Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh elektro-hydraulické soustavy pro ovládání příďového podvozku malého dopravního letounu
Vodička, Petr ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem elektrohydraulické soustavy pro ovládání podvozku malého dopravního letadla. Teoretická část obsahuje stručnou rešerši týkající se malých dopravních letadel, jejich podvozků a požadavků předpisu CS 23 relevantních pro návrh elektrohydraulické soustavy. Praktická část zahrnuje návrh parametrů modelového letounu, kinematiku mechanizmů zatahování a řízení podvozku, odhad sil působících na hydraulickou soustavu, návrh této soustavy a určení konkrétních parametrů některých jejích prvků, dále pak simulaci okruhu řízení příďového kola a závěrečné zhodnocení návrhu.
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.
Návrh elektro-hydraulické soustavy pro ovládání příďového podvozku malého dopravního letounu
Vodička, Petr ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem elektrohydraulické soustavy pro ovládání podvozku malého dopravního letadla. Teoretická část obsahuje stručnou rešerši týkající se malých dopravních letadel, jejich podvozků a požadavků předpisu CS 23 relevantních pro návrh elektrohydraulické soustavy. Praktická část zahrnuje návrh parametrů modelového letounu, kinematiku mechanizmů zatahování a řízení podvozku, odhad sil působících na hydraulickou soustavu, návrh této soustavy a určení konkrétních parametrů některých jejích prvků, dále pak simulaci okruhu řízení příďového kola a závěrečné zhodnocení návrhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.