Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočtové modelování dynamiky automobilní převodovky v prostředí MBS
Suchý, Pavel ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce se věnuje sestavení výpočtového modelu manuální automobilové převodovky MQ281 v programu MSC ADAMS View, na kterém je následně simulováno několik statických a dynamických provozních stavů. Vstupem pro stavbu MBS modelu je CAD sestava převodovky v nutném detailu a parametry ozubených kol. Výpočtový model využívá vlastního modelu ložisek a záběru čelních ozubených kol s šikmými zuby na základě chyby převodu. Výstupy simulací jsou průběhy sil a momentů působících v ložiskách, ozubených kolech a synchronizačních spojkách, průběhy výchylek hřídelí, úhlové rychlosti hřídelí a ozubených kol, frekvenční analýzy provozních stavů.
Vývoj převodových ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na aktuální trendy v oblasti převodových ústrojí osobních automobilů. Cílem bylo zpracovat přehled jednotlivých koncepcí s ohledem na aktuální trendy. U každé koncepce je popsána její konstrukce a princip. Výpočtová část je zaměřená na výpočet základních parametrů dvoutoké převodovky.
Manuální převodovky motorových vozidel
Skula, Libor ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá manuálními převodovkami motorových vozidel. Je zde vysvětlen výpočtový návrh převodovky, konkrétně převodové poměry a jejich odstupňování. Dále se zabývá základními typy manuálních převodovek a podrobným popisem jejich funkčních součástí, jimiž jsou synchronizace, řadicí a ovládací ústrojí. Nakonec jsou charakterizovány dvoutoké převodovky a jejich druhy.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.
Vývoj převodových ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na aktuální trendy v oblasti převodových ústrojí osobních automobilů. Cílem bylo zpracovat přehled jednotlivých koncepcí s ohledem na aktuální trendy. U každé koncepce je popsána její konstrukce a princip. Výpočtová část je zaměřená na výpočet základních parametrů dvoutoké převodovky.
Manuální převodovky motorových vozidel
Skula, Libor ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá manuálními převodovkami motorových vozidel. Je zde vysvětlen výpočtový návrh převodovky, konkrétně převodové poměry a jejich odstupňování. Dále se zabývá základními typy manuálních převodovek a podrobným popisem jejich funkčních součástí, jimiž jsou synchronizace, řadicí a ovládací ústrojí. Nakonec jsou charakterizovány dvoutoké převodovky a jejich druhy.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.
Převodová ústrojí osobních automobilů a jejich užitné vlastnosti
Vedral, Jan
V bakalářské práci jsem se zaměřil na konstrukci převodových ústrojí u osobních automobilů a přináším ucelený přehled o jejich současném stavu, tzn., že uvádím, které typy převodového ústrojí se v současnosti v osobních automobilech používají, jaké je jejich ovládání a další jejich specifické vlastnosti. Dále u vybraných typů převodových ústrojí popisuji jejich užitné vlastnosti a určuji, které typy převodových ústrojí se nejlépe hodí k přenosu točivého momentu a výkonu v celém rozsahu odstupňování rychlostních stupňů, při použití konkrétního motoru, na kola osobního automobilu. K tomuto porovnání budu vycházet z diagramů, které jsem vytvořil pro vybrané převodovky. V této práci se věnuji převodovkám pětistupňovým a šestistupňovým s manuálním řazením převodových stupňů, ale také převodovkám automatickým, i převodovkám s řazením pod zatížením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.