Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociálněpedagogická pomoc obětem domácího násilí
Kadlecová, Martina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálněpedagogickými aspekty domácího násilí. V úvodní části práce jsou definovány základní pojmy související s problematikou domácího násilí a je vymezena charakteristika domácího násilí jako nežádoucího jevu ve společnosti. V další kapitole je pozornost zaměřena na aktéry domácího násilí. Následující kapitola upozorňuje na význam prevence domácího násilí, důraz je kladen na primární prevenci. V práci jsou také nastíněny možnosti právní ochrany a pomoci obětem domácího násilí z hlediska právních norem ČR. Stěžejní část práce je věnována sociálněpedagogické pomoci poskytované obětem domácího násilí, kde jsou vymezené sociálněpedagogické aspekty práce s obětí domácího násilí. Pozornost je věnována nejen přímé práci s oběťmi domácího násilí, ale také dalším systémům pomoci určených aktérům domácího násilí. Je také vyzdvihnut význam interdisciplinární spolupráce při řešení problematiky domácího násilí a jsou popsány činnosti institucí poskytující pomoc obětem domácího násilí. Poslední kapitola teoretické části práce nabízí zhodnocení současného systému pomoci poskytovanému obětem domácího násilí v ČR. Empirické šetření zjišťuje současný stav informovanosti vybraného vzorku obyvatel o domácím násilí, dále jeho postojů k němu a zkušeností s ním. Provedeným šetřením bylo zjištěno, že...
Osobnost žáka s chronickým onemocněním a možnosti jeho rozvoje v kognitivní a metakognitivní oblasti
Lukschová, Kateřina ; Chrdlová, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o žákovi s chronickým onemocněním a odrazu jeho onemocnění v oblasti poznávání, reflexe a učení. V první části definujeme pojem chronického onemocnění a nastiňujeme klasifikaci chronických onemocnění a jejich charakteristiky, zabýváme se vlivem onemocnění na psychiku dítěte a specifiky, která jsou spojena s chronickým onemocněním žáka v prostředí školy a následně věnujeme pozornost problematice osobnosti žáka s chronickým onemocněním v kontextu poznávání a učení. V empirické části se snažíme nalézt charakteristické prvky v oblasti učebních stylů těchto žáků.
Možnosti využití dětské kresby jako jedné z diagnostických technik při práci pedagogů se zneužívanými dětmi
Kroužilová, Iva ; Chrdlová, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Smyslem předloženého textu je poskytnout učitelům a pedagogickým pracovníků přehled doporučení pro práci s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Teoretická část pojednává o syndromu CAN a o dětské kresbě jako jedné z projektivních metod. Empirická část práce zahrnuje ukázky možnosti využití kresby jako diagnostického nástroje při práci s týraným a zneužívaným dítětem. Na základě vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce je zmapována informovanost o problematice syndromu CAN a možnosti využití dětské kresby jako diagnostické techniky při práci s týraným a zneužívaným dítětem mezi učiteli základních škol ve Středočeském kraji. V závěru této diplomové práce je vytvořen souhrn doporučení učitelům a pedagogických pracovníkům pro práci s dětskou kresbou, který je zároveň výstupem této diplomové práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.