| |
| |
|
CHAID - technika konstrukce rozhodovacích stromů
Freyvald, Michal ; Vild, Jiří (vedoucí práce) ; Čabla, Adam (oponent)
Analýza CHAID (Chi-squared Automated Interaction Detection) je technika konstrukce rozhodovacích stromů, která je určena zejména pro kategoriální data, a je založena na Pearsonově chí-kvadrát statistickém testu o nezávislosti v kontingenční tabulce. V bakalářské práci jsou shrnuty důležité vlastnosti rozhodovacích stromů, dále je popsána struktura analýzy CHAID, jednotlivé fáze při konstrukci analýzy, výhody, nevýhody a doporučená nastavení pro kvalitní vypovídající schopnost analýzy. Na ukázkovém příkladu ze zákaznického segmentu sledujeme využití CHAID v praxi a za pomocí řešení v softwaru IBM SPSS PASW Statistics v18.0 dokazujeme užitečnost aplikace analýzy CHAID pro cílový marketing.
|
|
Faktory spotřebního chování ve vztahu k sportovním aktivitám životního stylu
Kafková, Petra ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Susnyak, Viktor (oponent)
Cílem této diplomové práce je odkrytí a popis segmentů na skupině vysokoškolských studentů. První část obsahuje teorii segmentace trhu, včetně metodiky dotazníkového šetření a techniky shlukové analýzy. V druhé části následuje výzkum sekundárních dat, na kterých zkoumám charakteristiky cílové skupiny a hledám náměty pro vlastní šetření. Ve třetí části již dochází k přípravě vlastního výzkumu a ke sběru dat. Získaná data analyzuji nejprve celkově a posléze za pomoci shlukové analýzy odkrývám segmenty. K popisu odkrytých segmentů jsou použity křížové tabulky.
|
|
Podpora cestovního ruchu na Příbramksu
PŠENIČKOVÁ, Iva
Bakalářská práce se věnuje regionu Příbramsko. Účelem je analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu na Příbramksu, anlayzovat potřeby a požadavky návštěvníků a vyhodnotit přínosy a dopady cestovního ruchu v řešeném území. Za tímto účelem byl prováděn dotazníkový průzkum, který se zaměřil na to, proč turisté na Příbramsko přijíždějí, co zde dělají a jak jsou spokojeni s poskytovanými službami.
|
|
Marketingový mix výrobku určeného pro seniory
Preisová, Martina ; Koudelka, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je postihnout segment/y seniorů jako výhodný potenciální trh pro firmy, který se bude v budoucnu rozrůstat. Zároveň také ukázat nejvhodnější nástroje pro oslovení tohoto segmentu. V první části diplomové práce popisuji marketing, segmentaci trhu a marketingový mix v obecné a teoretické rovině. Ve druhé polovině se již zabývám strukturou populace, demografickými údaji konkretizovanými na seniory, predikcí vývoje populace a sociálně ekonomickými údaji o seniorech. Závěr práce je věnován porovnání vhodných a nevhodných marketingových nástrojů.
|
|
Segmentace trhu krmení pro psy
Gruntová, Petra ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá segmentací trhu krmení pro psy v České republice. Trh je specifikován pomocí firem zde působících, rozdělených do pěti cenových skupin. Pro lepší proniknutí do problematiky jsou v práci zmíněny i obecné zásady stravování psů a uvedeny výzkumy kvality realizované v minulosti. Segmenty jsou odkryty na základě jednoho segmentačního kritéria, další možné pohledy jsou stručně nastíněny. Marketingová strategie je navrhnuta pro tři vybrané cílové skupiny spotřebitelů.
|