Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Diagnostika rané gramotnosti u dětí v předškolním věku
Seydlová, Marie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je speciálně pedagogického zaměření, zabývá se logopedickou problematikou. V teoretické části se práce věnuje intaktnímu řečovému vývoji a jazykovým schopnostem dětí, a dále rané gramotnosti a narušení komunikační schopností u dětí předškolního věku. Práce porovnává dva druhy předškolního vzdělávání. Jedním z nich je mateřská škola běžného typu a druhým je alternativní mateřská škola Montessori typu. Empirická část probíhala za pomoci testové baterie MABEL. MABEL je diagnostická baterie pro hodnocení raných gramotností a dovedností souvisejících s rozvojem gramotnosti. Byly použity testy elize a izolace hlásek, rychlé jmenování barev a obrázků, psaní jednoduchých slov a skládání hlásek. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou mateřských školách. Respondenty byly děti předškolního věku navštěvující tyto vybrané mateřské školy. Cílem diplomové práce bylo zjistit a porovnat ranou gramotnost u dětí předškolního věku. Výsledky byly porovnávány s dosaženými normami z diagnostické baterie a ukazují, že respondenti z mateřské školy Montessori typu dosahují mírně lepších výsledků oproti respondentům z mateřské školy běžného typu. Avšak výsledky jsou zkreslené, kvůli menšímu počtu respondentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.