Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cestovní smlouva
KRATOCHVÍLOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce měla za primární cíl analyzovat cestovní smlouvy cestovních kanceláří, popřípadě cestovních agentur, a to jak samotného předtisku, tak především všeobecných smluvních podmínek. Kromě hlavního cíle měla práce i další dva dílčí, jež se zaměřovaly na spotřebitele, resp. na jejich odpovědi při dotazování. Jeden z nich se týkal reklamace, resp. se jednalo o zjištění, jak bývají zákazníci úspěšní při vyřizování reklamací poskytnutých služeb (v případě oprávněných reklamací). Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jakou pozornost věnují zákazníci jednak kontrole svých osobních údajů uvedených v cestovní smlouvě, a též jakou péči věnují studiu všeobecných smluvních podmínek. Oba dva cíle byly splněny. Práce obsahovala rovněž dvě pracovní hypotézy (pracovní hypotéza č. 1: Klienti cestovních kanceláří a agentur upřednostňují uzavírání cestovních smluv prostřednictvím objednávek přes internet a pracovní hypotéza č. 2: Reklamace zájezdů klientů cestovních kanceláří a agentur je většinou neoprávněná).
Vyřizování reklamací ze spotřebitelských smluv
DRBOHLAVOVÁ, Magdaléna
Spotřebitel není v problematice své ochrany dostatečně vzdělán a informace získává nahodile, podle míry vlastního zájmu. Minimum spotřebitelů je informováno o státních institucích, či občanských sdružení, které se zabývají touto oblastí. A také minimum spotřebitelů by se obrátilo v případě nedobře vyřízené reklamace na některou ze státních institucí nebo občanského sdružení. Názorem více jak poloviny spotřebitelů je, že nejsou dostatečně informováni o reklamačnímu řádu prodejny, avšak z druhé strany se větší část spotřebitelů o reklamační řád prodejny vůbec nezajímá. Spotřebitelé nejvíce reklamují zboží v hodnotě nad 1000 Kč, tudíž se jedná o hodnotnější věci. Reklamacemi zboží v nižších hodnotách, např. z oblasti drogerie a potravin se spotřebitelé příliš nezabývají. Nejčastěji je reklamace zboží vyřízena opravou zboží, následně výměnou zboží až v poslední řadě jsou reklamace vyřizovány slevou z ceny. Převážná část jak malých tak velkých prodejců nenabízí výpůjčku podobného výrobku v době trvání reklamace. V tomto případě samozřejmě záleží na povaze reklamovaného zboží. Skoro většina dotazovaných respondentů uvítá upozornění od prodejce na předčasné vyřízení reklamace. V případě vyřízení reklamace způsobem, se kterým není spotřebitel spokojen se spotřebitel dále snaží o komunikaci s prodejcem. Ze strany malých i velkých prodejců je to obdobné. Pomoc u státních institucí a občanských sdružení spotřebitelé téměř nevyhledávají, ač tyto instituce jsou ochotny vstřícné komunikace se spotřebiteli.
Evropský veřejný ochránce práv
Eiglová, Kateřina ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Dymáčková, Pavla (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámení s funkcí Evropského veřejného ochránce práv. V první části popisuji vznik a vývoj funkce ombudsmana včetně právního rámce fungování. Ve druhé části se zaměřuji na samotnou činnost ombudsmana, myšleno vymezení působnosti a pravomoci ombudsmana. V této kapitole je také rozebrán Evropský kodex řádné správní praxe, jakožto stěžejní dokument pro činnost ombudsmana. Ve třetí části se zabývám samotnými stížnostmi- nejčastěji řešené stížnosti. Pro lepší přehlednost uvádím i statistiky stížností, doplněné pro ilustraci grafy a tabulkami. V poslední kapitole rozeberu případ z roku 2011, týkající se oblasti lidských práv a šetření na základě vlastního podnětu.
Evropský veřejný ochránce práv
Warchalová, Kamila ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Chvátalová, Iva (oponent)
Cílem bakalářské práce je přiblížit funkci Evropského veřejného ochránce práv popsáním historie vzniku tohoto úřadu a právních základů, vymezujících jeho pravomoci. Dalším bodem je přiblížení jeho vztahu k občanovi Evropské unie a k různým institucím na evropské úrovni. Taktéž se zaměřuje jak na mechanizmus šetření Evropského ombudsmana, tak na vymezení oblastí, kterých se týká a na bližší popis jeho zahájení, průběhu a podmínek nutných pro úspěšné uzavření případu. V závěru práce popisuji jedno konkrétní šetření z vlastní iniciativy Evropského ombudsmana v roce 2011, jako ukázku práce a výsledků této instituce. V práci jsou použité hlavně anglické primární a sekundární zdroje. Základ tvoří smlouvy Evropské unie, výroční správy Evropského veřejného ochránce práv, jeho publikace, různé články na dané téma a jiné internetové zdroje.
