Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odcizení člověka přírodě
Prokopiusová, Květa ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
8/67 Abstrakt Diplomová práce se zabývá odcizením člověka přírodě. Teoretická část si klade za cíl odpovědět, co je to příroda a vztah k přírodě. Dále popisuje, jak se vyvíjel vztah člověka k přírodě. Neopomene ani působení pobytu člověka v přírodě - rekreace a zahrádkářské osady. Také se zaměřuje na dítě a přírodu kolem něj. Hledá propojení se školou, ekocentry a Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Pokouší se pohlédnout na příčiny a důsledky vzdalování se přírodě. Hledá odpověď jak oddálit odcizení člověka přírodě. Vlastní výzkum zjišťuje, v jakých typech prostředí žáci pátých ročníků základních škol v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi tráví svůj volný čas. Zda město Brandýs nad Labem - Stará Boleslav nabízí žákům přírodní prostory, kde by mohly odpočívat, hrát si, provozovat sport atd. Zajímá se, s kým děti pobývají venku ve volných chvílích, kdo je jim společníkem nebo průvodcem. Klíčová slova Příroda, vztah k přírodě, zahrádkářské osady, střediska ekologické výchovy, ekocentra, výuka ve školní zahradě, environmentální výchova, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
Zahrádkářské osady v Českých Budějovicích a jejich význam
HOMOLKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce s názvem Zahrádkářské osady v Českých Budějovicích a jejich význam se v první části zabývá literární rešerší. V úvodu rešerše jsou vysvětleny důležité pojmy, jako zahrádkářská osada, nebo Český zahrádkářský svaz (ČZS). Dále je zde stručně shrnuta historie zahrádkaření v různých státech Evropy. Kapitola o historii zahrádkaření v České republice je obsáhlejší než předešlé kapitoly o historii v jiných zemích. V této části jsou také popsané některé funkce zahrádkářských osad, nebo také ohrožení osad. V praktické části páce je hlavním výstupem mapa se zakreslenými osadami v Českých Budějovicích a informace o historii zahrádkaření v Českých Budějovicích. K mapě se vztahují důležité informace, jako je počet osad se zahradami v soukromém vlastnictví, nebo počet osad se zahradami ve vlastnictví města, rozloha osad, počet vlastníků zahrad v osadách atd. Celkový počet osad je 12, ale déle se dělí na 20 dílčích osad. Hlavní důvod rozdělení je rozdílné vlastnictví (pozemek v soukromém vlastnictví / pozemek města Česká Budějovice), nebo výrazné rozdělení například silniční komunikací. Osady mají celkovou výměru 91,1 hektarů. Rozkládají se na 1,6 % z celkové výměry Českých Budějovic. Celkový počet majitelů vlastnící zahrádky v osadách je 1122. Z celkového počtu obyvatel města je to 1,2 %. Osad na pozemku města je 5 a zbylých 15 osad se skládá ze zahrádek v soukromém vlastnictví.
Odcizení člověka přírodě
Prokopiusová, Květa ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
8/67 Abstrakt Diplomová práce se zabývá odcizením člověka přírodě. Teoretická část si klade za cíl odpovědět, co je to příroda a vztah k přírodě. Dále popisuje, jak se vyvíjel vztah člověka k přírodě. Neopomene ani působení pobytu člověka v přírodě - rekreace a zahrádkářské osady. Také se zaměřuje na dítě a přírodu kolem něj. Hledá propojení se školou, ekocentry a Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Pokouší se pohlédnout na příčiny a důsledky vzdalování se přírodě. Hledá odpověď jak oddálit odcizení člověka přírodě. Vlastní výzkum zjišťuje, v jakých typech prostředí žáci pátých ročníků základních škol v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi tráví svůj volný čas. Zda město Brandýs nad Labem - Stará Boleslav nabízí žákům přírodní prostory, kde by mohly odpočívat, hrát si, provozovat sport atd. Zajímá se, s kým děti pobývají venku ve volných chvílích, kdo je jim společníkem nebo průvodcem. Klíčová slova Příroda, vztah k přírodě, zahrádkářské osady, střediska ekologické výchovy, ekocentra, výuka ve školní zahradě, environmentální výchova, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.