|
LGBT turismus
HAVLÍKOVÁ, Denisa
Mezi nejnovější trendy cestovního ruchu patří LGBT turismus, který bývá také nazýván jako Queer nebo Pink turismus. Toto nové odvětví cestovního ruchu se snaží uspokojit potřeby a přání LGBT komunity, která zahrnuje gaye, lesby, bisexuály a transgender osoby. Jedná se tedy o novou formu cestovního ruchu, která vznikla za účelem uspokojit potřeby jedné, konkrétní cílové skupiny, která má své specifické požadavky. Bakalářská práce je rozdělena na tři hlavní části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy cestovního ruchu, dále je charakterizována LGBT komunita a nakonec představen LGBT turismus v České republice i v zahraničí. Metodika vysvětluje postupy pro vyhotovení teoretické i praktické části práce. Poslední, praktická část, prezentuje výsledky dotazníkového šetření. Na základě poznatků, nabytých z výsledků dotazníku, je práce zakončena návrhem produktu pro LGBT komunitu.
|
|
Specifika vybraného segmentu zákazníků cestovního ruchu
SKALÁK, Pavel
Bakalářská práce se zabývá specifiky vybraného segmentu zákazníků cestovního ruchu. Vybraným segmentem jsou LGBT osoby (lesby, gayové, bisexuálové a transgender osoby). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce jsou shrnuty dosavadní poznatky ve vztahu k řešené problematice a definovány základní pojmy. Praktická část se zaměřuje na analyzování současného stavu předních organizací v České republice a zahraničí. V práci je také změřen, porovnán a zhodnocen potenciál České republiky pro LGBT cestovní ruch. Dále praktická část sestává z výzkumného šetření, na základě kterého je navrhnut zájezd v České republice. Cílem bakalářské práce je tedy shrnutí dostupných dat o segmentu LGBT v cestovním ruchu, zhodnocení potenciálu České republiky pro LGBT turismus a sestavení zájezdu v České republice.
|
|
Specifika a spotřební chování LGBT segmentu v rámci cestovního ruchu
Červená, Nikola ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Světlík, Maryan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou LGBT klientely v oblasti cestovního ruchu, podílem tohoto segmentu na cestovním ruchu a otázkou zda se jednotlivým státům vyplatí tento segment aktivně oslovovat. V teoretické části se práce zabývá vymezením pojmu LGBT turismus, segmentací trhu, LGBT event turismem a předpoklady spotřebního chování homosexuálů a osob s nenormativní sexualitou. V praktické části jsou pomocí analýzy a dotazníkového šetření ověřeny poznatky z teoretické části a potvrzeno, že LGBT segment cestovního ruchu se destinacím vyplatí oslovovat a aktivně lákat k příjezdům. LGBT turismus je zajímavým typem cestovního ruchu, který má svá velká pozitiva - zejména vyšší disponibilní příjmy účastníků a záliba v cestování, ale zatím bohužel i velká negativa, kterými jsou překážky zejména ve vnímání problematiky sexuální identity ve společnosti, která je z velké části ovlivňována náboženstvím. Další vývoj LGBT turismu jde tak ruku v ruce se změnami ve společnosti a uznáváním homosexuality jako jedné z voleb sexuální orientace.
|