|
Experimentální analýza dynamických parametrů kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Z hlediska rozhodování o užití vhodné sestavy železničního svršku hrají významnou úlohu jak doporučení vyplývající z teoretické analýzy (modelování), tak i doporučení získaná na základě statického a dynamického zkoušení hotového výrobku. Takové zkoušky je pak možné aplikovat v laboratoři nebo přímo v terénu. Diplomová práce bude věnována provoznímu testování vybraných konstrukcí kolejového roštu in situ. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště a bude navržena odpovídající metodika měření. Z pohledu geometrie koleje budou zvoleny úseky ve směrovém oblouku. Na základě provedených zkoušek budou stanoveny dynamické parametry konstrukcí. K jejich vyhodnocení bude zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a frekvenční oblasti. Součástí práce bude rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
|
|
Měření a analýza dynamického zatížení působícího na železniční výhybky
Růžková, Jitka ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zjednodušené metodiky měření, aplikací této metodiky při reálném měření a vyhodnocením. Teoretická část obsahuje základní informace o dynamických účincích od rázů a vibrací. Dále je popsán postup měření dvou zkoumaných konstrukcí srdcovek stejného typu (srdcovka monoblok s povrchem zpevněným výbuchem) s rozdílným uložením (pružné a klasické). Praktická část obsahuje analýzu naměřených dat, která je provedena v časové a frekvenční oblasti. Cílem práce je ověření funkce pružného uložení srdcovky ve výhybce v porovnání s klasickým upevněním.
|
|
Měření a analýza dynamického zatížení působícího na železniční výhybky
Růžková, Jitka ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zjednodušené metodiky měření, aplikací této metodiky při reálném měření a vyhodnocením. Teoretická část obsahuje základní informace o dynamických účincích od rázů a vibrací. Dále je popsán postup měření dvou zkoumaných konstrukcí srdcovek stejného typu (srdcovka monoblok s povrchem zpevněným výbuchem) s rozdílným uložením (pružné a klasické). Praktická část obsahuje analýzu naměřených dat, která je provedena v časové a frekvenční oblasti. Cílem práce je ověření funkce pružného uložení srdcovky ve výhybce v porovnání s klasickým upevněním.
|
|
Experimentální analýza dynamických parametrů kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Z hlediska rozhodování o užití vhodné sestavy železničního svršku hrají významnou úlohu jak doporučení vyplývající z teoretické analýzy (modelování), tak i doporučení získaná na základě statického a dynamického zkoušení hotového výrobku. Takové zkoušky je pak možné aplikovat v laboratoři nebo přímo v terénu. Diplomová práce bude věnována provoznímu testování vybraných konstrukcí kolejového roštu in situ. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště a bude navržena odpovídající metodika měření. Z pohledu geometrie koleje budou zvoleny úseky ve směrovém oblouku. Na základě provedených zkoušek budou stanoveny dynamické parametry konstrukcí. K jejich vyhodnocení bude zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a frekvenční oblasti. Součástí práce bude rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
|