Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Indefinite Article and Definiteness of Nouns in Corpus-based ELT
Bulantová, Barbora ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl porovnat dva různé přístupy k výuce anglické gramatiky - induktivní a deduktivní. Deduktivní metoda se běžně využívá v tradiční výuce jazyka. Žákům/studentům jsou nejprve podány metalingvistické informace o cílovém gramatickém jevu, po kterých následuje jeho procvičování. Druhá metoda využívá induktivní uvažování - žákům/studentům jsou poskytnuty texty, ve kterých se gramatický jev vyskytuje. Z těch pak vytváří hypotézy ohledně pravidel týkajících se jeho použití. Práce popisuje kvaziexperimentální studii, která byla provedena s 25 českými gymnaziálními studenty s cílem zjistit, který z přístupů je přínosnější. Dalším účelem studie je porovnání dat z jazykového korpusu jakožto učebního materiálu oproti vymyšleným příkladovým větám v jazykové učebnici. Práce si jako cílový jazykový jev vybrala neurčitý člen. Teoretická část je rozdělena do několika sekcí. Začíná pojednáním o pravidlech použití neurčitého členu a využívá u toho gramatiky A Comprehensive Grammar of the English Language a Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny jako hlavní zdroje. Druhá sekce popisuje neurčitý člen jako lingvistický jev v rámci výuky angličtiny a osvojování druhého jazyka. Dále probírá téma explicitnosti a implicitnosti v učení jazyka a znalostí o něm, stejně tak jako roli a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.