Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

The Impact of the Motor Vehicles upon the Shape of American Cities in the WWII Era
Bocker, Robert ; Calda, Miloš (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof (oponent)
8. RESUMÉ Poválečný rozmach ve Spojených státech amerických vedl к všeobecnému blahu ve společnosti díky rozkvětu hospodářství a průmyslu. Společně s růstem národní ekonomiky rostla i životní úroveň, což bylo nejvíce patrné na životě středostavovských rodin. Střední vrstva, kterou lze charakterizovat superlativy prosperity a vzdělanosti byla doslova motorem společnosti, jenž byl nastartován po druhé světové válce. Tento všeobecný pokrok střední třídy byl ještě umocněn rozmachem automobilismu, jenž se stal společně s bydlením na nově vznikajících předměstích ztělesněním amerického snu. К rozvoji soukromé dopravy v zásadě přispělo přijetí zákona o národním mezistátním systému dálnic v roce 1956, který měl mimo jiné i obranný charakter pro případ, že by došlo к nepřátelské intervenci na západní polokouli v době studené války. Jednalo se o jeden z největších projektů v dějinách Ameriky vůbec, na kterém se zejména americká vláda velkou mírou finančně podílela. Nová síť dálnic vznikající už za Presidenta Eisenhowera výrazně posílila ekonomiku, avšak zároveň se i citelně podepsala na tváři amerických měst v poválečném období. Přesněji řečeno, zmíněný odklon od dopravy veřejné к dopravě soukromé nastal v důsledku vládou nerovného financování obou zmíněných módů dopravy. Toto vládou nedostatečné financování veřejné...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.