Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody s přihlédnutím k pachatelům závažných trestných činů v České republice
Kondrková, Lenka ; Jaluška, Aleš (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Tato diplomová práce "Význam vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody s přihlédnutím k pachatelům závažných trestných činů v České republice" se zabývá vzděláváním pachatelů závažných trestných činů. Cílem práce je zjistit, zda se dlouhodobě odsouzeným ve výkonu trestu odnětí svobody může skrze vzdělávání, do něhož patří nejen odborné a základní vzdělání, ale i "Program zacházení" a působení pedagogických pracovníků, změnit pohled na smysl výkonu trestu odnětí svobody. Pedagogickými pracovníky myslím ty, kteří jsou zaměstnáni jako speciální pedagogové, pedagogové volného času a vychovatelé. Teoretická část pojednává o funkcích výkonu trestu odnětí svobody, dále o "programu Zacházení s odsouzenými", vzdělávání odsouzených, propojení sociální práce ve věznici se vzděláváním odsouzených a řeč je i o logoterapeutickém přístupu Viktora Emila Frankla. Poslední část práce se zabývá rozborem jedenácti rozhovorů, které vyplňovali pachatelé závažných trestných činů, a kteří jsou v současné době již na svobodě. Tato část odpovídá na zvolený cíl práce.
Rizika (ne)sociální práce ve vězeních
Paulusová, Iva ; Jaluška, Aleš (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá riziky, která se mohou objevit při výkonu sociální práce ve vězeních, nebo také riziky, která vyplývají z její absence. Práce má dvě oblasti. První část je ryze teoretická, sepsaná z odborných zdrojů, obecných faktů a zaměřuje se na propojení sociální práce s dílčí částí penologie, a to vězeňstvím. Na konci této části se práce věnuje rizikům, která vyplývají z jejich propojení. Druhá část je praktická, zaměřená na výzkum provedený kvalitativní formou pomocí dotazníkového šetření. Celá práce je členěná na kapitoly, které jsou logicky provázané. Jednotným cílem je zjistit jak sociální práce determinuje výkon trestu odnětí svobody, a kde se nalézají rizika jejího výkonu. Výzkumná část podporuje, potvrzuje a rozšiřuje část teoretickou.
Vzdělávání ve vězení
Bříšková, Jana ; Jaluška, Aleš (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížení tématu týkajícího se výkonu trestu odnětí svobody a zmapování současných možností práce s vězni. Hlavní tezí je předpoklad současného nastavení společnosti k humanizaci vězeňství a zkvalitnění práce s vězni k dosažení zdárné reintergace po propuštění. Pozornost je zaměřena na popis specifik pravidel výkonu trestu, prostředí věznice, osobnost pachatele trestného činu a dopad dlouhodobého věznění na změny osobnosti. Dále je představen smysl vzdělávání, které by mohlo mít význam pro změnu smýšlení odsouzených a již zmíněnou úspěšnou reintegraci do společnosti. Praktická část předkládá výzkumnou sondu provedenou rozhovory s odsouzenými na téma jejich motivace ke vzdělávání.
Využití logoterapie jako prevence recidivy
Dluhošová, Jana ; Mašát, Vladimír (oponent) ; Jaluška, Aleš (vedoucí práce)
Trestný čin staví jedince na životní křižovatku, na níž je jedna z následujících etap cesty téměř jasně vymezena. Tato skutečnost dříve nebo později s sebou přináší otázku, která je spojená s každou závažnou změnou v lidském životě: " Jaký má nyní můj život vlastně smysl?"

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.