Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Struktura kvality života ve vztahu k pracovní zátěži učitelů
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Studie představuje přípravný teoretický projekt pro zkoumání kvality života a učitelského stresu, které může přinést nové výsledky než zkoumání zdraví a učitelského stresu Postulujeme koncepci struktury kvality života a jednoduchý předvýzkum umožňuje postavit hypotézy a zvážit všechny okolnosti, které je nutno akceptovat při objasňování kvality života a učitelského stresu.
Škola a zdraví pro 21. století
Řehulka, Evžen
Předkládaná publikace shrnuje příspěvky, které vznikly v rámci řešení výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masyrykovy univerzity ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ. Jde o projekt, jenž je inspirován idejemi, které určují nové paradigma ve školství a zdravotnictví jak u nás, tak ve světě. Tyto nové myšlenky jsou dány především dokumenty Světové zdravotnické organizace (SZO/WHO), které byly přijaty a rozpracovány našimi vládními, společenskými i vědeckými orgány a organizacemi a novými rámcovými vzdělávacími programy, které představují zásadní změny v našem školství. Podrobněji se teoretickými východisky zabýváme na následujících stránkách, kde popisujeme projekt ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ.
Model zdravé osobnosti a jeho aplikace v pedeutologii
Řehulka, Evžen
Studie se zabývá otázkami tvoření modelu zdravé ososbnosti, která představuje bazální východisko pro další individuální rozvoj člověka. Teoreticky tento model vychází z ideí psychologie zdraví a je vymezen uvědomnělou individuální odpovědností, celoživotní aktivitou, vůlí k získávání poznatků, cílevědomým zařazením do sociálních vztahů, poučeným vztahem k materiálnímu prostředí, vědomým vztahem k vlastní tradici a kulturnímu dědictví a snahou o prožitek štěstí a radosti. Teoreticky i výzkumně ověřujeme tuto koncepci na učitelích, kde otázky zdravé osobnosti považujeme za mimořádně důležité.
Kategorie kvality života v psychologii zdraví
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Studie se zabývá místem kvality života především c sou´časném psychologickém výzkumu, zejména v oblatsi psychologie zdraví. Je srovnáván vývoj kategorie zdraví a kvality života a používání těchto termínů v teorii a výzkumu. Domnívíme se, že v současném stavu psychologického zkoumání se stává výhodnějším pojem "kvalita života", který lépe vystihuje některé noví poznatky psychologie, vývoje člověka a a společnosti.
Kvalita života v rozměru normality a patologie
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Kvalita života je v současné době často zkoumaný problém. Při zkoumání kvality života v rozměru normality a patologie zpravidla nacházíme rozdíly kvantitativní. Pokusili jsme se zjistit rovněž rozdíly kvalitativní, které ukazují u nemocných větší orientaci na budoucnost, menší schopnost kvalitu života popsat, malou sebekritičnost a sebedůvěru, pasivitu a nespokojenost.
Škola a zdraví 21
Řehulka, Evžen
V tomto sborníku jsou prezentovány výsledky, které vznikly v prvním roce práce na výzkumném záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Škola a zdraví pro 21. století a které většinou odezněly na stejnojmenné konferenci , jež se konala na Pedagogické fakultě MU v Brně ve dnech 15. - 16. září 2005.
The teacher stressing situations in the teacher - adololescent pupil relationship
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Some interactions between the teacher and the adolescent pupil in the pedagogical process may involve a considerable amount of stress. The research described in this article involved a group of 368 teachers at the elementary and secondary schools, both men and women, who defined these situations and determinated their level of difficulty. They are mainly characterized by a very self-confident or even self-important behaviour of the pupils trying to have their way, asserting themselves in a rude way and lacking consideration for the others. With older teenagers, the teachers tend to be more tolarant of some of these ways, which in turn reduces their stress. The level of stress is affected by the gender factor (man and woman teachers) and school level (basic/secondary school). The study of this problem area may also be an important source of information for the teachers to draw on.
Nevytížení jako forma zátěže
Řehulka, Evžen
V příspěvku je analyzována málo zkoumaná problematika nevytížení, ketré je nutno považovat za zvláštní formu zátěže a stresu. Nevytížení se projevuje nudou, pocitem prázdnoty, ztrátou smyslu a dalšími subjektivně nepříjemnými stavy, které je možno sledovat psychoterapií. Pro ilustraci jsou zde připojeny čtyři kauzistiky z dané problematiky.
Učitlé a zdraví 4
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
The publication contains 23 special studies by psychologists, hygienists, pedagogues and physiologists; the studies were either presented in the international conference that took place on 20-21 September 2001 in Brno, or inspired by this conference.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
17 Řehulka, Evžen
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.