Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Energie letícího objektu potřebná pro poškození čelního skla automobilu
Havlík, Ondřej ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V teoretické části je řešena historie skla jako suroviny a také historie prvního použití skla jako materiálu pro automobilový průmysl a jeho vývoj. Dále pozornost upřena pouze na čelní sklo automobilu a konkrétně na materiálové složení různých výrobců, rozdělení dle doplňků využívaných v čelních sklech, způsoby uložení skla do karoserie. Tématem je i homologace čelních skel, ale také postup při výměně nebo opravě čelního skla po poškození. Experimentální část práce se věnuje stanovením energie letícího kamene potřebné k poškození čelního skla.
Identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností
Bilík, Martin ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kledus, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností. Stopy pneumatik na vozovce jsou jedním z nejdůležitějších objektivních prvků pro analýzu nehodového děje a jejich snadná a přesná detekce je tedy velmi důležitá. S narůstající technickou vybaveností vozidel, zejména se zavedením novějších generací asistenčních systémů brzdění, se brzdné stopy na vozovce zanechané pneumatikami stávají pro lidské oko téměř neviditelné. Je tedy žádoucí, aby jejich detekce byla nejen co nejpřesnější, ale také pokud možno snadná a rychlá, a to nejen pro soudní znalce, ale především pro příslušníky výjezdových jednotek dopravní policie. V souladu s vývojem a zaváděním nových bezpečnostních a asistenčních systémů do vozidel by měl být i vývoj prostředků a metod zajištění podkladů pro technickou analýzu dopravních nehod. Realita však ukazuje, že postupy, byť stále funkční, jsou několik desítek let prakticky shodné, a především jsou závislé na subjektivních schopnostech dokumentujících osob. Zásadním prvkem práce, ve srovnání s dříve popsanými postupy měření, je využití moderních metod a zařízení, tj. poznatků na nejvyšší známé úrovni poznání. Cílem je nalezení a ověření jednoduché, přesné a subjektivně co nejméně ovlivnitelné metody detekce stop na vozovce. Pomocí série provedených měření byla potvrzena možnost využití termokamery, v technické úrovni, kterou obvykle disponují jednotky hasičského záchranného sboru na místě dopravní nehody, za omezených atmosférických a časových podmínek. Dále bylo využito spektroskopie laserem buzeného plazmatu přístrojem rLIBS. Tuto metodu detekce nezřetelných stop pneumatik lze, na základě provedených měření a uvažovaného odstranění nedostatků přístroje ve vývojové fázi prototypu, označit jako minimálně ovlivnitelnou dokumentující osobou a současně dostatečně rychlou.
Porovnání výsledků experimentálních měření dohlednosti s dostupným SW
Maxera, Pavel ; Glier, Ladislav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou porovnání výsledků experimentálních měření dohlednosti se softwarem Dohľadnosť 2.0. Na základě podkladů získaných při měření v terénu hodnotí, zda výsledky získané ze softwaru při nasimulování stejné situace jsou shodné a tudíž použitelné pro znaleckou činnost při řešení analýzy dopravních nehod.
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 4 až 10 let
Skanderová, Valentýna ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 4 až 10 let se věnuje historii vzniku jízdního kola, popisu konstrukce a typů kol pro děti v dané věkové kategorii. Součástí práce je statistika nehod za účasti cyklistů a legislativa upravující jízdu na jízdním kole na pozemních komunikacích. V praktické části práce je provedeno měření rychlosti cyklistů při průjezdu měřeným úsekem a analýza těchto dat. Také je zpracován rozbor dat vzhledem k vybavení jízdního kola převodovými systémy. Doplňující měření bylo provedeno i do mírného stoupání. V druhé části praktické práce je měřeno brzdění cyklistů v dané věkové kategorii a vyhodnocení jejich zpomalení. V závěru je srovnání s dosud provedeným měřením jiných autorů.
Analýza soustavy faktorů ovlivňujících bezpečnou podélnou vzdálenost mezi vozidly
Zemánek, Lukáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Bradáč, Albert (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato dizertační práce pojednává o problematice bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. Obsahuje rozbor soustavy faktorů ovlivňujících bezpečný odstup mezi vozidly a zabývá se výzkumem vlivu řady z těchto faktorů na dodržování bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. V souvislosti s těmito faktory se tato práce zabývá řešením této problematiky v okolních zemích prostřednictvím zákonných opatření, dále statistickou analýzou dopravní nehodovosti v České republice z příčiny nedodržení bezpečné vzdálenosti, také problematikou asistenčních systémů operujících v této oblasti a následně jsou na základě zjištěných poznatků doporučeny návrhy opatření pro zvyšování bezpečnosti v této oblasti silniční dopravy.
