Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 204 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Arteterapie s klienty terapeutické komunity
ŠTOLCOVÁ, Lucie
Bakalářská práce popisuje arteterapii v terapeutické komunitě pro závislé mladistvé, mladé dospělé a rodiče, kteří léčbu v komunitě absolvují spolu se svými dětmi. Má charakter akčního výzkumu a zachycuje proces zavádění arteterapie do programu komunity a arteterapeutickou praxi v uplynulých čtyřech letech. Smyslem práce je na tomto základě formulovat, jaké přínosy arteterapie přinesla členům komunity, a definovat faktory, které výkon arteterapie nepříznivě ovlivňují, a navrhnout taková řešení, která by arteterapii zasadila funkčněji do programu komunity. V teoretické části se tato práce věnuje tématu závislosti a terapeutické komunitě jako formě léčby a soustředí se především na účinné faktory terapeutické komunity. Dále představuje arteterapii a artefiletiku a přístup projektivně-intervenční arteterapie. Praktická část popisuje cílové skupiny klientů a pracoviště terapeutické komunity, do které byla arteterapie zaváděna. Dále se zabývá procesem zavádění a průběhu arteterapie v průběhu čtyř let s příklady konkrétních arteterapeutických aktivit. Text je doprovázen fotografiemi artefaktů a jejich stručným výkladem. Autorka průběžně předkládá své úvahy a postřehy k arteterapii v kontextu komunity, ale věnuje se i svému vývoji v roli arteterapeuta. V závěru provazuje poznatky ze své praxe spolu s teorií s výsledky evaluační části a snaží se zodpovědět výzkumné otázky práce. Výstupem jsou poznatky o přínosech arteterapie v terapeutické komunitě, o faktorech nepříznivě ovlivňující výkon arteterapie a jejich možná řešení.
Výtvarný projev osob s poruchami příjmu potravy
SHANAÁH, Markéta
Tématem této bakalářské práce je prozkoumání výtvarného projevu a specifických rysů ve výtvarné tvorbě osob s poruchami příjmu potravy (PPP). V teoretické části práce je nejprve vymezen kontext období mladé dospělosti, do kterého spadá věková kategorie respondentek účastnících se výzkumu. Následně se podrobně věnuje charakteristice a kontextu PPP, včetně klasifikace jednotlivých forem, faktorů vzniku a možností léčby. Důraz je kladen na roli arteterapie v léčebném procesu PPP a na dosavadní poznatky o výtvarném projevu osob s PPP. Za účelem zkoumání byl zvolen kvalitativní výzkumný přístup zahrnující spolupráci s pěti respondentkami s PPP. Cílem výzkumu byl sběr dat v podobě výtvarných artefaktů, které následně sloužily k analýze výtvarného projevu a identifikaci specifických rysů PPP. V praktické části je představen rámec výzkumného postupu a využívaných metod. Klíčovou částí práce je prezentace výtvarných produkcí pěti respondentek formou kazuistik, kde jsou podrobně popsány charakteristické rysy jejich výtvarného projevu v kontextu PPP. V části diskuze jsou následně shrnuty obecné poznatky o typických rysech a výtvarném projevu osob s PPP. Výsledky práce naznačují, že výtvarný projev u osob s PPP vykazuje specifické rysy, které souvisí s jejich psychickým stavem a symptomy PPP. Výtvarný projev tak může sloužit jako cenný nástroj pro pochopení psychiky osob s PPP. Práce shrnuje poznatky z výzkumu a zdůrazňuje důležitost dalšího zkoumání výtvarného projevu u osob s PPP a jeho využití.
Možnosti a využití metod arteterapie v práci s mentálně postiženými osobami: návrh rozvojového projektu v Metropolitní regionu Santiago a v regionu Maule, Chile
Niebauerová, Daniela
Tato diplomová práce se zaměřuje na možnosti a využití metod arteterapie při práci s osobami s mentálním postižením. Cílem práce je popsat vhodné techniky arteterapie a její přínosy pro cílovou skupinu, dále shrnout poskytovanou péči osobám s mentálním postižením v Chile. Dle těchto poznatků vytvořit návrh rozvojového projektu, který má za cíl rozvoj učebního modulu na základě zkušeností z využití arteterapie pro osobní rozvoj a terapii mentálně postižených osob v Chile. Dalším cílem je zavedení arteterapie do vybraných organizací pracujících s osobami s mentálním postižením v regionu Maule v Chile. K výzkumu byly použity metody zúčastněného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru v zařízeních, které pracují s osobami s mentálním postižením.
Arteterapie v péči o psychicky nemocné
Pročková, Nikol ; Havigerová, Jana Marie (vedoucí práce) ; Ulrichová, Monika (oponent)
Autor: Nikol Pročková Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Arteterapie v péči o psychicky nemocné Vedoucí práce: doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D. Počet stran: 66 Počet příloh: 1 Rok obhajoby: 2024 Klíčová slova: arteterapie, psychické nemoci, duševní zdraví, kvalita života, terapeutické techniky Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem efektivity a aplikace arteterapie v péči o psychicky nemocné. Teoretická část poskytuje komplexní přehled o arteterapii, jejích principech, historii a role v léčebných procesech zaměřených na psychické nemoci. Empirická část práce je postavena na kvalitativním výzkumu realizovaném prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pacienty, kteří mají zkušenosti s arteterapií. Data byla analyzována s důrazem na tematickou analýzu, aby byly identifikovány klíčová témata a vzorce odpovědí. Cílem práce je prozkoumat dopad arteterapie na zlepšení duševního zdraví a celkovou kvalitu života pacientů, a také zvážit, jak mohou arteterapeutické techniky obohatit stávající ošetřovatelské praxe. Výsledky výzkumu ukazují, že arteterapie má pozitivní vliv na emocionální stav pacientů, a jak arteterapeutické metody mohou obohatit současné ošetřovatelské praktiky.
