National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Analysis of expansion strategies of a retailing company into the Czech market (example of company Carrefour)
Kosorínová, Jana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
In my Bachelor thesis I analyze expansion strategies of retailing company Carrefour into the Czech market. Aim of my work is to identify possible reasons why this company has left the Czech market and to identify its future expansion strategies into other markets. My analysis is based both on the performance of the Czech branch of Carrefour and the importance of the Czech market within the strategy of the entire Carreforu Group. In my thesis I first focus on the overall characteristics of the Group, then I look at the performance of Carrefour Czech Republic and I compare it with the performance of its competitors. The most important part of my work consists of identifying the reasons why Carrefour has left the Czech market. Finally I describe the present strategies of Carrefour Group and the threats it is facing today.
Chinese retail market
Šlégl, Martin ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
This paper outlines the development of the Chinese economy and is focused on the retail market. It was conducted between January 1st and May 24th, 2009. It begins with general information about China. This is followed by an analysis of the first reforms, and demographics. Subsequently, it elaborates on the current situation in China and this is followed by detail analysis of Chinese retail market with an example of Wal-Mart nad Carrefour.Finally, the conclusions and recommendations are provided.
Hodnocení webů vybraných maloobchodních řetězců
Dvořák, Zdeněk ; Toman, Prokop (advisor) ; Horný, Stanislav (referee)
Bakalářská práce obsahuje horizontální a vertikální srovnání webů maloobchodních řetězců v doméně ?.cz? a doménách zahraničních. Na základě výsledků srovnání jsou formulovány hlavní nedostatky webů maloobchodních řetězců a je zhodnocen přístup řetězců k internetu v České republice a v zahraničí.
International comparison of strategies of selected retailing firms
Machek, Martin ; Bursíková, Marcela (advisor) ; Kelerová, Vladimíra (referee)
V posledních letech dochází v mezinárodní distribuční politice k dynamickým změnám. Maloobchodní řetězce se začínají stávat dominantními firmami jak na svých domácích, tak i na mezinárodních trzích. Jejich podnikatelské aktivity přitom v mnoha případech přímo ovlivňují ekonomiku celého státu. Mezi nejúspěšnější společnosti světa patří americká společnost Wal Mart, největší firma na světě z hlediska docilovaného obratu a francouzský Carrefour, největší distribuční společnost na evropském trhu. Hlavním cílem diplomové práce je analýza strategických konceptů těchto společností a faktorů, které jejich úspěch podmínily. Na základě komparace zvolených strategických přístupů jsou identifikovány jejich hlavní výhody a slabiny.
International strategy of Carrefour
Neuwirthová, Daniela ; Kostková, Hana (advisor) ; Čápová, Ludmila (referee)
Cílem této diplomové práce je analyzovat měnící se podmínky v oblasti maloobchodu a dokumentovat tyto změny a nové vývojové trendy na příkladu českého maloobchodního trhu a francouzského distribučního řetězce Carrefour, který letos opouští český trh. Nejprve se zaměřím na analýzu distribučního prostředí, dále na vývoj maloobchodu ve světě a v České republice a nakonec na konkurenční boj distribučních řetězců v České republice.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.