Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití asfaltových směsí typu RBL
Simkovič, Lukáš ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je teoretické seznámení s problematikou „Rich bottom layer“ a v praktické části porovnání parametrů tří asfaltových směsí pro podkladní vrstvy s použitím běžného silničního + modifikovaného asfaltu a modifikovaného pryžovým granulátem. Na těchto směsích jsou provedeny vybrané empirické a funkční laboratorní zkoušky (nízkoteplotní vlastnosti, odolnost vůči únavě, objemové hmotnosti) a moduly tuhosti a výsledky jsou vzájemně porovnány.
Využití asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek pozemních komunikací
Tanečková, Pavlína ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o zahraničních zkušenostech s nakládáním SDO, podává základní informace o zavedení cirkulární ekonomiky. Neméně důležitým tématem je i enviromentální dopad, který je rozeprán z pohledu vyhlášky č. 283/2023 Sb. Dále podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití asfaltových recyklátů a jejich směsí stmelených asfaltovou emulzí nebo hydraulickým pojivem. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev městských komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno porovnání stmelených směsí asfaltových recyklátů s dávkováním specifického množství pojiva a nízké teplotě ohřátí směsi kvůli optimálnímu zhutnění do požadovaných hodnot pevností při použití recyklátů.
Pojiva do netuhých vozovek
Pěnčík, Michal ; Čiháčková, Pavlína (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na pojiva používaná v netuhých vozovkách. V jednotlivých částech jsou rozebrána jak asfaltová pojiva vyskytující se přirozeně v přírodě, tak pojiva získaná z ropy pomocí její destilace a následným dalším zpracováním. V další části je zpracována problematika zkoušení těchto pojiv. Posledním tématem práce jsou alternativní pojiva, která mají potenciál tradiční asfaltová pojiva v budoucnu nahradit.
Asfaltocementový beton
Lutonský, Filip ; Hatem,, Lotfi (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na prohloubení znalostí o návrhu a využití asfaltocementového betonu. V první části práce je problematika probrána teoreticky s poukázáním na reálné možnosti použití v praxi, popis jednotlivých výrobců a jejich patentovaných technologií. V druhé části práce je věnována pozornost posouzení odolnosti asfaltocementového betonu proti chemickým rozmrazovacím látkám.
Nové trendy při údržbě vozovek
Březina, Ilja ; Stryk, Josef (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nových trendů při běžné údržbě asfaltových vozovek. Pozornost bude věnována především nové možnosti při opravách výtluků a trhlin na síti pozemních komunikací. V rámci diplomové práce probíhala spolupráce na vývoji nového zařízení pro mikrovlnný ohřev opravovaných asfaltových vozovek s cílem vysledovat optimální čas a výkon zařízení. Zjištěné výsledky byly konzultovány s výrobcem zařízení za účelem uplatnění nové technologie pro nahřívání výtluky a trhlinami poškozené plochy vozovky v běžné praxi.
Problematika výběru mýta na silniční síti
Mareček, Jakub ; Stehlík,, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výběru mýta na silniční síti. První část práce popisuje zavedené způsoby zpoplatnění komunikací a klade důraz na zpoplatnění výkonové. Zabývá se elektronickými mýtnými systémy a mikrovlnnou technologií, používanou v České republice. V druhé části je uveden výběr poplatků za užívání pozemních komunikací, činnost Celní správy a telematické systémy. Třetí část je zaměřena na rozšíření zpoplatnění silnic I. a II. třídy, na náklady na zavedení a provozování výběru mýta. Čtvrtá část popisuje problematiku a zhodnocení systému zavedení, rozšiřování a výběru mýta.
Směsný stavební recyklát pro zemní tělesa pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část postupně popisuje výrobu a využitelnost stavebních recyklátů a také ekonomické zhodnocení vůči běžně užívaným přírodním materiálům. Hlavním bodem teoretické části je využití směsného recyklátu do podloží vozovek se zvýšenou pozorností na užití do aktivní zóny pozemní komunikace. Dále popisuje laboratorní zkoušky, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností recyklátů a problematické vlastnosti, které mohou ovlivnit životnost stavebního díla. V samostatné kapitole uvádí zahraniční zkušenosti s užitím stavebních recyklátů pro budování dopravních staveb. Praktická část ověřuje vhodnost směsného stavebního recyklátu do aktivní zóny pomocí zkoušek Kalifornský poměr únosnosti, míra namrzavosti zemin a odolnost proti drcení metodou Los Angeles.
Asfaltové směsi se zpěněným asfaltem
Brtníková, Tereza ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena především na metody snižování pracovní teploty při výrobě asfaltové směsi a důvody, které k tomu výrobce vedou. Největší pozornost je věnována tzv. teplým asfaltovým směsím, především technologii pěnoasfaltu. V praktické části je popsán postup jednotlivých prováděných zkoušek na asfaltových směsích a znovuzískaných asfaltových pojivech. Zkoušky byly provedeny na 3 druzích směsi typu ACO 11+, kde jedna směs byla vyrobena při 160°C bez zpěnění asfaltového pojiva a zbylé dvě byly vyrobeny se zpěněným asfaltem, jedna při 160°C a druhá při 140°C. Výsledky byly následně porovnány.
Využití R-materiálu v krytových vrstvách vozovek
Malá, Markéta ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší problematiku přidávání R – materiálu do obrusných vrstev asfaltových vozovek, konkrétně do vrstvy SMA 11S. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsáno využití R – materiálu při recyklacích vozovek, typy recyklací a způsob řešení této problematiky v České republice, praktická část se zabývá návrhem tří druhů asfaltových směsí s různými přidanými poměry R – materiálu, popisem provedených empirických a funkčních zkoušek na asfaltovém pojivu a navržených asfaltových směsích a výsledky těchto zkoušek.
Problematika použití R - materiálu do asfaltových směsí
Zítka, Patrik ; Kašpar, Jiří (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou použití R-materiálu do asfaltových směsí. V teoretické části jsou rozebrány druhy recyklace netuhých vozovek a způsoby přidávání R-materiálu do asfaltových směsí. Praktická část se věnuje návrhu a laboratorní výrobě asfaltových vrstev pro ložní vrstvy ACL 16 +. Obsah R-materiálu ve směsích je 0 %, 20 %, 25 % a 30 %. Jako přísada pro změkčení R-materiálu se použil rejuvenátor EVOTHERM MA3. Na jednotlivých směsích jsou porovnány parametry zkoušek – odolnost proti trvalým deformacím, odolnost vůči účinkům vody a nízkoteplotní vlastnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.