Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice
Roubíčková, Anna ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Diplomová práce pojmenovaná "Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice" přináší komplexní pohled na český videoherní trh, který byl vytvořen na základě dat čerpaných z mnoha místních i zahraničních odborných studií a s pomocí osobních rozhovorů s vybranými zástupci českého videoherního trhu. Bylo zjištěno, že videoherní průmysl v České republice si postupně vydobývá svoji ekonomickou pozici - jeho obrat dlouhodobě meziročně roste a vytváří tak stále větší část příjmů kulturních a kreativních odvětví. To vše se děje spontánně bez jakékoliv systematické podpory ze strany státu či územních samospráv, jaká je běžná v jiných evropských státech. O tuto podporu, zejména ve formě daňových úlev a propagace tvorby místních vývojářů v zahraničí (a z ní plynoucího přílivu zahraničních investorů), by přitom dle provedených rozhovorů subjekty figurující na videoherním trhu v České republice měly zájem. Je proto oprávněné se domnívat, že zavedení systému institucionální podpory by přispělo k vyřešení dvou nejpalčivějších problémů - nedostatečného finančního a marketingového zázemí - na kterých se oslovení představitelé různých segmentů videoherního trhu shodli. V návaznosti na odstranění těchto největších překážek rozvoje by se proces utváření silného postavení českého videoherního průmyslu signifikantně zrychlil. Všechny výše zmíněné skutečnosti společně s mnoha dalšími aspekty reflektuje SOAR analýza, jež celou práci uzavírá.
Coworking - soudobá teorie a praxe na příkladu konkrétních center a jejich uživatelů
Mašínová, Johana ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Cílem teoretické části práce je poskytnout rozsáhlejší pohled na zvolenou problematiku, jenž bude převzat především ze zahraniční literatury. Mezi jinými jsou nastíněny teorie dvou amerických sociologů, jejichž myšlenky jsou určitým předobrazem studovaného jevu a měly by tak sloužit jako počáteční úvod do celé problematiky. Následuje definice a stručná historie, stejně jako hledisko managementu, který fenomén coworkingu přirovnává ke klastrům, definovaným Michaelem Porterem. Účelem praktické části je nastínit fungování coworkingu v praxi, a to jak z pohledu řídících pracovníků (nebo vlastníků) coworkingových center, tak jejich uživatelů. Toho je docíleno metodou kvalitativního i kvantitativního výzkumu, konkrétně byla použita mnohopřípadová studie a dotazníkové šetření. Veškeré dílčí závěry jsou sepsány pod jednotlivými kapitolami. Závěr práce shrnuje nejdůležitější poznatky a výsledky provedeného výzkumu, stejně jako potvrzuje hypotézu stanovenou touto diplomovou prací.
Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům.
Vandělík, Jakub ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Tato diplomová práce "Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům" se primárně zabývá fenoménem zážitkové ekonomiky v Dánsku, jejím hlavním cílem je analýza a představení specifického dánského přístupu ke kulturním a kreativním průmyslům. První kapitola se zabývá historicko-ekonomickým vývojem Dánska. Následující kapitola vymezuje zážitkovou ekonomiku na historickém vývoji a následně dánský přístup k tomuto konceptu. Třetí kapitola se zabývá hledáním spojitostí mezi zážitkovou ekonomikou v Dánsku a specifickým socioekonomickým prostředím Dánska. Dále autor popisuje vliv dánské vlády a politické scény na vývoj zážitkové ekonomiky. Závěrečná kapitola se zabývá ekonomickými dopady zážitkové ekonomiky.
Nová média a jejich role v České televizi a ostatních celostátních televizích
Hoffmannová, Petra ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Cílem teoretické části diplomové práce je vymezení podstaty fungování nových médií v českých celoplošných televizních stanicích. Nejprve se práce věnuje teoretickému vymezení včetně teorií Marshalla McLuhana, druhá část se věnuje deskripci českého televizního trhu, charakterizaci současného diváka a jeho potřeb a popisu využívání nových médií jednotlivými televizními stanicemi. V závěrečném shrnutí jsou rekapitulována zjištění praktické části a na závěr jsou potvrzeny hypotézy popsané v úvodu.
Analýza Public relations NPÚ
Kotenová, Lenka ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou public relations Národního památkového ústavu. Práce se zaměřuje především na media relations. NPÚ se jako státní příspěvková organizace sestává z Generálního ředitelství v Praze a územních odborných pracovišť v jednotlivých krajích. Pomocí analýzy bylo zjišťováno, jaké je fungování PR restrukturalizovaného NPÚ, nakolik je kvalitní a efektivní. Zároveň bylo zkoumáno, jestli je komunikace s veřejností ze strany NPÚ decentralizovaná, a jakou roli v jeho PR sehrávají jednotlivá ÚOP a regionální tisk.
