Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza látek s negativními účinky na zdraví člověka vyskytujících se v rtěnkách
Horáková, Kristýna ; Kučerová, Simona (oponent) ; Diviš, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením obsahu rizikových prvků a parabenů v rtěnkách a posouzením případných negativních vlivů na zdraví člověka spojených s používáním rtěnek. Parabeny byly analyzovány pomocí vysokoúčinné kapalinové chromatografie s detekcí na diodovém poli (HPLC-DAD). Hliník, kadmium a olovo byly analyzovány na hmotnostním spektrometru s indukčně vázaným plazmatem (ICP-MS). Obsah rtuti byl stanoven pomocí atomového absorpčního spektrometru s UV detektorem (AAS-UV). Pro analýzu bylo vybráno celkem 36 vzorků rtěnek od 22 kosmetických značek, s pořizovací cenou v rozmezí 50 – 1500 Kč. Na základě naměřených koncentrací kovů byly vypočteny hazardní kvocienty (HQ) pro jednotlivé kovy a také celkový hazardní index (HI) pro sumu všech kovů. Koncentrace kovů ve rtěnkách byly dále zpracovány pomocí Kruskall-Wallisovy Anovy pro rozdělení vzorků dle cenových kategorií. Souvislost mezi obsahem jednotlivých kovů a pořizovací cenou nebyla prokázána. Dále byl na těchto datech proveden Kolmogorův-Smirnovův test pro porovnání skupin s veganským a ne veganským složením. Jako statisticky významný se pro toto rozdělení projevil obsah hliníku, který byl ve veganské kosmetice cca 2,5x nižší. Parabeny byly detekovány v minimálním počtu zkoumaných rtěnek, v některých případech však informace o obsahu parabenů chyběla na obalu výrobku.
??Využití short-form videí pro propagaci dekorativní kosmetiky u generace Z?
Zamrazilová, Linda
ZAMRAZILOVÁ, Linda. Využití short-form videí pro propagaci dekorativní kosmetiky u generace Z. Brno, 2023. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně. Vedoucí práce Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D. Digitální marketing je v této době velmi důležitým aspektem pro efektivní marke-tingovou strategii. Jedním z důležitých nástrojů e-marketingu jsou krátká videa, také lze nazvat „Short-form videa“, která nejsou delší než 1 minutu a mají za účel rychle zaujmout. Existuje spousta platform, která poskytují službu sledovat a také nahrávat krátká videa jako jsou například Instagram, YouTube a TikTok. Stejně rychlý svět jako ten digitálního marketingu je i svět dekorativní kosmetiky, kde se trendy mění téměř každý den, takže krátká videa jsou ideálním nástrojem na jeho propagaci. Tato práce zkoumá a navrhuje inovativní marketingové strategie pro kosmetický průmysl v digitálním prostředí, s důrazem na specifika chování generace Z. Konkrétní návrhy jsou prezentovány pro společnost Notino, online obchod s kosmeti-kou a parfémy působící v Evropě. Cílem je poskytnout nový pohled na využití digi-tálních médií a influencer marketingu v rámci kosmetického průmyslu a inspirovat k efektivním online marketingovým strategiím.
Vliv influencer marketingu na chování spotřebitele na trhu s dekorativní kosmetikou
Hausknechtová, Tereza
Hausknechtová, T. Vliv influencer marketingu na chování spotřebitele na trhu s dekorativní kosmetikou. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá vlivem influencer marketingu na spotřebitelské chování žen ve věku 15 – 26 let na trhu s dekorativní kosmetikou. V práci byly identifikovány vlivy na nákupní rozhodovací proces spotřebitele vztahující se k problematice influencerů a sociálních sítí. Výsledky výzkumu byly využity k formulaci doporučení k úspěšnému využití influencer marketingu jako součást marketingové strategie.
Informovanost veřejnosti o nebezpečných látkách v kosmetice
NĚMCOVÁ, Kateřina
Název mé diplomové práce je "Informovanost veřejnosti o nebezpečných látkách v kosmetice". Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsem se nejprve zaměřila na historii, obecné složení kosmetiky a nebezpečné látky v ní obsažené. Následně jsem se detailněji věnovala dekorativní kosmetice vzhledem k aktuálním trendům společnosti. Poslední kapitolu z teoretické části jsem věnovala problematice opalovacích krémů, protože s nimi mám sama negativní zkušenost. Praktická část je zaměřena na znalosti veřejnosti o nebezpečných látkách v kosmetice. Anonymní dotazník měl edukační charakter, protože jsem předpokládala, že mnoho respondentů nebude kontrolovat obsah nebezpečných látek. Udělala jsem tedy stručné popisy nebezpečných látek, aby si respondenti v případě zájmu mohli odnést nejdůležitější informace z této problematiky.
Analýza látek s negativními účinky na zdraví člověka vyskytujících se v rtěnkách
Horáková, Kristýna ; Kučerová, Simona (oponent) ; Diviš, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením obsahu rizikových prvků a parabenů v rtěnkách a posouzením případných negativních vlivů na zdraví člověka spojených s používáním rtěnek. Parabeny byly analyzovány pomocí vysokoúčinné kapalinové chromatografie s detekcí na diodovém poli (HPLC-DAD). Hliník, kadmium a olovo byly analyzovány na hmotnostním spektrometru s indukčně vázaným plazmatem (ICP-MS). Obsah rtuti byl stanoven pomocí atomového absorpčního spektrometru s UV detektorem (AAS-UV). Pro analýzu bylo vybráno celkem 36 vzorků rtěnek od 22 kosmetických značek, s pořizovací cenou v rozmezí 50 – 1500 Kč. Na základě naměřených koncentrací kovů byly vypočteny hazardní kvocienty (HQ) pro jednotlivé kovy a také celkový hazardní index (HI) pro sumu všech kovů. Koncentrace kovů ve rtěnkách byly dále zpracovány pomocí Kruskall-Wallisovy Anovy pro rozdělení vzorků dle cenových kategorií. Souvislost mezi obsahem jednotlivých kovů a pořizovací cenou nebyla prokázána. Dále byl na těchto datech proveden Kolmogorův-Smirnovův test pro porovnání skupin s veganským a ne veganským složením. Jako statisticky významný se pro toto rozdělení projevil obsah hliníku, který byl ve veganské kosmetice cca 2,5x nižší. Parabeny byly detekovány v minimálním počtu zkoumaných rtěnek, v některých případech však informace o obsahu parabenů chyběla na obalu výrobku.
On-line aktivity firmy DERMACOL
Pavlíčková, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce zkoumala českou kosmetickou firmu Dermacol v internetovém prostředí. Cílem práce bylo podat ucelený obraz o on-line aktivitách společnosti Dermacol a navrhnout jejich možná zlepšení. Teoretická část práce popisuje a porovnává nákupní rozhodovací proces spotřebitele v běžném kamenném obchodě a na internetu. Další kapitola se zabývá trhem dekorativní kosmetiky v České republice a hodnotí postavení firmy Dermacol na něm. V hlavní části práce jsou detailně rozebrány a zhodnoceny on-line nástroje, které Dermacol používá pro svoji prezentaci, komunikaci a prodej. A na základě analýzy těchto nástrojů byla navržena možná zlepšení. V závěru jsou prezentovány výsledky vlastního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit vztah českých spotřebitelek k dekorativní kosmetice. Výzkum dále přinesl informace o povědomí o webových stránkách a internetovém obchodu Dermacol a zjišťoval, jaké zkušenosti mají české spotřebitelky s nákupem po internetu a proč volí tento způsob nákupu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.