Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Výuka o holocaustu na pražských základních školách
Flídrová, Jana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
V diplomové práci na téma Výuka o holocaustu na pražských základních školách jsem se zabývala současným stavem znalostí žáků devátých ročníků základních škol na téma holocaust, Terezín a antisemitismus. Jejich znalosti jsou jistě širší, než tornu bylo v 90. letech v porevoluční době. Žáci dnes znají význam termínů jako je holocaust, dokážou Terezínu přiřadit správně jeho válečný význam a v omezenější míře si dokáží poradit i s Osvětimí a antisemitismem. Je ale problematické chtít po dětech před ukončením základního vzdělávání odpovídat na otevřené otázky a svými slovy charakterizovat pojem, se kterým ve škole pracovaly. Empirická sonda podala informaci o spíše kritickém stavu v otázce sympatií k rasismu, především vůči romské populaci. Ukázalo se, jak moc je důležitá odborná příprava a ,"\ c#"'~ ',,~~ také lidský přístup učitele při výuce společenskovědních předmětů, jakými jsou dějepis a občanská výchova a práce s dětmi při osobnostní a sociální výchově a multikulturní výchově. V empirické sondě jsem místy postrádala důkladnou demografii žáků, kteří se dotazníkového šetření zúčastnili. Bylo by dobré znát typologii domácností, ze které respondenti pocházejí. Jde především o zaměstnání a vzdělání rodičů a zda jde o úplnou nebo neúplnou rodinu. Domnívám se tak proto, že vzdělání rodičů hraje podle...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.