Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka bezobratlých na 2.stupni ZŠ: případová studie
Píchová, Adriana ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak konkrétní učitelé vyučují zoologii bezobratlých na 2. stupni vybraných základních škol. První část práce je věnována ukotvení učiva bezobratlých v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a vybraným metodám a formám výuky s motivačním charakterem (zejména venkovní výuka, zážitková pedagogika, badatelsky orientovaná výuka, exkurze a didaktické hry). Podstatná část práce je také věnována průřezovým tématům, konkrétně environmentální výchově ve vztahu k výuce o bezobratlých. Praktická část práce je zaměřena na analýzu výukových strategií a postojů při výuce zoologie bezobratlých u konkrétních učitelů. Prostřednictvím dotazníkového šetření a porovnáním získaných výsledků byly vymezeny problematické body výuky bezobratlých: velké množství zástupců, (nutnost) redukce učiva týkající se anatomie bezobratlých, propojenost škol s environmentálními středisky a využívání živých zástupců ve výuce. Druhá část výzkumu zahrnuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi vyučujícími přírodopisu, kteří se vyjadřovali k výběru metod a forem výuky ve vztahu k prostředí, ve kterém se konkrétní škola nachází (město × vesnice). Ukázalo se, že největším úskalím je nedostatek času a obava či dokonce strach pracovat s živými zástupci. Poslední část práce je věnována...
Edukativní zahrady
Hubková, Barbora
Diplomová práce se věnuje problematice tvorby edukativních zahrad při dětských vzdělávacích institucích. Autorka se hlouběji zaměřuje na tématiku školních zahrad při základních školách. Zkoumá jejich vývoj v historii až po současné tendence, studuje legislativní rámec a hledá možnosti implementace rámcového vzdělávacího programu pro základní školy do školní zahrady skrze edukativní prvky. Významnou součástí je analýza přístupu alternativního a konvenčního školství ke školní zahradě na základě podrobných analýz vybraných referenčních příkladů z České republiky i zahraničí. Autorka se zaměřuje především na proces návrhu, realizace a údržby zahrady, její současné využití pro edukativní účely a prvky, které se v ní nacházejí. Získané informace konfrontuje autorka s dostupnou literaturou a poznatky v této oblasti a v závěru práce definuje teoretická východiska pro tvorbu školních zahrad pro základní školy. Ta jsou následně aplikována na architektonické studii vybraného modelového území alternativní základní školy ScioŠkola v Brně.
Školní zahrada
Březinová, Magdaléna
Tato práce se věnuje tématu školních zahrad. Ze širokého spektra vzdělávacího systému se zaměřuje zejména na zúženou oblast druhého stupně základní školy. Pro tuto skupinu dětí nabízí formou ukázkových projektů školních zahrad ze zahraniční i České republiky možná řešení v přístupu k navrhování i realizaci školních areálů. Kromě toho definuje základní pojmy s tématem související a analyzuje různé alternativní školní systémy a jejich vztah k environmentální výchově a vzdělávání. Díky dostupným literárním pramenům prezentuje nabídku náplně zahrad vhodných pro dospívajících mládež. Získané poznatky jsou utříděny a sepsány do podoby možného postupu při realizaci školní zahrady. Daný postup je následně demonstrován na modelovém příkladu. Snaží se naplnit požadavky a zadání vedení školy a zároveň využít získaných poznatků a soudobých aktuálních trendů.
Zahrady základních škol
Heczková, Nina
V teoretické části se práce zabývá literárním přehledem na téma zahrad základních škol, jejich historií a současným legislativním rámcem, ovlivňující do značné míry jejich dnešní podobu. Pozornost je věnována stále populárnějším tendencím se zaměřením na vztah člověk-příroda a rozsahu této vazby, zabíhající do oblasti ekologie, fyziologie, psychologie, oblasti sociální a didaktické. Poukazuje na výhody venkovní výuky a volné hry, nastiňuje možnosti financování založení přírodní učebny a přihlíží k referenčním příkladům v tuzemsku i zahraniční. V praktické části autorka nabízí možné řešení školní zahrady vybraného modelového území se zapojením principů přírodní zahrady. Navržená situace vybraného území vychází z autorčiných i získaných poznatků žáků školy. Koncept je rozšířen o tematickou rovinu rozviřující fantazii dětských dobrodruhů.
Zahrada základní školy
Tomšů, Tereza
Práce popisuje současný stav školních zahrad. Zaměřuje se na problematiku zahrad envi-ronmentálních, kterou řeší v literární i návrhové části. Návrh je zpracován pro konkrétní území do fáze architektonické studie. Součástí návrhové části je sociologický průzkum mezi žáky. Výsledky dokazují zájem žáků o problematiku environmentalismu a praktickou výuku ven-ku. Výsledná studie demonstruje možnost založení organické školní zahrady v městském prostředí. Práce může poskytnout náhled do tématu, které u nás zatím není příliš popularizované.
Možnosti venkovní výuky environmentální výchovy v městské školce MŠ Čéčova
ŽIŽKOVÁ, Eva
Tato práce se zabývá výukou environmentální výchovy předškolních dětí ve věku od 3 do 6 let ve venkovním prostředí. Teoretická část je zaměřena na popis základních principů, obsahů a prostředků pro výuku environmentální výchovy v mateřské škole jako průřezového tématu vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Zdůrazněny jsou venkovní formy výuky, při kterých dochází k praktickému seznamování se světem kolem nás a vzbuzení potřeby pečovat o přírodu a život v ní, protože tvoří nepostradatelné součásti životního prostředí člověka. Neméně důležitá je i kapitola o bezpečnosti při tomto způsobu vyučování. Praktická část je zaměřena na přípravu a popis konkrétních možností venkovní výuky environmentální výchovy v rušných částech města České Budějovice v okolí MŠ Čéčova a jejich využití v souladu se školním vzdělávacím programem této vybrané školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.