Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Graphický znak v prostředí školy a města
Novotná, Monika ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
NOVOTNÁ, Monika. Grafický znak v prostředí školy a města. Praha 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce Mgr. Helena Kafková, 90 str. V teoretické části práce se zaměřuji na znak, na grafický znak. Roztřídím jeho možné formy. Ukazuji znak jako mimoverbální formu komunikace a způsob označování objektů. Hledám souvislosti a rozpory existence mezi legálními (dopravní a orientační značení, vývěsní tabule) a nelegálními grafickými znaky (graffiti a street art) ve veřejném prostoru. V didaktické části navrhuji a realizuji výtvarné řady, kde používám výtvarné techniky z graffiti a street artu. Výtvarné téma: ZNAK - PÍSMENO - PIKTOGRAM - VEŘEJNÝ PROSTOR zpracovávám v hodinách výtvarné výchovy na obou stupních základní školy. S dětmi vedeme diskusi o významu znaku ve veřejném prostoru. Součástí práce je i výzkumná sonda zaměřená na žáky obou stupňů základní školy, která se snaží poukázat na rozdílné či shodné výtvarné vnímání a myšlení dětí. Zde propojuji street art a graffiti s tématem osobního vlastnictví, otázkou vandalismu a konfliktu osobních postojů se státem a společností. Nabízím dětem otázku osobní svobody jedince a jeho zodpovědnosti. Cílem mé práce je zaměřit pozornost žáků na problematiku grafických znaků ve veřejném prostoru a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.