Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Divnolidi z Brna a okolí: Konstrukce jinakosti v prostředí internetové sociální sítě Facebook
Matesová, Kateřina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat proces konstrukce jinakosti, užití humoru a reflektování otázek vkusu v prostředí facebookové stránky Divnolidi z Brna a okolí. Teoretickým rámcem práce jsou současné přístupy k výzkumu internetových sociálních sítí (soukromí a sdílení na internetových sociálních sítích, samostatná kapitola je pak věnována sociální síti Facebook), sociologický pojem vkusu jakožto nástroje pro sociální distinkci (zde tato studie vychází především z práce Pierra Bourdieu), interdisciplinární pojem jinakosti (zde se studie opírá o práce Mary Douglas, Stuarta Halla a Marca Augého) a teoretický přístup k humoru nazývaný teorie superiority. Metodologický postup výzkumu využívá kvantitativních metod k popisu zkoumané stránky Divnolidi z Brna a okolí a kvalitativních metod (tzv. "data-crawling") k analýze 47 vybraných příspěvků stránky. Analytická část diplomové práce se konkrétně soustředí na to, jaké typy příspěvků se na stránce vyskytují, jak jsou jednotlivci v příspěvcích reflektováni uživateli, jak uživatelé reflektují vkus a jinakost "divnolidí" v příspěvcích a také místa, kde k setkání s jinakostí dochází. Dále je součástí analýzy studie užití humoru uživateli stránky a uživatelské reflexe politiky stránky a jiných uživatelů. V závěru práce jsou výsledky analýzy...
Rizika užívání Facebooku a pedagogické možnosti jejich prevence
Windischová, Anita ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá riziky, která s sebou může přinést užívání internetové sociální sítě Facebook zejména pro děti a dospívající, a navrhuje možná opatření, jak by se tato rizika mohla snížit. Na začátku práce jsou představeny principy fungování Facebooku a základní psychologické charakteristiky internetového prostředí platné také pro Facebook. Z toho vyplývají i negativa a rizika spojená s používáním Facebooku, která jsou popsána v dalších částech práce. Pozornost je věnována především vybraným rizikovým jevům, jimiž jsou kybergrooming, kyberstalking a kyberšikana, jejich prevenci a řešení. Práce dále pojednává obecně o možnostech prevence před riziky internetové komunikace se zaměřením na Facebook a představuje projekty zabývající se prevencí v této oblasti. Empirická část práce zkoumá prostřednictvím dotazníkového šetření vztah mezi rizikovým chováním a informovaností o rizicích a bezpečnějším užívání Facebooku u žáků 2. stupně základní školy v Kadani. Zkoumá také souvislost rizikového chování s tím, jak často se žáci setkávají na Facebooku s některými nežádoucími jevy popisovanými v teoretické části práce a zjišťuje rozdíly mezi chlapci a dívkami u výše zmiňovaných proměnných.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.