Once Upon a Time
Medvetska, Anna ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Drawing on my personal experience of a war refugee, in my diploma project I want to explore collage as a creative medium for putting fractured pieces of my life back together and creating a new story out of the traces of the past, new things in my life today, and emerging plans for the future. Because of the war, my life has changed dramatically: I do not work in an architecture studio in Ukraine anymore, I cannot see my father and friends, I am scared that my home might cease to exist. I face an urgent need to adapt to new environment and make new plans. My own values became simpler and more human, like they came from the pages of a children’s fairytale. For my diploma project, I propose to use collage as a creative method, a coping mechanism, and a fitting metaphor for reassembling life shattered by the war. I plan to use it to reimagine my own story and to create stories with others. Storytelling can be an effective method to cope with psychological issues like PTSD, depression and anxiety, which are spreading between Ukrainians now. To this end, I would like to use it in a semi-autobiographical book combining text, collages, and illustrations. Additionally, I plan to organize collage workshops for small groups of Ukrainian children. During the workshops, I will create stories with my young participants: we will develop a character together, think of the obstacles this character needs to overcome in order to achieve its goal, and figure out a way how it could be done. Through workshops, I aim to create broader context for my book in which I hope to capture my own hopes, fears, and desires as well as to document the experience of others who, like me, face the challenges of life overturned by the war.
Arteterapie jako podpůrný nástroj pro žáky střední umělecké školy
ČERNÁ, Magdalena
Tato bakalářská práce seznamuje s možnostmi začlenění arteterapie jako podpůrné metody pro žáky střední umělecké školy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu adolescence, problematikou změn po fyzické a psychické stránce během studia střední školy a nejčastějšími poruchy chování s tímto obdobím spojenými. Také stručně popisuje charakteristické principy arteterapie. Praktická část je založena na autorčině práci s vybranými žáky. Jsou zde popsány kazuistiky jednotlivých respondentů, se kterými autorka spolupracuje během více setkání. Také je zde uvedena charakteristika výtvarného projevu žáka střední umělecké školy. Cílem této bakalářské práce je nastínit možnosti použití arteterapie na středních uměleckých školách a efekty jejího působení na žáky.
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.
Techniky land artu v arteterapii
KAMARÝTOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce zkoumá potenciál využití land artových uměleckých strategií v arteterapii. V teoretické části se zabývá historií land artu. Dále rozebírá jednotlivé tvůrčí principy land artu a jejich možné terapeutické využití. Jsou zde uvedeny také příklady z praxe. V praktické části jsou popsány zkušenosti z workshopu, během nějž respondenti tvořili a reflektovali díla inspirovaná land artem. Praktická část se zabývá také interpretačními možnostmi land artového díla.
Možnosti využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu
KŘÍHOVÁ, Johana
Tématem této práce je prozkoumání možností využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu. V teoretické části práce je popsán konstrukt vztah k vlastnímu tělu (body image) a výsledky dosavadních výzkumů, které propojují body image s arteterapií. Za účelem zkoumání možností využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu byl veden výtvarný kurz se zaměřením na vztah k vlastnímu tělu, jehož průběh je v práci detailně přiblížen. Součástí popisu průběhu kurzu je i odůvodnění výběru výtvarných technik a témat. S každým z účastníků byl po skončení kurzu veden individuální rozhovor. Artefakty 2 účastníků byly zpracovány kazuistickou formou s cílem přiblížit možné proměny ve vztahu k vlastnímu tělu, ke kterým došlo v průběhu kurzu. V práci je diskutována vhodnost jednotlivých technik a témat pro práci se vztahem k vlastnímu tělu.
Pohled na roli sociálních pracovníků působících v oblasti služeb pro lidi s postižením prostřednictvím tematických koláží
NIDETZKÁ, Markéta
Bakalářská práce se věnuje roli sociálních pracovníků působících v oblasti sociálních služeb pro lidi se zdravotním postižením. V teoretické části je pojednáno o sociální práci, o roli a osobnosti sociálního pracovníka i o tématech motivace a emocí, jak obecně, tak v kontextu profese. Spolu s tématy prevence a duševní hygieny jsou také zmíněna rizika a úskalí spojená s profesí sociálního pracovníka. Pro zasazení tématu práce do kontextu se teoretická část také krátce věnuje problematice lidí s postižením a práci s nimi. Konečně je také přiblížena arteterapeutická technika koláže. Praktická část práce analyzuje uvědomované a neuvědomované motivy a emoce zapojených sociálních pracovníků pracujících s lidmi s postižením, a to prostřednictvím tematických koláží a polostrukturovaných rozhovorů. Na základě symbolické interpretace koláží se podařilo najít obsahy, které se v různé míře lišily od sdělení v rozhovorech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 204 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.