Akademie múzických umění v Praze

Akademie múzických umění v Praze Nalezeno 4,303 záznamů.  začátekpředchozí4294 - 4303  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přírodní myšlení a jeho vliv na současné české výtvarné umění
Šimánek, Jan ; Prokůpek, Bohumír (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Přírodní myšlení a jeho vliv na současné české výtvarné umění Pojem přírodní myšlení je právem spojován s nejrůznějšími oblastmi lidských aktivit. Ve filosofii, ve vědě, v sociologii, v umění; to jsou jen některá z míst, kde je možné nalézt mnoho projevů, které by si tento přívlastek zasloužily. Významový rámec daného pojmu je tedy z velké časti subjektivní volbou podmíněnou zamýšlenými souvislostmi a stejně široký je potom i možný rámec časový. Pro posouzení vlivu, jaký má anebo může přírodní myšlení na současné české umění mít, jsem se rozhodl prozkoumat nejprve tento ?vliv? sám o sobě, tzn. nastínit a uvést v souvislost některé zástupné výtvarné a myšlenkové projevy počínaje romantismem. Z mého hlediska je důležité začít právě zde, jelikož odkaz romantismu je v českém prostředí živý a v různé míře se na pozadí současných výtvarných tendencí promítá. V dalších kapitolách zmíním některé mimoumělecké vztahy upřesňující kontext. Na ně potom naváže rozbor hlavních souvisejících uměleckých projevů od 60. let po současnost.
Charakteristika a srovnání základních principů, technologií a užití fotografických čipů
Pelech, Lukáš ; Stecker, Martin (vedoucí práce) ; Petera, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá zmapováním, vysvětlením a srovnáním digitálních technologií užívaných ve fotografii. Vyjímečnost a ojedinělost mé práce spočívá především v netradičním přístupu k dané problematice. Většina porovnání takovýchto technologií je založena na číslech srozumitelných pouze matematikům, ale ne fotografům. Tato práce si klade za úkol vysvětlit otázky spojené s digitálními čipy na praktických ukázkách a porovnat technologie nejen podle technických parametrů, ale předevšim dle vizuálních ukázek. Cílem této bakalářské práce je zmapovat současný trh s digitální technikou, popis a vysvětlení základních typů senzorů, porovnání technických a vizuálních kvalit. Tato práce by neměla zatěžovat čtenáře množstvím nesmysluplných dat (které jsou dohledatelné v technických specifikacích), ale měla by sloužit jako ?průvodce? světem současné digitální fotografie z pohledu čistě uživatelského a měla by být srozumitelná každému profesionálnímu fotografovi nebo studentovi vysoké fotografické školy.
Způsob zobrazování krajiny jako prostředek k vyjádření názoru
Diringerová, Alžběta ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Bárta, Jaroslav (oponent)
V práci se zamýšlím především nad tvorbou autorské dvojice Jasanský-Polák, kterou stavím do kontrastu k vidění světa Jana Reicha, dále se zamýšlím nad dopadem tzv. normalizace do současnosti. V této souvislosti se dostávám k tvorbě Ivana Lutterera. Dále přirozeně směřuji do estetických kategorií a kladu si otázky typu Co je to krása? Abych následně zjistila, že odpověď budu hledat celý život.
Bergmanovo melodrama
Omerzu, Olmo ; Bouda, Marek (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
V textu se prostřednictvím analýzy čtyř Bergmanových filmů, které jak tematicky tak formálně na sebe navazující, a zabývám se žánrem melodramatu. Zvolenými filmy jsou Scény z manželského života, Ze života loutek, Léto s Monikou a Sarabanda.
Stylizace herectví pozdního Dreyerova období
Bogdanovič, Marko ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Valak, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na stylizaci herectví filmu Gertruda v jeho jednotlivých částech z úhlu odpoutání se od "pravidel" realismu herectví, které jako jedná z velmi malého počtu složek filmu obecně většinou nepodléhá výraznější stylizaci tak, jako tomu bývá například u příběhu samotného, kamery, scénografie, či zvuku. Většinou se s hereckou stylizací setkáváme spíše u komedií, kde stylizaci nebývá problém porozumět, než u "vážného filmu". Proto jsem se zaměřil na film pozdního období C.T. Dreyera jako na jeden z nemnoha příkladů vážné karikatury. Chci se zabývat tím, jakým způsobem je herecká složka těchto filmů stylizovaná, respektive nerealistická, a proč tomu tak je, respektive, čeho se onou stylizací Dreyer snaží dosáhnout. To vše s cílem, ukázat toto dílo jako jeden z příkladů síly uměleckého díla, jíž je možné dosáhnout, když se film čas od času "osvobodí" od hereckého realismu.
Přístup autora k filmovému vyprávění - cesta k hodnotě filmu
Saska, Tomáš ; Chytilová, Věra (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá myšlenkou, kde se vlastně může nacházet ona hodnota filmového vyprávění.
Režisér a autorské právo
Špidlová, Zuzana ; Bouda, Marek (vedoucí práce) ; Jarošová, Hana (oponent)
Práce se zabývá problematikou audiovizuálního díla, a to zejména ve vztahu režiséra jako jeho jediného možného autora
Srovnání mytologických obsahů děl ´Smrt krále Artuše´ a ´Excalibur´
Sajdok, Marek ; Blaževič, Jasmina (vedoucí práce) ; Dufek, Jiří (oponent)
Srovnání si klade za cíl postihnout hlavní rozdílnosti ve vyprávění stejného příběhu s odstupem 500 let mezi jednotlivými verzemi a na základě tohoto posunu se pak pokouší sledovat proměny kolektivního vědomí i nevědomí.
Filmová řeč a strach ve filmech Michaela Hanekeho
Hogenauer, Michal ; Blaževič, Jasmina (vedoucí práce) ; Vojnár, Ivan (oponent)
Cílem této práce je rozbor filmové řeči několika scén obsahujících násilí a strach v osmi celovečerních filmech Michaela Hanekeho.

Akademie múzických umění v Praze : Nalezeno 4,303 záznamů.   začátekpředchozí4294 - 4303  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.