Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evoluce violoncellových koncertů Karla Davydova
Boiprav, Anna ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato magisterská práce je zaměřena na rozbor vývoje violoncellových koncertů ruského skladatele, interpreta a pedagoga Karla Julieviče Davydova. Především je to analýza vzestupného rozvoje od virtuózneho typu koncerta k typu virtuózně-symfonickému. Tato práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se ve třech podkapitolách soustředí na typizaci a charakteristice smyčcových koncertů. Druhá kapitola se v šesti podkapitolách věnuje souvislosti západoevropských tradic a zvlášností vývoje violoncellové tvorby v Rusku. Třetí kapitola se ve dvou podkapitolách a čtyřech menších podkapitolách soustředí na osobnost Karla Julieviče Davydova, periodizaci jeho tvorby a analýzě jeho violoncellových koncertů.
PKF - Prague Philharmonia
Střelcová, Hana ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Záměrem práce je charakterizovat orchestr PKF – Prague Philharmonia, který působí na české hudební scéně již 22 let. Autorka se detailněji zabývá historií tohoto tělesa, představuje šéfdirigenty a koncertní mistry a snaží se zmapovat nejdůležitější momenty orchestru v průběhu času. Dále uvádí momentální činnost PKF – Prague Philharmonia a v závěru práce přináší rozhovor s bývalým ředitelem PhDr. Iljou Šmídem, který byl jednou z důležitých osobností tohoto orchestru a stál v jejích začátcích.
Wolfgang Boettcher- život a hudba
Petr, Václav ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Tato diplomová práce se snaží přiblížit čtenáři jedinečnou osobnost Wolfganga Boettchera. Jedná se o vůbec první ucelený text o tomto geniálním violoncellistovi. Rozebírá jeho život od dětství až po současnost. Podrobně se zabývá jeho rodinou a vykresluje podrobnosti a souvislosti jeho hudebního dospívání. Seznamuje čtenáře se všemi důležitými mezníky ve Wolfgangově životě i setkání s důležitými osobnostmi, která byla pro jeho profesní růst nejzásadnější. Snažím se představit Wolganga Boettchera ne pouze jako hudebníka, violoncellistu a pedagoga, ale i jako člověka s velkým srdcem a bezednou láskou k hudbě. Do druhé části práce je zařazena podrobná historie Berlínské filharmonie, neboť to je orchestr, který sehrál v jeho životě velmi důležitou roli.
Proměny violoncella na prahu 21.století.
Stehlíková, Michaela ; STRAŠIL, Tomáš (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Bakalářská práce popisuje vývoj violoncella od počátků jeho vzniku až po současnost, spolu se vznikem dalších typů violoncella, problematikou ozvučení a uplatnění violoncella na současné hudební scéně.
Příprava interpretačního výkonu.
Šístek, Eduard ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; HOŠEK, Jiří (oponent)
Práce se zabývá přípravou vystoupení, vztahem mezi interpretací a technikou a ostatními elementy, které se na dobrém výkonu podílejí. Klíčovou myšlenkou je všestranný pespektivní vývoj hráčových schopností a dovedností. Vytvoření představy o harmonické a formální struktuře skladby je předpoklad, na jehož základě budeme schopni dílo přesvědčivě interpretovat. Rozvinuté duševní schopnosti představivosti a paměti jsou přitom zapotřebí stejně jako spolehlivá technika.Kvalita výkonu na koncertě je způsobem přípravy velice ovlivněna. Mimo to hraje důležitou roli také schopnost přizpůsobit se akustice a vypořádat se s trémou. Každé vystoupení přináší nové podněty a inspiraci. Na závěr hráč svůj výkon zhodnotí, aby věděl, na čem má dále pracovat.
