| |
| |
|
Strojové učení ve strategických hrách
Vlček, Michael ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Strojové učení v současnosti diktuje pokrok umělé inteligence v soupeření s člověkem v rámci strategických her, ať už jde o šachy, Go, či poker. Oblastí strojového učení, která vykazuje nejperspektivnější výsledky ve hraní strategických her, je posilované učení. Velkým milníkem se pro současný vývoj stává počítačová hra Starcraft II, která svou komplexností mnohonásobně předčí dosavadní úspěchy v tomto oboru. Tato práce se zabývá rozborem problematiky, a navrhuje řešení prostřednictvím algoritmu posilovaného učení A2C a implementace optimalizace hyperparametrů PBT (trénování na bázi populace), které může být pro dosavadní výsledky krokem vpřed.
|
|
Posilované učení pro hraní hry Starcraft
Chábek, Lukáš ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami strojového učení aplikovanými pro hraní strategických her v realném čase. V práci se zabývám metodou strojového učení Q-learning založenou na zpětnovazebním učení. Praktická část práce je implementování agenta pro hraní hry Starcraft II. Mnou navržené řešení se učí spolupráci 4 jednoduchých sítí, které se nadále učí optimálně provádět jim přístupné akce ve hře. Analýza a vyhodnocení systému jsou provedeny experimentováním a sbíráním statistik z odehraných her.
|
| |
|
Posilované učení pro hraní hry Starcraft
Chábek, Lukáš ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami strojového učení aplikovanými pro hraní strategických her v realném čase. V práci se zabývám metodou strojového učení Q-learning založenou na zpětnovazebním učení. Praktická část práce je implementování agenta pro hraní hry Starcraft II. Mnou navržené řešení se učí spolupráci 4 jednoduchých sítí, které se nadále učí optimálně provádět jim přístupné akce ve hře. Analýza a vyhodnocení systému jsou provedeny experimentováním a sbíráním statistik z odehraných her.
|
|
Strojové učení ve strategických hrách
Vlček, Michael ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Strojové učení v současnosti diktuje pokrok umělé inteligence v soupeření s člověkem v rámci strategických her, ať už jde o šachy, Go, či poker. Oblastí strojového učení, která vykazuje nejperspektivnější výsledky ve hraní strategických her, je posilované učení. Velkým milníkem se pro současný vývoj stává počítačová hra Starcraft II, která svou komplexností mnohonásobně předčí dosavadní úspěchy v tomto oboru. Tato práce se zabývá rozborem problematiky, a navrhuje řešení prostřednictvím algoritmu posilovaného učení A2C a implementace optimalizace hyperparametrů PBT (trénování na bázi populace), které může být pro dosavadní výsledky krokem vpřed.
|
| |