Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby
Trča, Matouš ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby AUTOR: Matouš Trča KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je vytvoření funkčního prototypu webové aplikace, jež bude sloužit k procvičování slovní zásoby anglického jazyka. Algoritmus aplikace bude založen na technice Spaced Repetition, tedy na efektivním rozložení opakování jednotlivých karet tázajících se na správnou odpověď (tzv. flashcards) v čase. Aplikace umožní uživatelům registraci, vytvoření vlastní kolekce karet a bude je volitelně upozorňovat o denních dávkách e-mailem. Vytváření vlastní kolekce bude částečně automatizováno - uživatel zadá slova, která si chce zapamatovat a systém vygeneruje karty pomocí volně dostupných slovníkových API. V první, teoretické části se práce zaměřuje na obecné aspekty učení, paměti a zapomínání. Dále také srovnává stávající aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby a jejich algoritmy. Praktická část se zabývá samotným vývojem aplikace od návrhu po její implementaci a výsledným uživatelským testováním. KLÍČOVÁ SLOVA: učení, webová aplikace, anglická slovní zásoba, spaced repetition, flashcards
Autorská prostředí pro tvorbu multimediálních výukových objektů v rámci přípravy učitele
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimediálních výukových objektů a autorských systémů pro jejich tvorbu. Formou kvalitativního výzkumného šetření zjišťuje nejčastější požadavky na tyto objekty a systémy kladené ze strany učitelů z praxe. Následně práce realizuje teoretickou analýzu běžně dostupných autorských systémů určených pro tvorbu multimediálních výukových objektů a provádí jejich zhodnocení z hlediska zjištěných požadavků. Práce poté konstatuje, že se takový autorský systém, který by dostatečným způsobem vyhovoval zjištěným požadavků, na trhu nevyskytuje, a proto se přistupuje v rámci práce k jeho navržení a zrealizování. Realizovaný systém je poté nasazen v reálném edukačním prostředí a jeho přínos pro učitelovu práci je ověřen provedeným akčním výzkumem.
Nové trendy v oblasti webových technologií
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Procházka, Josef (oponent)
Práce se zabývá novými trendy v oblasti webových technologií úzce souvisejících s (X)HTML. Teoretická část práce seznamuje se základními pojmy webových technologií, charakterizuje historický vývoj technologie (X)HTML v souvislosti s nejbližšími přidruženými technologiemi, a představuje nové možnosti technologie HTML5 a CSS3. Praktická část popisuje návrh, funkcionalitu a technické řešení konkrétních příkladů, které demonstrují vybrané přínosy technologií HTML5 a CSS3 v oblasti vývoje výukových webových aplikací.
Problematika algoritmizace a programování v rámci předmětu Informatika na základních školách
Albrecht, Karel ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem celé práce je návrh nové koncepce programování, která by měla přinést lepší výsledky v oblasti programování a efektivnější způsob výuky. V teoretické části jsou uvedeny nejdůležitější pojmy z oblasti algoritmizace a programování, analýza českých a zahraničních vzdělávacích systémů, zmapování možností podpory výuky z technologického a didaktického hlediska. Z teoretických východisek je navržena nová koncepce programování. Ta je ověřena zhruba půl ročním akčním výzkumem při výuce programování na 2. stupni ZŠ. V závěru práce jsou uvedeny zkušenosti, klady a zápory nové koncepce výuky programování.
Video jako nástroj podporující inkluzi na střední škole
Janíček, Pavel ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
V rámci této diplomové práce byl metodou akčního výzkumu sledován vliv využití video tutoriálů v porovnání s textovými návody. Zvoleným vyučovacím obsahem bylo programování, přičemž jako výukové cíle byly využity: program KODU Game Lab s textovými návody a program MINCECRAFT s návody ve formě video tutoriálů. Na závěr každého tématu byly žákům zadány vždy dva úkoly k vypracování, poté vyhodnocena jejich úspěšnost. Vliv video tutoriálů byl sledován u žáků střední školy, se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (žáci se specifickými potřebami učení, dlouhodobě nemocní a aktivní sportovci). Hlavní závěry diplomové práce ukázaly, že pro žáky je video tutoriál preferovanější vyučovací prostředek než textové materiály, a je tedy významným potenciálním nástrojem individualizace výuky. U žáků se SVP vedlo využití video tutoriálů jednoznačně ke zlepšení výsledků vzdělávání a stalo se možným nástrojem pro úspěšnou inkluzi těchto žáků.
Využití Open Source platforem v rámci vzdělávání v oboru Grafický design
Lukáš, David ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na možnosti využití Open Source grafických editorů ve výuce na středních odborných školách v rámci oboru Grafický design. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a uvedeny dostupné výukové zdroje a materiály věnující se problematice výuky práce v grafických editorech. Jsou zde popsána specifika oboru Grafický design v kontextu střední odborné školy a cílů vzdělávání definovaných v RVP. Postihuje nároky na grafické editory, jejich dostupnost a možnosti jejich využití jako legitimního prostředí k osvojení potřebných dovedností a zkušeností žáků a pro jejich další pracovní uplatnění. Praktická část je věnována průzkumu způsobů výuky práce v grafických editorech a možnostem využití alternativních grafických editorů na jednotlivých středních školách nabízejících studium oboru Grafický design. Obsahuje rozbor časových dotací odborných předmětů definovaných v ŠVP, dotazníková šetření a rozhovory s pedagogy. Zkoumaná je i situace v reálné praxi dotazníkovým šetřením a rozhovory se zaměstnavateli a praktiky z oboru. Z následné analýzy vyplývají problematické momenty spojené s aplikací alternativních grafických editorů do výuky a praxe. Jsou zde shrnuta možná východiska a podmínky jejich řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.