Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Františka Plamínková jako novinářka, politička a feministka - životopisná studie
Knížková, Gabriela ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá životem Františky Plamínkové (1875-1942) s důrazem na její roli aktivistky za ženská práva, stejně jako na její politickou a novinářskou činnost. Práce v kontextu dobového postavení žen mapuje cestu Plamínkové do čela českého předválečného a meziválečného ženského hnutí a její zásluhy na vybojování volebního práva pro ženy v Československu. Dále popisuje její působení v senátu Národního shromáždění mezi lety 1925-1939, diplomatickou úlohu a další veřejné aktivity, zejména vedení Ženské národní rady. Zdůrazňuje také osud Plamínkové během nacistické okupace za druhé světové války, které Plamínková padla za oběť. Část o publicistické činnosti Plamínkové analyzuje texty publikované mezi lety 1906-1940 zejména v dobovém ženském tisku, v nichž Plamínková reflektovala stav českého ženského hnutí a apelovala na nutnost změny tehdejšího postavení žen a jejich omezených možností v rámci veřejného i soukromého života. Předpokladem práce je, že Plamínková do svých textů promítla vlastní zkušenosti a názory na dobovou ženskou úlohu. Práce využívá archivních pramenů a dostupných dobových periodik, stejně jako příslušné literatury. Součástí práce jsou přiložené dobové fotografie a dokumenty.
Mám se učit, jak mám učit?
Bartůšková, Monika ; Voleková, Hana (vedoucí práce) ; Göttlichová, Marcela (oponent)
Tato práce se zaměřuje na nový zákon o pedagogických pracovnících. Práce nastiňuje dopady tohoto zákona na životy učitelek mateřských škol, které nesplňují požadovanou kvalifikaci a mají možnost si buď vzdělání v požadované výši doplnit nebo své stávající pracovní místo opustit. Práce ukazuje strategie, které učitelkám pomáhají zvládnout danou situaci a současně identifikuje sociální nerovnosti mezi pedagogickými pracovnicemi, které v souvislosti s nutnosti doplnění vzdělání vznikají nebo se prohlubují. Analytická část je založena na analýze polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s pedagogickými pracovnicemi mateřských škol, které si momentálně doplňují vzdělání pro získání požadované kvalifikace. Výsledky analýzy současně upozorňují na odlišné přístupy k chápání kvalifikace pro učitelskou profesi ze strany učitelek a ve znění zákona.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.