Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Letové standardy - Part ORA - požadavky na výcvikové organizace
Kolajová, Jana ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je zhodnotenie nového predpisu PART – ORA a jeho požiadaviek, ktoré sa týkajú výcvikových organizácií. V prvej kapitole je čitateľ v stručnosti oboznámený s legislatívou v civilnom letectve. Konkrétne s predpisom JAR – FCL, ktorý sa venuje tejto problematike a PART – FCL, ktorý ho nahradil. V druhej kapitole sú zhodnotené rozdiely v preukazoch spôsobilosti, ktoré boli vydávané v súlade s JAR – FCL a v preukazoch spôsobilosti, ktoré sú aktuálne platné podľa NK č. 1178/2011. Tretia časť práce je o samotnom predpise PART – ORA. Je tu popísaný obsah predpisu a jeho štruktúra a taktiež pojednáva o rozdieloch v požiadavkách v predpise JAR – FCL a PART – ORA, prechode výcvikových zariadení a o schvaľovacom procese, ktorý je jeho neoddeliteľnou súčasťou. Posledná kapitola práce obsahuje popis systému riadenia bezpečnosti a jeho návrh pre zložité organizácie, ktorý je novou a veľmi dôležitou súčasťou fungovania organizácie v súlade s predpisom PART – ORA.
Měření parametrů větru na palubě malého letadla
Helia, Petr ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá větrem a jeho působením na bezpečnost civilního letectví. Autor zde píše o způsobech měření parametrů větru na palubě malého letadla a definuje chyby jednotlivých postupů.
Využití levného GPS přijímače k přesnému navedení na přistání
Trčka, Ondřej ; Červenka, Miroslav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá využitím levného GPS přijímače k přesnému navedení na přistání. Teoretická část diplomové práce obsahuje základní informace o funkci globálních navigačních satelitních systémů a současné využití těchto systémů v letecké dopravě včetně popisu stanovených požadavků na přesnost GNSS v letectví. V praktické části je provedeno porovnání dostupných nízkonákladových přijímačů na trhu, proveden výběr dvou přijímačů pro verifikační měření, provedeno verifikační měření s cílem ověření schopnosti vertikálního vedení po sestupové trajektorii a provedena identifikace faktorů, které mají vliv na přesnost měření. Ze zaznamenávaných hodnot měření jsou provedeny přehledné záznamy v tabulkách a grafech. Závěrečná statistická analýza poskytuje přehled o odchylkách a chybách obou zvolených a testovaných přijímačů a umožňuje reálné zhodnocení přesnosti a využitelnosti pro přesné vertikální vedení po přistávací trajektorii.
Optimalizace návrhu geometrie multilateračních systémů
Jodas, Vojtěch ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na optimalizaci návrhu geometrie multilateračních systémů. Cílem práce je analýza současných metod multilaterace, seznámit se s metodou TDoA, technologií ADS-B a metody DOP. A na základě těchto poznatků simulovat geometrii pozemních stanic a vyhodnotit jejich rozmístění pomocí DOP.
Optimization of flight trajectories of small aircraft
Fried, Kristián ; Procházková, Hana (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The thesis deals with optimization of vertical flight path of smaller aircraft, aiming to construct a mathematical model for mnimizing energy consumption during flight. The model has been set up to work with aircraft types Cessna C172 and WT9 Dynamic in accordance to their instrumentation and style of operation. The optimization model results are compared with flight data acquired from the real world operation for potential fuel burn and CO2 emmisions savings. The output of the diploma thesis may be used during flight planning or analyzing the operational fligt data.
Návrh hybridního/elektrického pohonu letounu
Dardová, Eva ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Opluštil, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává problematiku elektrického a hybridního pohonu letadel. V první části práce je nastíněn náhled na problematiku z hlediska technologického, enviromentálního a legislativního. Navazuje část věnující se komponentům elektrického/hybridního pohonu a přehled výrobců daných komponent. Rešeršní část je zakončena průzkumem trhu v oblasti elektrických/hybridních letounů kategorie experimentální, CS-22, CS-LSA a CS-23. Následuje samotný návrh dvou variant hybridního a jedné varianty elektrického pohonu pro letoun kategorie CS-LSA a zhodnocení provozních vlastností. Závěr je věnován nastínění návrhu motorového lože pro elektrickou variantu.
