Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozšířená realita: Historické verze budovy
Medvec, Juraj ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca je zameraná na prácu s rozšírenou realitou v mobilných aplikáciach. Cieľom práce bolo vytvorenie mobilnej aplikácie, ktorá poskytuje jej užívateľom pohľad do minulosti vybraných historických budov. Na začiatku práce sú čitateľovi predstavené jednotlivé metódy a technológie pre prácu s rozšírenou realitou. Na základe získaných informácii je navrhnutá a implementovaná mobilná aplikácia. Táto aplikácia umožňuje jej užívateľom zobrazovať historickú podobu budov.
Ovládání robotického ramene s využitím rozšířené reality a tabletu
Pristaš, Martin ; Musil, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je vytvorenie experimentálnej aplikácie na manipuláciu virtuálnych objektov v rozšírenej realite pomocou tabletu pre ovládanie robotického ramena. Navrhnuté sú rôzne spôsoby manipulácie virtuálnych objektov pre ich transláciu, rotáciu a zmenu merítka. Tieto metódy sú otestované na niekoľkých užívateľoch a porovnané vrámci ich využiteľnosti. Aplikácia umožňuje odosielať pozíciu zmeny virtuálneho objektu robotickému ramenu PR2 a simulovať tak manipuláciu virtuálnych objektov vďaka rozšírenej realite.
Aplikace pro vizualizaci obrazů v rozšířené realitě na iOS
Mensák, Samuel ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Bobák, Petr (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rozšírenou realitou na mobilných zariadeniach spoločnosti Apple so zameraním na vizualizáciu obrazov na vertikálnych plochách. Na začiatku práce sú popísané technológie spojené s rozšírenou realitou, vývojom mobilných a serverových aplikácií v programovacom jazyku Swift. Na týchto technológiách je následne založený návrh a implementácia výslednej aplikácie a prislúchajúceho webového serveru. Práca popisuje celý proces vývoja od návrhu užívateľského rozhrania, cez implementáciu a testovanie, až po výslednú aplikáciu a webový server. Výsledkom je systém  klient-server umožňujúci zobrazovanie obrazov v rozšírenej realite pomocou mobilnej aplikácie.
Mobilní hra s použitím rozšířené reality
Konečný, Adam ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvoření hry v rozšířené realitě pro operační systém iOS. Výsledná hra je založena na herním žánru tower defense. Práce se věnuje rozšířené realitě a jejímu vývoji, dále popisuje nástroje potřebné pro vytvoření této hry. Další část práce popisuje návrh a následnou realizaci tohoto projektu. Nakonec se věnuje dostupným nástrojům pro testování, testování samotnému a rozebere výsledek testování.
Aplikace pro vizualizaci animovaných 3D objektů s využitím rozšířené reality na iOS
Minárik, Martin ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvorenie aplikácie pre vizualizáciu animovaných 3-D objektov za pomoci rozšírenej reality na zariadeniach s operačným systémom iOS. Práca demonštruje, ako načítať objekt pre zobrazenie v rozšírenej realite, ako aj metódy pre jeho animovanie, zmenu stavu a manipuláciu s objektom. Práca sa zaoberá prípravou objektu, pre zobrazenie, vnútornou štruktúrou súborov s objektami a animáciami a popisom podporovaných formátov. Výsledkom práce je samotná aplikácia naprogramovaná pomocou frameworku ARKit, ktorá umožňuje zobraziť a manipulovať s objektami s možnosťou animácie v rozšírenej realite.
Programování robotických akcí v rozšířené realitě
Sabela, David ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit aplikaci, která umožňuje prostřednictvím rozšířené reality programovat robotické akce. Aplikace je demonstrativního charakteru a je zde snaha o intuitivní ovládání a dobrou integraci rozšířené reality. Tato experimentální aplikace umožňuje pomocí vizuálních instrukcí, podmínek a spojů uživateli tvořit program pro robota a také jej otestovat pomocí vizualizace průchodu programem. Aplikace je implementována pomocí Unity3D a technologie AR Foundation. Bylo provedeno testování skupinou dobrovolníků. Zpětná vazba od účastníků testování byla pozitivní. 
