|
Měření tělesné zdatnosti žáků ZŠ
Dyntar, Filip ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo měření tělesné zdatnosti žáků 2. stupně vybrané základní školy v Hradci Králové. Ze získaných výsledků bylo zjišťováno, zda má věk a pohlaví vliv na výkony žáků. Dále byly výsledky porovnány a na základě statistické analýzy dat bylo utvořeno srovnání výkonů žáků 6. a 9. ročníků a také chlapců a dívek. Teoretická část se zaměřuje na témata zdravého životního stylu, pohybové aktivity, tělesné zdatnosti, pohybové schopnosti, fyziologická i psychologická specifika u dětí staršího školního věku. Praktická část řeší statistické zpracování dat a jejich vyhodnocování na základě výsledků ve vybraných motorických testech z testové baterie EUROFITTEST. Podle zjištěných výsledků a jejich porovnání dospěl autor k závěru, že u šesti z celkových osmi cviků dosahují žáci vyšších ročníků statisticky významných rozdílů oproti žákům nižších ročníků. Při porovnání průměrných výsledků žáků 6. a 9. tříd bylo zjištěno, že u sedmi cviků z osmi dosahují žáci 9. ročníků lepších výsledků než žáci 6. ročníků. Nakonec autor zjistil, že chlapci dosahují průměrně lepších výsledků v pěti testech z osmi. Dívky dosahují průměrně lepších výsledků v jednom testu z osmi. Ve dvou testech nedochází k rozdílům v průměrných výsledcích chlapců a dívek.
|
|
Měření tělesné zdatnosti žáků ZŠ
Dyntar, Filip ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo měření tělesné zdatnosti žáků 2. stupně vybrané základní školy v Hradci Králové. Ze získaných výsledků bylo zjišťováno, zda má věk a pohlaví vliv na výkony žáků. Dále byly výsledky porovnány a na základě statistické analýzy dat bylo utvořeno srovnání výkonů žáků 6. a 9. ročníků a také chlapců a dívek. Teoretická část se zaměřuje na témata zdravého životního stylu, pohybové aktivity, tělesné zdatnosti, pohybové schopnosti, fyziologická i psychologická specifika u dětí staršího školního věku. Praktická část řeší statistické zpracování dat a jejich vyhodnocování na základě výsledků ve vybraných motorických testech z testové baterie EUROFITTEST. Podle zjištěných výsledků a jejich porovnání dospěl autor k závěru, že u šesti z celkových osmi cviků dosahují žáci vyšších ročníků statisticky významných rozdílů oproti žákům nižších ročníků. Při porovnání průměrných výsledků žáků 6. a 9. tříd bylo zjištěno, že u sedmi cviků z osmi dosahují žáci 9. ročníků lepších výsledků než žáci 6. ročníků. Nakonec autor zjistil, že chlapci dosahují průměrně lepších výsledků v pěti testech z osmi. Dívky dosahují průměrně lepších výsledků v jednom testu z osmi. Ve dvou testech nedochází k rozdílům v průměrných výsledcích chlapců a dívek.
|