Struktura vzdušného prostoru ČR
Kuča, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdušného prostoru v České republice. Hlavním cílem práce je navrhnout optimalizaci využívání určitých částí vzdušného prostoru. V práci je popsána struktura vzdušného prostoru, jeho řízení a využívání. Současná struktura je porovnána s historií vzdušného prostoru na území dnešní České republiky od začátku 20. století. Práce se věnuje politice vzdušného prostoru, informačním aplikacím pro piloty a poukazuje na problém omezování provozu všeobecného letectví.
Přehled konstrukčních řešení ostruhového podvozku a jejich aplikace v praxi
Zlámal, Zbyněk ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá charakteristikou ostruhových podvozků letadel. Společně s jejich geo-metrickým uspořádáním jsou zde rozebrány prvky stability okolo jednotlivých os při pohybu po dráze. Pro destabilizující prvky působící na letoun je proveden rozbor příčin jejich vzniku a soubor faktorů, kterými jsou ovlivňovány. Stejně je naloženo i s prvky, které naopak stabi-litu podporují. Následuje rozbor vývoje ostruhového přistávacího zařízení od počátku letec-tví do současnosti. Také je poukázáno i na experimentální konstrukce podvozků, jež měly stabilitu podvozků zvýšit. Na závěr jsou získané poznatky aplikovány na podvozek zvolené-ho letounu s následným zhodnocením a navržením úprav, které by jeho stabilitu kladně ovlivnily.
Letouny s hybridním pohonem
Křivánek, Michal ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Rostoucí snaha o snížení emisí v letectví může být podpořena využitím hybridního pohonu, kterým se tato práce zabývá. V první části poskytuje přehled vlivu leteckého průmyslu na životní prostředí a další motivaci pro vývoj a využití hybridních pohonů, kterou je momentálně nedostatečná hustota energie baterií pro čistě elektrické letouny a komplikace i výhody, které by přinášelo využití vodíku jako paliva nebo v podobě palivových článků. Dále nabízí možnost dopravy v obydlených oblastech a využití hybridního pohonu nejen v civilním letectví. Následuje přehled nejčastěji využívaných konfigurací pro hybridní pohony s uvážením výhod a nevýhod každé z nich. Další částí práce je přehled několika projektů vrtulových letounů s hybridním pohonem čítající stroje s kolmým vzletem a přistáním, extrémně krátkou i standardní vzletovou dráhou, po kterém následuje přehled vrtulových demonstrátorů s hybridním pohonem, které jsou již testovány v plném měřítku. V závěru práce porovnává a hodnotí výkony některých demonstrátorů proti jejich předlohám se spalovacím motorem. Nejvýznamnějšími výhodami letounů s hybridním pohonem jsou navýšená doletová vzdálenost, podstatné snížení spotřeby paliva a snížení provozních nákladů. Hybridní pohony však přináší i nevýhody, především navýšení hmotnosti a snížení počtu přepravených osob či nákladu. V poslední části je zmíněna budoucnost hybridního pohonu v leteckém průmyslu s uvážením různé rychlosti vývoje technologií.
Vliv stresu na schopnosti pilota
Procházková, Hana ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením stresu pilota v reálném provozu. Je stanovena obecná metodika, podle které by se mělo při měření stresu postupovat. Následně je tato metodika aplikována a ověřena v praxi na žácích letového výcviku a pilotech. Výsledky ukazují, že s postupným sbíráním dat by tato metodika mohla přispět k dlouhodobému záměru, a to stanovení hranice únosné míry stresu a pomoci tak zefektivnit letecký výcvik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šplíchal, Marek
11 Šplíchal, Martin
1 Šplíchal, Matěj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.