Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Morphology of my bacteria III.
Procházková, Kateřina ; Mitro, Michal (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci s názvem Morphology of my bacteria III. se věnuji sérii objektů a tisků zachycujících mnou zadefinovaného parazita. Díky technice sítotisku zobrazuji motiv jako symbol osobního setkávání se zdravotními obtížemi. Vzniká tak nekonečné množství rostoucího parazita, bakteriologických či virologických motivů a morfologických tvarů. Sítotisk je v práci využit hlavně pro schopnost multiplikovat a tisknout přes sebe, a to pokaždé jinak.
The Quiet Omnipresence
Bodlák, Ondřej ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Práce nesoucí název The Quiet Omnipresence tematizuje metaforu mřížky a linie jakožto zastupujících zdrojových prvků nezbytných pro růst celistvých forem. Opírá se o studium krajinné i urbanistické scenérie, jejích tichých všudypřítomných mechanismů a procesů. Změť čar vytváří smyslově neuchopitelnou monochromatickou plochu, se kterou se pozorovatel může střetnout při delším nazírání do organických struktur i industriálně laděných urbánních kompozicí. Zkoumá vztah řádu a chaosu ve svých protilehlých, avšak paradoxně vzájemně nevylučitelných konotacích. Práce se ponejvíce opírá o specifický a nijak neobvyklý typ prostoru často přímo ve středu měst – o vágní terény, místa pozapomenutá i záměrně přehlížená, ve kterých banální biologické procesy pomalu přebírají kormidlo určující směr zdánlivě nahodilého vývoje.
Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality
Málková, Helena ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Málková, H.: Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2017 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 123 s. Diplomová práce se zabývá tématem utváření systémů, struktur a konstrukcí ve vizuální realitě. V teoretické části se zaměřuje na možnosti multiplikace, její narůstání do prostoru či plochy, a to za použití objektové tvorby vybraných umělců z oblasti výtvarného umění. V praktické části představuje autorské pojetí tématu prostřednictvím fotografického média. Struktura je důležitým fenoménem v možném chápání vizuální reality. Má předpoklady pro rozvíjení transcendentálního myšlení. Objevujeme ji v rámci celého universa, jako jeho jednotící prvek. Východiska pro didaktickou část čerpají z teoretické části. V didaktické části jsou představeny realizované výtvarné úkoly, které jsou součástí následného výzkumného šetření. Práce přináší zjištění a závěry v rámci tvůrčího řešení a výuky na téma prostorové kompozice multiplikovaného tvaru v rámci uceleného objektu. KLÍČOVÁ SLOVA: konstrukce, struktura, pohyb, tvar, prostor, variabilita, racionalita, fotografie, objektová tvorba, žák, výuka, výzkum.
Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality
Málková, Helena ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Málková, H.: Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2017 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 123 s. Diplomová práce se zabývá tématem utváření systémů, struktur a konstrukcí ve vizuální realitě. V teoretické části se zaměřuje na možnosti multiplikace, její narůstání do prostoru či plochy, a to za použití objektové tvorby vybraných umělců z oblasti výtvarného umění. V praktické části představuje autorské pojetí tématu prostřednictvím fotografického média. Struktura je důležitým fenoménem v možném chápání vizuální reality. Má předpoklady pro rozvíjení transcendentálního myšlení. Objevujeme ji v rámci celého universa, jako jeho jednotící prvek. Východiska pro didaktickou část čerpají z teoretické části. V didaktické části jsou představeny realizované výtvarné úkoly, které jsou součástí následného výzkumného šetření. Práce přináší zjištění a závěry v rámci tvůrčího řešení a výuky na téma prostorové kompozice multiplikovaného tvaru v rámci uceleného objektu. KLÍČOVÁ SLOVA: konstrukce, struktura, pohyb, tvar, prostor, variabilita, racionalita, fotografie, objektová tvorba, žák, výuka, výzkum.
Výtvarný a hudební minimalismus
Šedinová, Pavla ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Pavla Šedinová: Výtvarný a hudební minimalismus Abstrakt: Tato práce se zaměřuje na teoretické uchopení výtvarného a hudebního minimalismu. Sleduje postupný proces minimalizace v umění první poloviny 20. století, který vrcholí minimalismem, jehož principy srovnává s multiplikací v tvorbě Andyho Warhola a Velvet Underground. Zároveň se věnuje také rozdílu mezi americkým minimalismem a jeho evropskou a českou paralelou. Cílem je zmapovat hlavní myšlenkové obsahy vhodné pro následné využití v oblasti pedagogické. Didaktická část práce popisuje, jak lze získané teoretické informace o výtvarném umění a hudbě využít ve výuce, konkrétně při výuce v ZUŠ. Výtvarná část ukazuje můj osobní přístup k minimalistickým principům.
Multiplikace česneku kuchyňského (Allium sativum L.) v podmínkách in vitro
Palíšek, Ondřej
Tato práce je zaměřena na studium multiplikace česneku kuchyňského a složení kultivačních médií. Nejlépe propracovanou metodou multiplikace je izolace apikálního meristému. Bylo vyzkoušeno mnoho druhů médií. Z výsledků vyplývá, že každá odrůda česneku má jiné nároky na živiny a růstové regulátory. V této práci můžeme najít popisy úspěšných metod multiplikace česneku a popis kultivačních médií včetně reakcí česneku Multiplikace rostlin in vitro představuje způsob množení, při kterém jsou ve sterilních podmínkách kultivovány dezinfikované části rostlin (explantáty) na živném médiu v kontrolovaných podmínkách za účelem získání celých nových rostlin či ozdravování rostlinného materiálu od patogenů. Tato metoda množení představuje metodu pro studium rostlin a stále častěji i metodu pro jejich komerční pěstování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.