|
Současný knižní trh. Terénní anketní šetření mezi knihkupci i zákazníky a závěry z něho
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat současný český knižní trh a na pozadí běžně dostupných dat prezentovat závěry mých anketních šetření. Práce se dále opírá o statistické údaje a o informace, které mi poskytli reprezentanti českého knižního trhu. Po uvedení do tématu rokem 1989, který je považován za významný mezník, od jehož počátku datujeme knižní současnost, se věnuje struktuře knižního trhu v letech 2001 až 2010, aktuálnímu problému knižního trhu, kterým je zvýšení DPH na knihy a novému způsobu ve čtení, jimiž jsou elektronické knihy. Práci také obohatily rozhovory se dvěma stále tvořícími českými autory, kteří mimo jiné vyjádřili i svůj názor na současný knižní trh.
|
|
Vývoj vztahu médií a náboženství podle McLuhanova historického členění
Jírová, Lucie ; Provecho López, Juan Ignacio (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Média jsou dnes velmi mocná, přinášejí témata ke konverzaci, dokážou jednoduše manipulovat s našimi názory. Ovlivňují lidské myšlení a naše představy o světě kolem nás. Mediální vliv zasahuje do všech oblastí lidského života včetně náboženství. Právě náboženství je jedním z nejvýznamnějších kulturních činitelů. Od počátku lidstva ovlivňovalo společnost, určovalo způsob života, hodnoty a morálku. Aby náboženství mohlo existovat napříč stoletími, muselo se umět přizpůsobovat typu média, které ve společnosti převládalo. Tato diplomová práce pojednává právě o vztahu mezi sdělovacími prostředky a náboženstvím, konkrétněji o spojitosti mezi typem média, kterým je náboženství sdělováno a charakterem tohoto náboženství. Dále práce představuje nejvýznamnější světová a česká církevní média a programy s náboženskou tématikou. Prvním cílem této práce je dokázat, že má náboženství stále velký vliv na společnost, a i proto je poměrně často v médiích. Druhým cílem pak je potvrdit hypotézu o technickém determinismu (v takové podobě, jak si ho představoval Marshall McLuhan) ve vztahu náboženství a médií, tedy potvrdit že způsob mediální prezentace náboženství, významně ovlivňuje povahu daného náboženství. K prokázání těchto hypotéz sloužila především mediální analýza větších světových církevních médií, analýza...
|
|
Kniha na cestě od rukopisu ke čtenáři
UHLÍKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se věnuje fenoménu knihy jako klíčovému komunikačnímu nástroji autora (uměleckého i neuměleckého) textu se čtenářem. Materiální objekt kniha je podrobně zkoumán jako výrobek, zboží i objekt estetického zájmu. Práce se zaměřuje především na tyto otázky: Co vše se děje s textem od momentu odevzdání rukopisu do nakladatelství do chvíle, kdy jej čtenář vezme poprvé do ruky? Jaké subjekty, instituce či zájmy vstupují (či mohou vstoupit) během výroby, distribuce a prodeje knihy do hry a jaká je jejich role? Jaká je podoba a funkce grafických a peritextových složek knihy? Všechny otázky jsou zodpovězeny s ohledem na současný stav české knižní kultury.
|
|
Současný knižní trh. Terénní anketní šetření mezi knihkupci i zákazníky a závěry z něho
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat současný český knižní trh a na pozadí běžně dostupných dat prezentovat závěry mých anketních šetření. Práce se dále opírá o statistické údaje a o informace, které mi poskytli reprezentanti českého knižního trhu. Po uvedení do tématu rokem 1989, který je považován za významný mezník, od jehož počátku datujeme knižní současnost, se věnuje struktuře knižního trhu v letech 2001 až 2010, aktuálnímu problému knižního trhu, kterým je zvýšení DPH na knihy a novému způsobu ve čtení, jimiž jsou elektronické knihy. Práci také obohatily rozhovory se dvěma stále tvořícími českými autory, kteří mimo jiné vyjádřili i svůj názor na současný knižní trh.
|