System for Augmented Reality Utilisation in Museums and Galleries
Müller, Frederik ; Šolony, Marek (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
The aim of the master thesis is to provide visitors of various types of objects - typically galleries, museums, etc. with additional information about exhibited objects with emphasis on visual display in augmented reality. It includes an analysis of already existing solutions, design and implementation of the entire system needed for deployment. From the point of view of the content creator (administrator), the system represents a complex solution enabling the creation of an interactive walk - scanning 3D objects, scanning 2D objects and adding content to the given objects. On the other hand, the tool for visitors (users) who are part of an interactive walk, provides additional information about objects primarily located near the user, which are automatically detected by the camera on the mobile phone. Solution includes augmented reality, which is implemented using ARKit technology, so the final application is built on the iOS platform. The work addresses the issue of detection of 3D objects and their subsequent recognition, along with the way to work with this information, how to store it and then use it for purposes of this thesis. In the final solution, emphasis is placed on the simplicity of the usage (guide marks, hints...) and overall user experience.
iOS Application for Traffic Violation Reporting
Budáč, Tomáš ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Bobák, Petr (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dedicated to the proposal and implementation of the application for both the iOS operating system and the server REST API. The application was implemented in the programming language Swift and its interface SwiftUI. This thesis is structured into a theoretical section, which focuses on the description of current technologies and the current state of already existing solutions. The practical section incorporates the proposal, implementation and app trial. All of that was created based on theoretical knowledge. The result is a user-friendly mobile application for reporting traffic offenses associated with inappropriate parking in the cities with a web-based traffic management interface.
Spolupráce více uživatelů v rozšířené realitě na iOS
Jurczyk, Adam ; Kapinus, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvoření řešení, které by umožňovalo spolupráci více uživatelů ve sdílené rozšířené realitě. Navržené řešení umožňuje více uživatelům úpravu virtuálních objektů a interakci s nimi ve 3D sdílené scéně v reálném čase. Práce řeší problematiku asistence při synchronizaci zařízení do sdílené scény pomocí uživatelského rozhraní. Navrhuje také systém pro řešení kolizí a povolení při interakci uživatelů s virtuálními objekty. Součástí řešení je také návrh hybridní P2P síťové architektury pro komunikaci mezi jednotlivými zařízeními. Řešení je navrhnuto pro platformu iOS a využívá nejnovější funkce dostupné ve frameworku ARKit 2. Výsledná aplikace demonstruje a hodnotí výkon navržených prvků při spolupráci více uživatelů. Navrhnuté řešení se dá použít jako základ pro tvorbu aplikací umožňujících návrhářům prezentování navržených řešení uživatelům v rozšířené realitě, což jim umožňuje získávání uživatelského hodnocení jejich práce v reálném čase a cílovém fyzickém prostředí.
Rozšířená realita na iOS - zobrazování prvků z mapy v terénu
Bezák, Adam ; Brejcha, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca si dáva za cieľ zlepšiť užívateľovi orientáciu v teréne pomocou jeho smartphonu a rozšírenej reality. Spojením týchto dvoch prvkov a bezplatnej databáze geografických dát OpenStreetMap je možné zobraziť okolité prvky z máp alebo prípadne zobraziť doplňujúce informácie o okolitých objektoch. Výsledná technológia je použitá v naimplementovanej iOS aplikácii s názvom Water Radar. Táto aplikácia zobrazuje okolité vodné toky (alebo iné vodné objekty) vzhľadom na GPS polohu užívateľa. Aplikácia využíva taktiež Google Elevation API aby zobrazené vodné toky kopírovali reliéf krajiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.