Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kognitivní procesy ve výuce občanské výchovy na základní škole
Klepáčková, Kristýna ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce na téma Kognitivní procesy ve výuce občanské výchovy na základní škole se zabývá tím, jak se téma kognitivních procesů, zejména vnímání a paměť realizuje v rámci občanské výchovy. Jejím cílem je zjistit, za jakých podmínek a kterými metodami je v současnosti toto téma vyučováno. Část diplomové práce věnovaná psychologické problematice se zaměřuje na historický vývoj psychologie, charakteristiku vnímání a paměti. Nezbytnou součástí práce je vysvětlení těchto dvou klíčových psychologických pojmů a zároveň uvedení hlavních psychologických disciplín, aplikovaných oborů a předních představitelů, kteří se těmito základními fyziologickými principy zabývali. Didaktická část je zaměřená na tzv. funkční psychologickou gramotnost. Budu se věnovat začlenění kognitivních procesů v Rámcovém vzdělávacím programu a na základě analýzy učebnic, náslechu hodiny občanské výchovy a rozhovorů s vyučujícími na základní škole zjistím, kterým způsobem a kterými metodami se téma těchto kognitivních procesů v současnosti vyučuje. V závěru své diplomové práce navrhuji metody pro výuku psychologie, konkrétně vnímání a paměti na základní škole, díky kterým žáci dokáží učivo lépe vnímat a déle si ho pamatují nejen v hodinách občanské výchovy, ale také v dalších předmětech či v jejich každodenním životě. Tyto...
Způsoby orientace a komunikace včel
ŤUKOVÁ, Gabriela
Předmětem této bakalářské práce je shrnutí dosavadních poznatků ohledně způsobů orientace a komunikace včel. V první části práce popisuji jednotlivé smyslové orgány, které mají velký vliv na schopnost včel se spolu dorozumět a zároveň se orientovat v čase a prostoru. Dále popisuji druhy komunikace pomocí feromonů, které rozděluji podle jejich účelu a podle jejich působení na včelstvo, jednotlivé taneční figury, které včely používají pro komunikaci (kruhový a osmičkový tanec) a jak podle nich včely hledají potravu. Důležitým prvkem pro komunikaci včel je také plást, který přenáší dvojrozměrné vibrace tvořené tanečnicemi ostatním včelám, či také tvoří specifické taneční místo, které je pro včely nezaměnitelné s jinou částí plástu. V druhé části práce se zaměřuji na způsoby orientace včel, jak se orientují v krajině podle slunce, polarizovaného světla, či jiných výrazných prvků krajiny a také jakým způsobem se orientují v čase. Ve své práci se rovněž zabývám některými pokusy, které dokazují již zmíněné dovednosti včel.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.