Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Realizace přechodu žáků na druhý stupeň po 5. a 4. ročníku
Urbanová, Hana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Práce se zabývá přechodem žáků základní školy na 2. stupeň. Teoretická část popisuje vývoj českého primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. Dále porovnává povinné vzdělávání jednotlivých evropských států a zabývá se problematikou přechodu z pohledu vývoje několika posledních desetiletí v mezinárodním kontextu. Empirický výzkum se zaměřuje na zmapování přechodu žáků na nižší sekundární stupeň vzdělávání. Výzkumným designem je případová studie školy, kde k přechodu dochází po čtvrtém i po pátém ročníku. Cílem je zjistit, jak přechod vnímají sami žáci i jejich učitelé. Práce popisuje důvody, které vedly ke změně klasického modelu, a zabývá se strategiemi usnadňujícími vlastní přechod žáků na 2. stupeň. Zjišťuje výhody a nevýhody změněného modelu, které dává do kontextu trendů ve společnosti a vývoje současných žáků. Výsledky ukazují, že žáci ani učitelé nevnímají zásadní rozdíly v načasování přechodu. Pro všechny žáky nehledě na model přechodu je výraznější změnou vstup do šestého ročníku, který je spjat se změnou kurikula. Žáci přecházející dle nového modelu vnímají přechod po čtvrtém ročníku jako výhodu při adaptaci na šestý ročník. KLÍČOVÁ SLOVA primární škola, nižší sekundární škola, přechod, strategie usnadňující přechod

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.