Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Gamifikace ve výuce FLE
Zámečník, Tomáš ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Anotační list: Název diplomové práce: Gamifikace ve výuce FLE Abstrakt v českém jazyce: Tato diplomová práce se zaměřuje na inovativní oblast gamifikace a její aplikace ve výuce francouzského jazyka jako druhého cizího jazyka. Gamifikace, jejíž prvky jsou moderními pedagogickými přístupy postupně implementovány do výuky, je v práci podrobně zkoumána, přičemž je definován samotný termín a jsou představeny jeho klíčové aspekty. Práce se dále zabývá historickým vývojem gamifikace, který je sledován jak v oblasti marketingu, tak v oblasti vzdělávání. V rámci teoretické části jsou nastíněny potenciální výhody a nevýhody použití gamifikace ve výuce. Jsou zde také představeny konkrétní příklady úspěšné implementace gamifikace v marketingu a vzdělávání, což poskytuje ucelený pohled na možnosti a omezení tohoto přístupu. Praktická část práce se zaměřuje na detailní analýzu a reflexi konkrétních gamifikačních prvků v populární jazykové aplikaci Duolingo a ve dvou vybraných učebnicích francouzského jazyka. Tyto prvky jsou hodnoceny na základě četnosti jejich výskytu, kvality jejich provedení a možné účinnosti na motivaci žáků a studentů. V případě, že některé prvky chybí, práce navrhuje jejich možné doplnění. Závěrem práce porovnává gamifikační možnosti s přihlédnutím na odlišné prostředí online aplikace a tištěné...
Didaktické přístupy k výuce ochrany přírody v České republice
Sulková, Květa ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma "Didaktické přístupy k výuce ochrany přírody v České republice" se zabývá v teoretické části výběrem hlavních právních norem, týkajících se ochrany přírody a krajiny s důrazem na zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny. Dále jsou zde uvedeny kurikulární dokumenty, jejich struktura a implementace ochrany přírody do těchto dokumentů. Zvláštní pozornost je věnována problematice školních učebnic. Diskutovány jsou vlastnosti učebnic, jejich vznik a současný výzkum. Je uvedena analýza učebnic přírodopisu a biologie s ohledem na zpracování tématu ochrany přírody České republiky. Vybrané učebnice byly zkoumány formou obsahové analýzy s ohledem na zpracování tématu ochrany přírody České republiky. Pomocí 8 zvolených parametrů byly hodnoceny učebnice, ve kterých se dané téma vyskytuje.V závěru práce je zpracováno dotazníkové šetření provedené na žácích pražských gymnázií. Prezentované výsledky vypovídají o představách studentů o ochraně přírody České republiky, jejich znalosti tohoto tématu a dále o rozdílech mezi prvními ročníky čtyřletých gymnázií (nebo odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií) a maturitních ročníků. Z výsledků dotazníkového šetření jsou dále odvozeny didaktické přístupy k výuce ochrany přírody v České republice na gymnáziích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.