Název:
Edward Elgar a jeho violoncellový koncert
Překlad názvu:
Edward Elgar and his cello concerto
Autoři:
Lee, Moises ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; HOŠEK, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Repertoár skladeb zkomponovaných pro sólové violoncello je v porovnání s ostatními koncertními nástroji velmi omezený.A všichni jistě dobře známe nejznámější díla klasického repertoáru, mezi nimi pak mimo jiné i koncert od Edwarda Elgara. Tak či onak, kromě samotného koncertu a několika dalších proslulých písní, variací či pochodů se obecně ví jen málo o životě a díle tohoto skladatele, o enormím vlivu, který měl na Jacqueline du Pré, jejíž osobitá a zanícená interpretace daného konceretu se vedle vlastních poznámek Elgara dnes považuje za výchozí bod při studiu díla tohoto skladatele.
Cílem této práce je nabídnout náhled na život a dílo Edwarda Elgara v širší perspektivě a pokusit se o alternativní interpretaci díla skladatele po předchozím nastudování nahrávek skladeb a poznámek skladatele.Tato interpretace pak bude nísledně porovnávána a doplněna o názory dalších proslulých violoncellistů, jakými jsou například Han-Na Chang nebo Kazimierz Michalik.The repertoire of soloistic for cello is far narrower than those of other concertante instruments. So we tend to think that we know well of all the regularly performed cello concertos, in which the Elgar Concerto is among them.However, besides the concerto itself and some populare songs, variations or marches, there is little knowledge about the and work of the composer. Moreover, we have to take into account the massive influence of Jacqueline deu Pré, whose very personal and passionate performance has become an almost absolute point of refernece, above the annotations of Elgar himself.
My work aims to give a broader approach to Edward Elgar ande his cwork, and to give an interpretation proposal, after having consulted the composers´marks and recordings, and contrast it with the opinions of other prestigious cellist ( Han-Na Chang and Kazimierz Michalik).
Klíčová slova:
Elgar, Edward, 1857-1934; hudba; hudba pro violoncello; hudební analýzy
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7877