Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritická zóna
Rausová, Terezie ; Kočí, Václav (oponent) ; Homola, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomovou práci tvoří série obrazů různých formátů s neonovou, aposematickou barevností. Ve svých pracích zachycuji antropomorfní hmyzí faunu, a to jako odkaz na společné soužití i obrovské časové rozdíly v délce fylogenetického vývoje. Zatímco se jako lidé na Zemi vyvíjíme až 2800000 let, jiné druhy tu byly už dávno před námi. Mnohé přitom nepřežijí zatím poslední etapu vývoje lidského druhu spojenou s obrovským rozmachem technologií, populačním růstem a masivním ovlivňováním životního prostředí. Ve svých pracích tematizuji nenávratný pád ekosystémů v důsledku fatálního vymíraní hmyzu. Série obrazů je doplněna objekty ze skla, které výrazným zpracováním upozorňují na ztrátu biodiverzity i těch neviděných a nepovšimnutých. Instalace tvořená souborem obrazů a skleněných objektů by měla být reprezentací jedovaté, toxické zóny. Vstup do ní by měl diváky přimět k prožitku a snad i reflexi znepokojivého postavení člověka v rámci společenského a přírodního systému.
Toxické vztahy
Rausová, Terezie ; Rodek,, Václav (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své tvorbě pracuji už nějakou dobu s tématy, jako je antropocén, parazitismus, symbióza a environmentální úzkost. Ohledávám a zachycuji společensko-ekologickou situaci. Ironizuji sebedestruktivní chování moderních lidí ve smyslu ohrožování základních životních funkcí a varuji před otravou prostředí, které hraje nenahraditelnou roli pro život budoucí generace. Inspiračním zdrojem jsou mi science-fiction příběhy, které se často zabývají apokalyptickou vizí. Výchozím médiem je pro mě po celou dobu studia malba, kterou stavím na výrazné a fluorescenční barevnosti. Formálně jsou malby tvořeny akrylovou barvou a sprejem na plátno. Výstupem bakalářské práce je série velkoformátových obrazů, doplněná menšími formáty, která by měla upoutat svými neonovými barvami a na první pohled vtáhnout diváka do jedovaté, toxické zóny. Instalace by měla diváka znepokojaovat a nenechat chladným ve spojitosti postavení člověka v rámci společenského a přírodního systému.
TEMPORARY PARADISES
Volfová, Marika ; Sterec, Pavel (oponent) ; Magid, Václav (vedoucí práce)
V závěrečné diplomové práci pracuji s tématy environmentální zodpovědnosti, privilegia mobility, nomádství, hranic a snění o utopických ne/realitách. V site-specific instalaci propojuji zvuk, video, malbu a text.
Toxické vztahy
Rausová, Terezie ; Rodek,, Václav (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své tvorbě pracuji už nějakou dobu s tématy, jako je antropocén, parazitismus, symbióza a environmentální úzkost. Ohledávám a zachycuji společensko-ekologickou situaci. Ironizuji sebedestruktivní chování moderních lidí ve smyslu ohrožování základních životních funkcí a varuji před otravou prostředí, které hraje nenahraditelnou roli pro život budoucí generace. Inspiračním zdrojem jsou mi science-fiction příběhy, které se často zabývají apokalyptickou vizí. Výchozím médiem je pro mě po celou dobu studia malba, kterou stavím na výrazné a fluorescenční barevnosti. Formálně jsou malby tvořeny akrylovou barvou a sprejem na plátno. Výstupem bakalářské práce je série velkoformátových obrazů, doplněná menšími formáty, která by měla upoutat svými neonovými barvami a na první pohled vtáhnout diváka do jedovaté, toxické zóny. Instalace by měla diváka znepokojaovat a nenechat chladným ve spojitosti postavení člověka v rámci společenského a přírodního systému.
TEMPORARY PARADISES
Volfová, Marika ; Sterec, Pavel (oponent) ; Magid, Václav (vedoucí práce)
V závěrečné diplomové práci pracuji s tématy environmentální zodpovědnosti, privilegia mobility, nomádství, hranic a snění o utopických ne/realitách. V site-specific instalaci propojuji zvuk, video, malbu a text.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.