Kreativní průmysly v období ekonomické krize
Hejdová, Markéta ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Předmětem práce je sektor kreativních průmyslů a jeho chování v období ekonomické krize. Práce předesílá teorie zabývající se kreativními průmysly a jejich dosavadní závěry, přičemž vedle sebe staví zastánce i odpůrce teze, podle níž jsou kreativní průmysly zdrojem ekonomického růstu a zaměstnanosti. Kreativní průmysly byly doposud monitorovány pouze v období prosperity, ekonomické krize, která proběhla v roce 2008 nicméně umožňuje analyzovat jejich chování i v období recese. Analytická část se proto věnuje ekonomice Velké Británie, která je prozatím jediným státem, jež se konzistentně věnuje analýze tohoto sektoru, a na základě tří ekonomických ukazatelů popisuje chování kreativních průmyslů během krize a bezprostředně po ní. Práce dokládá, že kreativní průmysly skutečně během krize vykázaly růst, upozorňuje však také na omezení, která dosavadní zkoumání, včetně tohoto výzkumu, zatím mají.
Informační design a jeho aplikace v kulturní statistice v ČR
Kubíčková, Jana Ada ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Práce se zabývá použitím grafického designu pro prezentaci kulturních statistik. Cílem práce je navrhnout použití grafického designu (designu dat) v prezentaci výstupů kulturní statistiky ČR. První část práce je věnovaná definici používaných termínů, především pak vymezení kategorie informačního designu, jeho historickému vývoji, společenskému a psychologickému opodstatnění. Ve druhé části práce je nejprve zhodnocen současný stav prezentace výstupů kulturní statistiky a dále navrženo zpracování těchto výstupů s použitím grafického designu (designu dat).
Kreativní klastr Letná: vnitřní vazby, struktura a dynamika
Polakovičová, Lenka ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou kreativních klastrů. Jejím cílem je zmapovat konkrétní kreativní klastr, pochopit jeho vnitřní strukturu, vazby a dynamiku. Pro případovou studii byl zvolen klastr v oblasti Letné, v rámci kterého jsou soustředěny galerie, umělecká a designerská studia. Pomocí metod kvalitativního výzkumu, semistrukturovaných rozhovorů, mentálních map a pozorování, byly určeny faktory, které stály za rozhodnutími vybraných jedinců pro tuto lokalitu, pozornost byla věnována významu místa a jeho roli pro vznik klastru, symbolické a užitné hodnotě místa. Práce se soustředí na vnitřní fungování klastru pohledem jeho účastníků, hledá předpoklady a podmínky pro vznik a rozvoj kreativního klastru. Mikro pohledu na kreativní klastry nebyla dosud v českém prostředí věnována plná pozornost.
Kreativní průmysly v ekonomicko-kulturním prostředí Latinské Ameriky se zaměřením na Venezuelu
Pánková, Jitka ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Rey, Martin (oponent)
Hlavním cílem práce je zhodnotit a porovnat efektivitu kulturních a kreativních průmyslů v oblasti Latinské Ameriky a potažmo Venezuely zejména kvůli jejich rostoucímu potenciálu. Úvodní část se týká geografického a socioekonomického vymezení Venezuely, na níž je práce blíže soustředěna. Následuje rychlý přehled teorie kulturních a kreativních průmyslů, aby mohl být tento koncept následně adaptován na latinsko-americký region. Další část je věnována vybraným příkladům zemí a jejich projektům, které výrazně proměnily sociokulturní prostředí země. Druhá polovina práce je věnována kulturním a kreativním průmyslům ve Venezuele. Jsou zde vymezeny jednotlivé kategorie tohoto sektoru a kulturní orgány, které se jim věnují nebo je zaštiťují. Poslední dvě kapitoly praktické části jsou zaměřeny na aktuální situaci v rámci fenoménu kulturních a kreativních průmyslů a dění, které v současné době může změnit celé fungování venezuelského státu.
Vím, proč volím: Analýza mediální kampaně
Skřebská, Aneta ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou mediální kampaně nesoucí název Vím, proč volím, probíhající v roce 2013 a 2014. Cílem této práce je definice nástrojů, které byly použity při tvorbě kampaně, vyhodnocení jejich efektivity a návrh dalších zlepšení. Teoretická část definuje neziskové prostředí a specifika jeho marketingových a PR strategií. Praktická část analyzuje kampaň Vím, proč volím na základě konkrétních použitých nástrojů. Rozebírá tiskovou zprávu a pomocí kvantitativní obsahové analýzy definuje mediální obraz kampaně. Poté konkretizuje možné kroky, vedoucí ke zvýšení efektivity kampaně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.