Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.
Naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání v lesní mateřské škole
KOŠNAROVÁ, Terezie
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání v podmínkách lesní mateřské školy. V teoretické části nalezneme kapitoly věnované charakteristice lesních mateřských škol, jejich historii u nás i ve světě a jejich právnímu zakotvení. Dále jsou zde popsány cíle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, jejich naplňování, plánování a evaluace v mateřské škole. V praktické části je popsána realizace integrovaného bloku v Lesní mateřské škole Remízek prostřednictvím její evaluace zaměřené na naplňování cílů rámcového kurikula.
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.
Studie proveditelnosti lesní mateřské školy
Ratajová, Lucie ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémy spojenými se zakládáním a provozováním lesních mateřských školek v České republice. První lesní mateřská škola (LMŠ) v ČR vznikla v roce 2007 a za pět let se jejich počet rozrostl na čtyřicet fungujících LMŠ. LMŠ však nesplňují požadavky předškolních zařízení a jejich existence a provoz v ČR neustále balancuje na hranici zákona. Výzkumy ze zahraničí nicméně potvrzují pozitivní vliv na psychický a fyzický vývoj dítěte předškolního věku a v severských zemích, v Dánsku a Německu státy provoz LMŠ podporují. Založení a provozování LMŠ v ČR doprovází spousta nejasných otázek a budoucí zřizovatelé často nevědí, co vše je potřeba zajistit. Studie proveditelnosti poskytuje materiál, který pomůže budoucím zřizovatelům LMŠ zhodnotit realizovatelnost, smysluplnost projektu, poskytnout možné skutečnosti, které mohou mít vliv na provoz a zřízení LMŠ v jejich okolí. Hlavním cílem je posouzení realizačních hledisek, která mohou ovlivňovat zřízení LMŠ. Studie proveditelnosti je přitom vztažena na konkrétní LMŠ v okrese Strakonice. Studie proveditelnosti se opírá o získaná data z provedených rozhovorů s pedagožkami a ředitelkami LMŠ, z pozorování nebo z dotazníkového šetření, které analyzuje potencionální trh. V práci je popsána myšlenka projektu, analýza poptávky, marketingová...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.