Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klíčové aspekty křesťanské edukace mládeže
Matys, Lukáš ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá křesťanskou edukací mládeže a představuje aspekty, které jsou klíčové pro její teoretickou reflexi, promýšlení i praktickou realizaci. Zaměřuje se zejména na možnost aplikace poznatků a postupů z psychologie a pedagogiky a poukazuje na nezbytnost dialogu mezi prakticko-teologickou reflexí a sekulárními přístupy. Tematizuje křesťanskou edukaci (mládeže) jako komplexní celek, který si zasluhuje speciální zaměření. Zkoumá mj. otázku edukačních cílů, a také témat relevantních pro mládež dnešní doby. To úzce souvisí s poznáním specifičnosti mladého člověka a prostředí, v němž žije a má na něj vliv a proto tato práce ukazuje i řadu těchto aspektů. Jako průnik obecných zjištění o křesťanské edukaci a situaci mládeže formuluje několik prostředků, které dnes hrají v procesu křesťanské edukace mládeže významnou roli.
Křesťanské zhodnocení montessoriovské a waldorfské pedagogiky
Podéšťová, Martina ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Práce v šesti kapitolách nejprve vysloví tezi o nutnosti se zabývat problémem úbytku kvality katolické výuky náboženství. Tomu je pak věnována druhá kapitola, která promýšlí jeho historii. Po kratší třetí kapitole, která pohovoří souhrnně alternativním školství je do tohoto produ zařazen analyticky zpracovaný rozbor montessoriovské a waldorfské pedagogiky. Zpracovává historii zakladatelů obou pedagogik a vztak k didaktickému trojúhelníku pedagog- učivo - žák. V šesté kapitole je provedena syntéza poznatků a vysloveny závěry o vztahu spiritualit ke křesťanství a využitelnosti pedagogických mětod. Klíčová slova Křesťanství, pedagogika, montessori, waldorfská, učitel, žák

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.