|
Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Plchová, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
(česky) Tématem diplomové práce je využití pedagogické diagnostiky v mateřských školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje pojmy předškolní vzdělávání, pedagogická diagnostika, metody diagnostiky, upozorňuje na možné chyby v diagnostickém procesu, popisuje vybrané druhy diagnostických nástrojů. Dále se věnuje pojmům individualizace v mateřské škole, školní zralost a připravenost. V empirické části jsou zjišťovány postoje sedmi učitelek mateřských škol k pedagogické diagnostice, způsobu jejího provádění a následného využití v pedagogické praxi. Data jsou zpracována otevřeným a axiálním kódováním. Výsledky prezentují vztah učitelů k provádění diagnostiky, nejčastější potíže učitelů v diagnostickém procesu, shrnují význam diagnostiky pro následnou pedagogickou činnost. Pro dokreslení významu pedagogické diagnostiky je do empirické části dále zahrnuta kazuistika dítěte se specifickými vzdělávacími potřebami.
|