Ochrana spotřebitele na trhu obuvi
Šimková, Jana ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Součková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele na trhu obuvi. Cílem bakalářské práce je analyzovat znalosti spotřebitelů v oblasti reklamací obuvi, prozkoumat jejich preference při nákupu obuvi a zjistit jaké mají zkušenosti s nákupy a popřípadě reklamacemi obuvi. Druhotným cílem práce je zmapovat znalosti a zkušenosti prodejců na trhu obuvi. Marketingový výzkum byl u spotřebitelů proveden metodou písemného dotazování a dotazníky byly většině respondentů zasílány elektronickou poštou. Výzkum mezi prodejci proběhl také ve formě písemného dotazování, které bylo navíc doplněno pozorováním. Z provedených výzkumů vyplývá, že většina spotřebitelů již obuv někdy reklamovala a zdaleka ne všichni znají svá práva, která jim ze zákona náleží. Výběr obuvi je nejčastěji podmíněn její pohodlností, značka obuvi má pro spotřebitele jen velmi malý význam. Prodejci obuvi neprokázali znalosti, které by jako odborníci v oboru měli mít a chování spotřebitelů při reklamacích obuvi se na základě jejich odpovědí ukázalo být ne vždy zcela korektní.
Evropský veřejný ochránce práv
Sobotka, Filip ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Chvátalová, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá institucí evropského veřejného ochránce práv. Nejprve se zaměřuje na ombudsmanský úřad všeobecně a zejména na to, co představuje, jeho stručný vývoj a typologii. Dále obsahuje analýzu primárního práva Evropské Unie a dalších prováděcích předpisů s účelem sumarizovat právní zakotvení evropského veřejného ochránce práv. V neposlední řadě se zabývá procesní stránkou, tj. volbou a skončením funkce, otázkou průběhu řízení a pravomocemi, které má evropský ombudsman k dispozici. Na závěr rozbírá jeden z případů, jako ukázku práce této instituce. Mezi zdroje práce patří zejména právní předpisy, literatura od českých i zahraničních odborníků a v neposlední řadě aktuální internetové stránky evropského ombudsmana. Cílem práce je osvětlit instituci evropského veřejného ochránce práv, s důrazem na jeho právní zakotvení a postupy, kterými disponuje a kterých má každý z nás právo využít.
Neplnění vyživovací povinnosti
PRAŽÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá vyživovací povinností, a to zejména vyživovací povinností rodičů k dětem. Teoretická část charakterizuje některé ze základních pojmů, dále se zabývá společenskou funkcí výživného, popisuje dopad rozvodu na dítě, vyjmenovává druhy vyživovacích povinností, popisuje vznik, změnu, zánik a neplnění vyživovací povinnosti rodičů k dětem a dále vymezuje rozsah vyživovací povinnosti. Následně se práce zabývá vymáháním výživného. V praktické části jsou zjišťovány důvody neplnění vyživovací povinnosti a dopad neplnění výživného na osobu oprávněnou. Respondenty jsou odborníci z oblasti vězeňství, Probační a mediační služby a orgány činné v trestním řízení. Výzkumem bylo zjištěno, že nejčastějším důvodem neplnění vyživovací povinnosti je nedostatek finančních prostředků.
Výrobní zakázka jako účetní případ
ZBORNÍKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce zobrazuje teoretické poznatky z metodiky účetnictví v reálné praxi při řešení účetních úkonů u výrobní zakázky ze strojírenské činnosti. Práce popisuje, jak se veškeré dění při výrobě zboží eviduje v účetnictví. Základním cílem práce je určit, zda-li určitá výrobní zakázka má pro firmu ekonomický a strategický význam. Teoretická část se opírá o známé shromážděné poznatky z marketingu, z oblasti účetnictví, legislativy České republiky a využití softwarového účetního programu SAP společně s výrobním programem Oracle. V praktické části je charakterizována firma, pro níž je realizována konkrétní výrobní zakázka. Zabývá se jednotlivými etapami průběhu výroby a je pro ní sestaven účetní deník s využitím vnitropodnikových aplikací v softwarovém prostředí účetního programu SAP a výrobnímu programu Oracle. Závěr práce přináší komplexní zhodnocení výroby, reklamace a možných finančních problémů při realizaci uskutečněné výrobní zakázky.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
HUML, Jan
Hlavním cílem práce je zjištění povědomí spotřebitelů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele. Mezi vedlejší cíle, patří zjištění důvodů případné neznalosti práva, zjištění spokojenosti s ochranou spotřebitele a návrh opatření, která povedou ke zlepšení dané situace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.