National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Non-Photorealistic Rendering
Žilák, Jaroslav ; Bartoň, Radek (referee) ; Žák, Pavel (advisor)
The main purpose of this thesis besides providing the reader with basics of non-photorealistic rendering, is concept and possible solution for system realization, which is capable of this rendering using image post-processing. This thesis describes solution that is sufficiently flexible to support use of integrated filters along with the creation of new ones that can be recursively used to create another filters for this type of rendering. Thus part of this thesis is some kind of manual which provide basic syntax description and possibilities of use.
Digital graphics: Painting
Bobyleva, Ekaterina ; Walek, Agata (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Cílem této bakalářské práce je vymezit koncept digitální malby, její požadavky na technické a programové vybavení počítače, a následně popsat různé nástroje a techniky, kterých digitální malba využívá. První kapitola se zabývá pojmem estetiky jak v tradičním, tak i v počítačovém umění, popisuje historický přehled vývoje digitálního umění a zavadí koncept metamodernismusu v umění. Druhá kapitola je zaměřená na malířské techniky (podle uměleckých směrů), které se používají v tradiční a digitální malbě a jsou podporované příklady. Otázky vyjádření emocí prostřednictvím digitálních nástrojů, psychologie vnímání obrazů a role počítače v procesu tvorby jsou rovněž podrobně popsané v rámci druhé kapitoly. Třetí kapitola se týká metody nefotorealistického zobrazování digitálního obrazu ve stylu abstraktní stylizace. Na tomto základě vytvořen manuál pro začátečníci editorů Stylize, který je také součástí třetí kapitoly.
Digital graphics: Painting
Bobyleva, Ekaterina ; Walek, Agata (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Cílem této bakalářské práce je vymezit koncept digitální malby, její požadavky na technické a programové vybavení počítače, a následně popsat různé nástroje a techniky, kterých digitální malba využívá. První kapitola se zabývá pojmem estetiky jak v tradičním, tak i v počítačovém umění, popisuje historický přehled vývoje digitálního umění a zavadí koncept metamodernismusu v umění. Druhá kapitola je zaměřená na malířské techniky (podle uměleckých směrů), které se používají v tradiční a digitální malbě a jsou podporované příklady. Otázky vyjádření emocí prostřednictvím digitálních nástrojů, psychologie vnímání obrazů a role počítače v procesu tvorby jsou rovněž podrobně popsané v rámci druhé kapitoly. Třetí kapitola se týká metody nefotorealistického zobrazování digitálního obrazu ve stylu abstraktní stylizace. Na tomto základě vytvořen manuál pro začátečníci editorů Stylize, který je také součástí třetí kapitoly.
Non-Photorealistic Rendering
Žilák, Jaroslav ; Bartoň, Radek (referee) ; Žák, Pavel (advisor)
The main purpose of this thesis besides providing the reader with basics of non-photorealistic rendering, is concept and possible solution for system realization, which is capable of this rendering using image post-processing. This thesis describes solution that is sufficiently flexible to support use of integrated filters along with the creation of new ones that can be recursively used to create another filters for this type of rendering. Thus part of this thesis is some kind of manual which provide basic syntax description and possibilities of use.
Educational Game on XNA Platform
Vlková, Lenka ; Jošth, Radovan (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This work deals with design and implementation of a game based on the XNA platform. It describes the platform and its possibilities of game development for both the PC and the Xbox 360 console. The implemented game is called NanoHeal and it is about the treatment of various health problems. The work also investigates graphic techniques such as non-photorealistic rendering, the depth of field effect and particle systems. These techniques are used to achieve the distinguished look of the game. Key features of the game were evaluated in the online questionnaire.
Non-Photorealistic Rendering
Mágr, Martin ; Polok, Lukáš (referee) ; Žák, Pavel (advisor)
The purpose of this diploma thesis is to analyze possibilities of non-photorealistic rendering focused on area of image transformation and afterwards design algorithm for video postprocessing to it's cartoon representation. The thesis describes problem analysis, design of the algorithm and it's implementation.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.