Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 480 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systémy výměny náplně válce u dvoudobých motorů
Kovář, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu vývoje a kritického zhodnocení systému výměny náplně válce u dvoudobých motorů. Cílem práce bylo pomocí rešerše soustředit různé možnosti výměny náplně válce u dvoudobých motorů různých výkonových kategorií, popsat jednotlivá řešení a poukázat na výhody a nevýhody jednotlivých systémů a následně nastínit možný budoucí vývoj v této oblasti.
Návrh klikového mechanismu leteckého vznětového motoru
Josefíková, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh klikového mechanismu pro vznětový letecký motor. Dále pak vhodné vyvážení klikového mechanismu, pevnostní kontrola klikového hřídele a výpočet torzních kmitů. Vypracovat výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Emise zážehových motorů
Semela, Lukáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá emisemi zážehových motorů. Na úvod je čtenář seznámen s historií a dozví se, proč je důležité tuto problematiku řešit. Dále je zde vysvětlen pojem emise, popsáno jeho chemické složení, vliv na životní prostředí a lidský organismus. Zmíněn je také princip měření. Výklad pokračuje platnou legislativou v Evropské unii. Práce je zakončena informacemi o dodatečné úpravě emisí a kapitolou, která nastiňuje vyhlídky automobilů do budoucna s ohledem na životní prostředí.
Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru
Drozdek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru“ je zaměřena na prvotní návrh možnosti použití silikonového tlumiče torzních kmitů pro výše zmiňovaný motor určený pro traktory a další průmyslové aplikace. Cílem práce je vypočítat kmitání klikové hřídele pomocí vhodného dynamického modelu a následně navrhnout takové základní parametry silikonového tlumiče torzních kmitů, který torzní výchylky klikové hřídele utlumí na přijatelnou hodnotu. Další částí je návrh konstrukčního provedení samotného upevnění silikonového tlumiče na volném konci klikové hřídele motoru. Posledním krokem diplomové práce je porovnání a zhodnocení kmitání klikové hřídele bez tlumiče a s nově navrženým silikonovým tlumičem torzních kmitů.
Pětiválcový řadový vznětový motor s pryžovým tlumičem
Masnica, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a uspořádání řadového pětiválcového vznětového motoru s pryžovým tlumičem se zadanými parametry, návrh uspořádání klikového mechanismu, návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, modální analýza, výpočet torzních kmitů a návrh pryžového tlumiče.
Alternativní pohony automobilů
Filip, Vojtěch ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je analýza aktuálně používaných alternativních pohonů automobilů, jejich srovnání se současnými zážehovými a vznětovými spalovacími motory. Seznámení s technickým řešením jednotlivých pohonů a jejich kategorizace do několika základních skupin, podle charakteristických klíčových rysů. Dále obsahuje bližší seznámení s nejdůležitějšími komponenty automobilů, vyžívajících tyto alternativní pohony a současně jejich přednostmi ale také nedostatky, které nyní brzdí rozšíření těchto pohonů, z hlediska ekonomického i technického.
Dvoudobý motor pro malou mechanizaci
Böhm, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje postup konstrukčního návrhu dvoudobého motoru pro malou mechanizaci, s použitím moderních nástrojů konstruování s počítačovou podporou. V první části je uvedeno krátké shrnutí současných typů malé mechanizace s dvoudobými motory. Následuje část věnovaná koncepčnímu návrhu s výpočtem hlavních rozměrů válcové jednotky motoru. Po stanovení silového namáhání klikového mechanizmu, je provedena pevnostní kontrola ojnice, jejíž návrh a modelování je součástí práce, jak pomocí analytických vztahů z příslušné literatury tak metodou konečných prvků. Poslední částí této práce je zhodnocení výsledků s uvedením parametrů, jež ovlivňují výkony dvoudobých motorů malé mechanizace.
Koncepce řadového zážehového motoru
Kočvara, Antonín ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním řadového zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1,5 litru a jeho tříválcové alternativy, která ze čtyřválce vychází. Práce je uvedena rešerší, kde jsou příklady některých současně vyráběných motorů. Následuje konstrukční návrh obou motorů, kde je detailněji proveden návrh klikových mechanismů. Poté jsou klikové mechanismy podrobeny dynamické analýze s použitím MKP a MBS metod. Práce končí porovnáním obou motorů z hlediska zatížení klikového hřídele, hmotnosti a zástavby.
Úprava závěsu bočních dveří osobního automobilu
Čermáková, Klára ; Kozman, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Úvodní část této diplomové práce poskytuje náhled do problematiky závěsů bočních dveří osobního automobilu. Praktická část práce se již zabývá úpravou stávajícího low-cost závěsu bočních dveří. Nejprve je zvolen materiál, který umožní snížení hmotnosti závěsu při zachování požadovaných mechanických vlastností. Následuje detailní popis modelu závěsu, který byl vytvořen v softwarovém programu Catia. V další části práce je popsáno tepelné zpracování a povrchová úprava závěsu, které zajistí jeho výsledné vlastnosti. Pro kontrolu pevnosti závěsu byl v programu Ansys simulován trhací test a test stability závěsu. Následně je poskytnut záznam z konzultace sériové vyrobitelnosti závěsu a uvedeny nástřihové plány. K závěru je navržen postup montáže závěsu. Poslední část práce tvoří porovnání vytvořeného závěsu se dvěma obdobnými plechovými závěsy bočních dveří.
Mechanismus jednoválcového zážehového motoru s prodlouženou expanzí
Tokař, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh klikového mechanismu motoru s prodlouženou expanzí. Hlavní pozornost je věnována na vyšetření průběhů kinematických veličin a setrvačných sil v mechanismu. Dále je v této práci provedena analýza napjatosti ojnice a porovnána s ojnicí klasického motoru. V poslední části je zhodnocení předností a nedostatků navrženého řešení mechanismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 480 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.