Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociogeografická regionalizace okresu Benešov v letech 2001-2011 a vliv pracovní atraktivity Prahy na její změny
Pešek, Ondřej ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Dojížďka se stala nedílnou součástí každodennosti života v naší společnosti a analýza dojížďkových proudů má zásadní význam pro zachycení sociogeografické organizace společnosti. Předkládaná diplomová práce má za hlavní cíl identifikovat změny v geografických aspektech dojížďky za prací a do škol v okrese Benešov během intercenzálního období 2001-2011. Druhým cílem je vyhodnotit vliv makroregionálního centra Prahy na dojížďku za prací v okrese Benešov. Tento okres je vzhledem ke své blízkosti a dobré dopravní dostupnosti Prahy vhodným modelovým příkladem pro posouzení vlivu makroregionálního centra na sousední mikroregiony. Tento vliv makroregionálního centra je sledován pomocí analýzy pracovních dojížďkových proudů a také pomocí dotazníkového šetření. Záměrem dotazníkového šetření je zachytit zejména to, jak lidé vnímají dojížďku za prací a pracovní příležitosti v Praze. Klíčová slova: dojížďka, sociogeografická regionalizace, makroregion, mikroregion, funkční region, Benešov, Praha, Vlašim, Votice.
Analýza vlivu dálnice D1 na rozvoj města Humpolec po roce 1989: srovnání socioekonomických faktorů s městem Chotěboř
Mikula, Karel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Vztah mezi regionálním rozvojem a dopravní infrastrukturou, je v současnosti jednou z nejvíce diskutovaných problematik mezi odborníky i širokou veřejností. Na druhou stranu v rámci Česka existuje překvapivě velice málo kvalitních vědeckých studií, které by se tímto tématem podrobně zabývaly. Předložená diplomová práce se zabývá vlivem dálnic na regionální rozvoj. Hlavní část této práce představuje případová studie, která má za cíl zhodnocení vlivu dálnice D1 na město Humpolec po roce 1989, v porovnání s referenčním městem Chotěboř. Analýzy jsou provedeny na základě kvazi-experimentálního přístupu hodnocení jednotlivých socio-ekonomických indikátorů, s důrazem na ekonomické subjekty. Závěry z tohoto výzkumu jsou dále podloženy dotazníkovým šetřením, které je ovšem pro svojí nižší vypovídající hodnotu spíše doplňkovým zdrojem. Na základě předem stanovených hypotéz, provedené analýzy prokázaly pozitivní vliv dálnice D1 především na firmy a zaměstnanost, což následně s kvalitní místní samosprávou a dalšími faktory podněcuje rozvoj celého města Humpolec. Můžeme tak konstatovat, že dálnice D1 byla jedním z hlavních faktorů rozvoje města Humpolec, ne však jediným.
Dopravní dostupnost obcí Karlovarského kraje individuální a hromadnou dopravou
Jaroš, Václav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prostorovou orientací dopravních vztahů v Karlovarském kraji s důrazem na vazby mezi centry regionu a jejich zázemím. V první části práce je zpracována obecná charakteristika zájmového území. Na ni navazuje výběr center dopravní spádovosti Karlovarského kraje a podrobná analýza jejich akcesibility. Ta tvoří základ pro dopravně-geografickou regionalizaci kraje, podle jednotlivých měr akcesibility. Závěrečná část práce se věnuje srovnání jednotlivých regionalizací a identifikací vlivů, jež na ně působí.
Geografické aspekty cenotvorby nákladní silniční dopravy
Čermák, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je na příkladě mezinárodní silniční nákladní dopravy dokumentovat, jaký je vztah vzdálenosti a přepravní ceny a které geografické faktory mohou mít vliv na očekávané nepravidelnosti v tomto vztahu. Práce využívá skutečných přepravních cen a na jejich základě hledá a nachází rozdíly v relativních přepravních cenách mezi vybranými regiony. Ukazuje se, že na kvalitu přepravní ceny mohou mít vliv faktory jako je poloha cílového regionu v rámci Evropy a vůči Česku, poloha v rámci dopravních sítí a tras, jeho ekonomická síla či hospodářský profil, ale pravděpodobně také pozice a vzájemné vztahy zdrojového a cílového regionu v rámci globálních dodavatelských řetězců. Kvalita dopravního propojení zdrojových a cílových regionů je pak porovnána s propojením těchto regionů dle klasifikace světových měst a ukazuje se, že kvalita těchto druhů propojení nemusí být vždy shodná. Bylo také provedeno dotazníkové šetření mezi odborníky z oboru mezinárodní dopravy, jehož cílem bylo získat podklady k lepší interpretaci výsledků práce a dále získat jejich názor na smysl geografického výzkumu v tomto tématu. Klíčová slova: mezinárodní silniční nákladní doprava, dopravní cenotvorba, přepravní cena, logistika, dodavatelské řetězce, geografické faktory cenotvorby
Analýza dopravního chování obyvatel v České republice s důrazem na využívání železniční dopravy
Divíšková, Lenka ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
V průběhu transformačního období došlo k dynamickým změnám v sektoru dopravy (změny v nabídce dopravních možností) a postupně se začalo měnit také dopravní chování obyvatel. Volba dopravního prostředku je proces, který je podmíněn mnoha faktory a může vykazovat rozdílné regionální charakteristiky. Z toho důvodu je obecným cílem práce hodnocení dopravního chování obyvatel v jednotlivých regionech Česka se zvýšeným důrazem na železniční dopravu. Analytická část diplomové práce je rozdělena na hodnocení ve dvou měřítkových úrovních. Cílem práce na národní úrovni je určit význam jednotlivých typů dopravních prostředků při dojížďce za prací. Smyslem práce je vyhodnotit konkurenci hlavních dopravních módů (železnice, autobus, automobil) a stanovit spádovou oblast každého krajského města dle využitého dopravního prostředku. V rámci tohoto cíle bude pozornost soustředěna zejména na míru využívání železniční dopravy. Vedlejším cílem práce je zhodnotit dojížďku za prací na mikroregionální úrovni v rámci okresu Příbram. Analýza bude provedena na bázi jednotlivých obcí v zázemí Příbrami a bude detailně hodnotit mobilitu obyvatel. Tato analýza by měla přinést doporučení pro využívání jednotlivých dopravních módů a jejich případnou optimalizaci.
Regionální hromadná doprava Karlovarského kraje
KRAFT, Stanislav
Diplomová práce se zabývá geografickými aspekty organizace veřejné hromadné dopravy osob v Karlovarském kraji. Ta je zde pojímána zejména jako alternativa vůči individuální automobilové dopravě a zároveň jako služba ve veřejném zájmu. Úvodní kapitoly se věnují cílům práce a přehledu publikované literatury. Kapitola {\clqq}metodika zpracování`` se věnuje popisu jednotlivých metod, které jsou použity pro popsání prostorových aspektů hromadné dopravy ve zkoumaném území (dopravně geografická regionalizace, hierarchie dopravních středisek, prostorová diferenciace úrovně dopravní obslužnosti sídel). Následující kapitoly se věnují fenoménu dopravy a hodnocení současného stavu dopravy ve světě, Evropské unii a České republice. V rámci této problematiky je analyzován i současný stav hromadné dopravy v České republice. Následující kapitola se věnuje vybraným geografickým charakteristikám Karlovarského kraje. Poslední kapitola obsahuje rozsáhlé hodnocení organizace hromadné dopravy v Karlovarském kraji a syntézu celé zkoumané problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.