Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Representation of Eastern Europe in videogames: a case study of "Stalker" and "Pathologic"
Malata, Tomáš ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání reprezentace východní Evropy ve videohrách, a to prostřednictvím případové studie dvou konkrétních titulů, S.T.A.L.K.E.R. a Pathologic. Videohry jsou stále více uznávány nejen jako forma zábavy, ale také jako médium, které je nositelem vizuálního a kulturního obsahu. Na základě jejich rostoucí popularity a významu se diskuse o reprezentaci různých kultur a regionů ve videohrách stává důležitým tématem jejich studia. Cílem této práce je prozkoumat, jak tyto dvě vybrané videohry reprezentují a interpretují východní Evropu a jaká tato reprezentace je ve srovnání s jinými médii z regionu.
Virtuální smrt v počítačových hrách
Štěpánová, Petra ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou virtuální smrti v počítačových hrách. Práce se tedy v teoretické části nutně nejprve musí věnovat definici avataru (hráčova zastoupení v herním světě) a jaký vztah si k němu hráč může vytvářet. Též jsou pojmenovány hlavní vlastnosti avataru. Teoretickým jádrem práce je pokus o uchopení virtuální smrti, jež se ve hrách objevuje v nejrůznějších podobách, a proto zde lze jen obtížně kategorizovat. Virtuální smrt je srovnávána se smrtí skutečnou, je odhalována jako zástupné vyjádření hráčova selhání. Nedílnou součástí pojetí virtuální smrti je pak i znovuoživení avataru nebo způsoby, jak se virtuální smrti vyhnout. Ve výzkumné části práce následuje interpretace počítačové hry Planescape: Torment, která se zabývá životem, smrtí a nesmrtelností. Na příběhu nesmrtelného hlavního hrdiny, do jehož osudu se hráč vžívá, je podrobněji popsán vztah hráče a avataru v praxi. Hra převrací zažitý koncept velkých vyprávění, místo zachování života hrdiny hráč usiluje o dosažení jeho konečné smrti, přičemž podstupuje se svým avatarem putování za hledáním vzpomínek na jeho minulé životy. Značná intertextualita hry dovoluje interpretovat mnoho lokací a postav herního světa ve světle zvyklostí světa reálného, a to s důrazem na koncepty života a smrti ve hře představené....
Virtuální smrt v počítačových hrách
Štěpánová, Petra ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou virtuální smrti v počítačových hrách. Práce se tedy v teoretické části nutně nejprve musí věnovat definici avataru (hráčova zastoupení v herním světě) a jaký vztah si k němu hráč může vytvářet. Též jsou pojmenovány hlavní vlastnosti avataru. Teoretickým jádrem práce je pokus o uchopení virtuální smrti, jež se ve hrách objevuje v nejrůznějších podobách, a proto zde lze jen obtížně kategorizovat. Virtuální smrt je srovnávána se smrtí skutečnou, je odhalována jako zástupné vyjádření hráčova selhání. Nedílnou součástí pojetí virtuální smrti je pak i znovuoživení avataru nebo způsoby, jak se virtuální smrti vyhnout. Ve výzkumné části práce následuje interpretace počítačové hry Planescape: Torment, která se zabývá životem, smrtí a nesmrtelností. Na příběhu nesmrtelného hlavního hrdiny, do jehož osudu se hráč vžívá, je podrobněji popsán vztah hráče a avataru v praxi. Hra převrací zažitý koncept velkých vyprávění, místo zachování života hrdiny hráč usiluje o dosažení jeho konečné smrti, přičemž podstupuje se svým avatarem putování za hledáním vzpomínek na jeho minulé životy. Značná intertextualita hry dovoluje interpretovat mnoho lokací a postav herního světa ve světle zvyklostí světa reálného, a to s důrazem na koncepty života a smrti ve hře představené....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.