Portrét osobnosti - Jan Vychytil
Urban, Vojtěch ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; KAŇKA, Michal (oponent)
Tato diplomová práce hodnotí z různých hledisek osobnost Jana Vychytila. Ten byl především violoncellistou, pedagogem a ředitelem Hudební školy hlavního města Prahy. Tím jsou dány tři hlavní tématické okruhy této práce: Vychytilovo interpretační umění, jeho pedagogický odkaz a samostatná kapitola je věnována Hudební škole hlavního města Prahy a okolnostem vzniku hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy. Kromě toho tato práce zachycuje Jana Vychytila i jako básníka a skladatele ve snaze dokreslit jeho rozmanitou osobnost.
Houslařský rod Dvořáků
Petrásek, Daniel ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Tato práce pojednává o slavném českém houslařském rodě Dvořáků a všeobecně o vývoji houslařství na území dnešní České republiky. Text je rozdělen do tří kapitol. Těžištěm práce je druhá kapitola, která je věnovaná všem čtyřem členům houslařského rodu Dvořáků. První část popisuje historický vývoj a tradici houslařství na našem území. Zároveň se snaží objasnit z jakých kořenů Dvořákové vzešli, na co navazovali, co za sebou zanechali a jaký je jejich samotný vliv na dnešní houslařství. Poslední kapitola spojuje umění houslařské a interpretační, ty spolu úzce souvisí a dávají význam jedno druhému. Cílem práce je připomenout houslařství jako plnohodnotný umělecký obor, jenž naši houslaři povznesli na nejvyšší úroveň.
Johann Sebastian Bach. Kantáty s obligátním violoncellem
Mašlaň, Petr ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato práce pojednává o kantátách Johanna Sebastiana Bacha, v jejichž áriích skladatel předepisuje violoncello piccolo. Je rozdfělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o problematice nástroje, další kapitola je věnována historickému kontextu kantát a jejich instrumentaci v souvislosti s nástrojem violoncello piccolo. Třetí kapitola je hudební analýzou jednotlivých árií v devíti kapitolách. Čtvrtá se zabývá otázkou, na jaký nástroj lze dnes tato sóla hrát. Práce obsahuje konkrétní notové ukázky a poznámky pod čarou.
Edward Elgar a jeho violoncellový koncert
Lee, Moises ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; HOŠEK, Jiří (oponent)
Repertoár skladeb zkomponovaných pro sólové violoncello je v porovnání s ostatními koncertními nástroji velmi omezený.A všichni jistě dobře známe nejznámější díla klasického repertoáru, mezi nimi pak mimo jiné i koncert od Edwarda Elgara. Tak či onak, kromě samotného koncertu a několika dalších proslulých písní, variací či pochodů se obecně ví jen málo o životě a díle tohoto skladatele, o enormím vlivu, který měl na Jacqueline du Pré, jejíž osobitá a zanícená interpretace daného konceretu se vedle vlastních poznámek Elgara dnes považuje za výchozí bod při studiu díla tohoto skladatele. Cílem této práce je nabídnout náhled na život a dílo Edwarda Elgara v širší perspektivě a pokusit se o alternativní interpretaci díla skladatele po předchozím nastudování nahrávek skladeb a poznámek skladatele.Tato interpretace pak bude nísledně porovnávána a doplněna o názory dalších proslulých violoncellistů, jakými jsou například Han-Na Chang nebo Kazimierz Michalik.
L.van Bethoven a violoncello
Petr, Václav ; Ericsson, Mikael (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Jamník, Tomáš (oponent)
Ludwig van Beethoven obohatil violoncellovou literaturu o samostatnou formu violoncellové sonáty. Významné jsou i jeho variační cykly pro violoncello a klavír. V této práci jsou všechny tyto skladby zmíněny a jsou rozebrány podmínky, které umožnily jejich vznik. Jeho 5. sonáta pro violoncello a klavír, D dur, op. 102 č. 2 je podrobněji analyzována. Prostor je rovněž věnován Koncertu pro klavír, housle, violoncello a orchestr C dur, op. 56, který je zásadní z hlediska vývoje moderního samostatného violoncellového koncertu. Zhodnocena je i funkce violoncella v Beethovenových smyčcových kvartetech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.