražie a ich zdroj alebo cieľ cesty je v Brne alebo v blízkom okolí Brna. Najvhodnejšie sa javí varianta B - presun nádražia pod Petrov.
|
|
Dopravní řešení I/43 Lipůvka
Londin, Filip ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dopravním řešením na silnici I/43 Lipůvka. Cílem této práce je analyzovat současný stav a vyhledat možnosti zvýšení kapacity a zlepšení stavu. Zkoumanými místy jsou především křižovatky I/43 x II/379 (Blansko), I/43 x II/379 (Drásov). Práce se pokouší odhadnout a popsat přínosy a náklady uvažovaných řešení.
|
|
Autosalon se servisem
Pavlíček, Jiří ; Nespěšný, Ondřej (oponent) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vypracování projektové dokumentace pro provádění stavby autosalonu se servisem. Novostavba je umístěna v Brně v katastrálním území městské části Královo Pole. Jedná se o samostatně stojící nepodsklepený objekt, který je umístěn na lichoběžníkovém pozemku s rovinným terénem. Objekt je rozdělen na dvě části, a to na část autosalonu a servisu. Obě tyto části jsou spolu stavebně i provozně propojeny. Objekt autosalonu je navržen jako dvoupodlažní objekt, sloužící pro výstavu osobních automobilů a tvoří technické a hygienické zázemí, a především administrativní část obou objektů. Objekt servisu je navržen jako jednopodlažní nepodsklepený objekt, ve kterém jsou umístěny pracovní prostory servisu a potřebné sklady. Nosný konstrukční systém autosalonu tvoří železobetonové sloupy společně s keramickým zdivem, u objektu servisu to jsou železobetonové sloupy s lehkým sendvičovým panelem. Základy objektu tvoří prefabrikované kalichové patky v kombinací s železobetonovými prefabrikovanými prahy, a základová podkladní deska s pasy z prostého betonu. Zateplení objektu autosalonu je pomocí izolačních desek z čedičové vlny opláštěnou provětrávanou fasádou s profilovaným obkladem z tahokovu. Proslunění v místnosti showroomu zajišťuje prosklená sloupko-příčková fasáda v kombinaci s plastovými okny a dveřmi. Stropní konstrukce jsou řešeny pomocí předem předpjatých stropních panelů Spiroll. Nosnou konstrukci střechy u obou objektů zajišťují předem předpjaté železobetonové vazníky v kombinací s trapézovými plechy a izolací z minerální vlny a PIR desek. Zastřešení objektů tvoří plochá střecha s klasickým pořadím vrstev s hydroizolační vrstvou z měkčeného PVC.
|
| |
|
Řešení zastávek MHD na ulici Kounicova v Brně v prostoru křižovatky s ulicí Hrnčířskou
Kolková, Nela ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje řešení zastávky MHD na ulici Kounicova v prostoru křižovatky s ulicí Hrnčířskou, kde se nacházejí významné cíle bez přímého napojení na MHD. Součástí jsou tři návrhy, které byly zpracovány v závislosti na místních podmínkách. Další částí práce je vize nového uspořádání Björnsenova sadu s málo hodnotnými stromy a nezpevněnými komunikacemi, který se nachází v centru akademických institucí, a proto by měl plnit reprezentativní funkci. Diplomová práce dále řeší dopravní napojení plánované podzemní garáže vedle Björnsenova sadu.
|
| |