Vývoj výstavby rezidenčních nemovitostí v městských částech Brno Maloměřice a Obřany
Švirák, Ondřej ; Bradáč, Albert (oponent) ; Klika, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním úkolem této diplomové práce je objasnit vývoj rezidenčních nemovitostí v lokalitě Brno – Maloměřice a Obřany. Diplomová práce se zabývá touto lokalitou od historie až po současnost. V práci je podrobně popsán přehled výstavby a její analýza pro budoucí možnosti růstu. Vše je rozděleno do několika období rozvoje. K práci také přikládám přehlednou mapu zobrazující postupný vývoj městské části.
Střety boků vozidel pod úhlem 11° při různých rychlostech
Buchta, Ondřej ; Bradáč, Albert (oponent) ; Rábek, Vlastimil (vedoucí práce)
Obsah diplomové práce se zaměřuje na určování rychlosti u tečných střetů dvou vozidel. V teoretické části je proveden rozbor současného stavu poznání a popis přípravy experimentů provedených v rámci práce. V praktické části je popsán průběh jednotlivých experimentů, dále jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky těchto experimentů. Cílem práce je rozšířit současné poznání ohledně tečných střetů a přispět svými poznatky k provádění analýzy tohoto typu kolizí.
Reálné rozdělení administrativní budovy v Brně
Soukupová, Ivona ; Bradáč, Albert (oponent) ; Šmahel, Milan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je posouzení možnosti reálného rozdělení administrativní budovy v Brně, jako řešení vypořádání spoluvlastnictví mezi spoluvlastníky. V teoretické části práce jsou shrnuty důležité pojmy vztahující se k tématu, možnosti vypořádání spoluvlastnictví, předpoklady reálného rozdělení a oceňovací postupy. V praktické části je popsána administrativní budova a posouzena na možnost reálného rozdělení. Je provedeno ocenění administrativní budovy před jejím rozdělením, vyčíslení výše nákladů na reálné rozdělení a ocenění nově vzniklých nemovitých věcí po rozdělení dle výše vlastnických podílů. V závěru práce je navrženo vypořádání podle výše vlastnických podílů.
Vliv koeficientu redukce na zdroj ceny na výsledný index odlišnosti při komparativní metodě oceňování nemovitostí
Cupal, Martin ; Korytárová, Jana (oponent) ; Kropáčková, Barbora (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Pro porovnávací metodiku důležité tržní ceny jsou těžko dostupné na rozdíl od cen nabídkových. Mnoho subjektů realitního trhu však potřebuje tyto údaje znát, zejména pro oceňovací účely. Často jsou tedy užívány ceny nabídkové, je však třeba tyto konvertovat na ceny tržní. Disertační práce nabízí určitý přístup řešení. Poměr těchto cen je modelován mnohorozměrnou lineární regresí a jednoduchou regresí s nelineárními odhady.
Vnímání rychlosti vozidla z pohledu rozdílných řidičských zkušeností
Budinová, Nela ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vnímáním rychlosti vozidla z pohledu rozdílných řidičských zkušeností. První část práce pojednává o konstrukci motorových vozidel, o řidičských zkušenostech, o tom, jaký má vliv pohlaví na řízení, a o smyslovém a emočním vnímání člověka. Druhá část práce je věnována převážně realizovaným měřením, kdy při jízdních zkouškách docházelo k odhadům rychlostí vozidel respondenty. Pro realizaci experimentu byl navržen okruh, který každý z respondentů absolvoval vždy 2krát ve všech vozidlech za různých podmínek. V prvním okruhu docházelo k plnému soustředění se na jízdu, u druhého okruhu byli respondenti zaměstnáni jinou činností. Následné vyhodnocení získaných dat je prováděno z různých úhlů pohledů – kategorie rychlostí, muži vs ženy, kategorie pozemních komunikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 BRADÁČ, Antonín
3 Bradáč, Adam
5 Bradáč, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.