Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přechod z domácího vzdělávání do školy a jeho vliv na wellbeing dítěte
Mojžíšová, Markéta ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přechodem z domácího vzdělávání do školy. Dále se zaměřuje na to, jaký má přechod vliv na wellbeing žáka. Cílem kvalitativního výzkumu bylo popsat, jak bývalí žáci domácích škol přechod do školy prožívají, jaké změny přechod doprovází a zda je něco, co by mohlo přechod a adaptaci na školu usnadnit. Jako metoda sběru dat byly zvoleny polostrukturované rozhovory. Bylo uskutečněno šest rozhovorů s bývalými žáky domácích škol. Pro analýzu dat byla použitá tematická analýza. Cílem analýzy bylo identifikovat hlavní témata, která se ve spojitosti s přechodem do školy objevovala. Výsledky výzkumné části ukazují na to, že přechod z domácího vzdělávání do školy je náročnou událostí, která je doprovázena velkým množstvím změn. Největší změny se týkají toho, že se žák ocitá v kolektivu a v novém prostředí, které má jiná pravidla, než na která byl do té doby zvyklý. Každý na změny reaguje jinak a respondenti se tak lišili v tom, zda pro ně byly změny a přechod stresující a zátěžové, či zda se na školu adaptovali rychle a bez větších komplikací. Výsledky práce také předkládají možnosti podpory žáků, kteří přechází z domácího vzdělávání do školy. Tato práce a její výsledky mohou sloužit jako doporučení pro rodiče, kteří vzdělávají své děti doma a pro vyučující, kteří mají ve třídě...
Individuální (domácí) vzdělávání a adaptace doma vzdělávaných dětí na školu
Matějková, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
MATĚJKOVÁ, Jana. Individuální (domácí) vzdělávání a adaptace doma vzdělávaných dětí na školu. Praha, 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Práce řeší problematiku individuálního (domácího) vzdělávání v České republice (s přihlédnutím k situaci v zahraničí). Podrobněji se věnuje jak jeho legislativnímu ukotvení v českém vzdělávacím systému, tak jeho konkrétní realizaci. Hlavním výzkumným cílem práce bylo zmapovat, jaké zkušenosti mají čeští učitelé s dětmi z individuálního (domácího) vzdělávání po jejich zařazení zpět do školy, s důrazem na možný přínos doma vzdělávaných dětí pro vznik inkluzivního prostředí v běžné škole. Sběr dat proběhl metodou dotazníkového šetření prostřednictvím nestandardizovaných polostrukturovaných dotazníků. Dotazníky byly vytvořeny podle výpovědí deseti dětí popisujících své zkušenosti s adaptací na školu po ukončení individuálního (domácího) vzdělávání (získaných v rámci pilotní studie) a podle publikace Bootha a Ainscowa Ukazatel inkluze (Rytmus o. s., 2007). Šetření se zúčastnilo jednačtyřicet českých pedagogů, kteří se během svého působení setkali s dětmi, jež absolvovaly minimálně dva roky individuálního (domácího) vzdělávání. Z šetření mj. vyplynulo, že téměř tři čtvrtiny zúčastněných učitelů u daných...
Individuální (domácí) vzdělávání a adaptace doma vzdělávaných dětí na školu
Matějková, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
MATĚJKOVÁ, Jana. Individuální (domácí) vzdělávání a adaptace doma vzdělávaných dětí na školu. Praha, 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Práce řeší problematiku individuálního (domácího) vzdělávání v České republice (s přihlédnutím k situaci v zahraničí). Podrobněji se věnuje jak jeho legislativnímu ukotvení v českém vzdělávacím systému, tak jeho konkrétní realizaci. Hlavním výzkumným cílem práce bylo zmapovat, jaké zkušenosti mají čeští učitelé s dětmi z individuálního (domácího) vzdělávání po jejich zařazení zpět do školy, s důrazem na možný přínos doma vzdělávaných dětí pro vznik inkluzivního prostředí v běžné škole. Sběr dat proběhl metodou dotazníkového šetření prostřednictvím nestandardizovaných polostrukturovaných dotazníků. Dotazníky byly vytvořeny podle výpovědí deseti dětí popisujících své zkušenosti s adaptací na školu po ukončení individuálního (domácího) vzdělávání (získaných v rámci pilotní studie) a podle publikace Bootha a Ainscowa Ukazatel inkluze (Rytmus o. s., 2007). Šetření se zúčastnilo jednačtyřicet českých pedagogů, kteří se během svého působení setkali s dětmi, jež absolvovaly minimálně dva roky individuálního (domácího) vzdělávání. Z šetření mj. vyplynulo, že téměř tři čtvrtiny zúčastněných učitelů u daných...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.