Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sestra na psychiatrickém oddělení jako zdroj jistoty a důvěry duševně nemocného
TICHÁ, Kateřina
Duševní onemocnění je v očích veřejnosti často tabuizovaným a stigmatizujícím jevem. Stejně tak práce sestry na psychiatrickém oddělení je v celé řadě publikací považována za nedůležitou. Sestry pracující na tomto oddělení jsou označovány jako neschopné práce na ostatních odděleních. V teoretické části práce je nejdříve zmíněna současná psychiatrická péče v České republice. Dále je zmíněna historie psychiatrické péče. Největší kapitolu tvoří obecné vymezení komunikace, její formy a dále specifika komunikace s duševně nemocným. Teoretickou práci uzavírá kapitola věnovaná etice a právní stránce v oblasti psychiatrie. A samozřejmě sestra jako osobnost tvoří také svoji zaslouženou část. Cíle bakalářské práce byly čtyři. Prvním cílem bylo zjistit, zda je autorita sestry nedílnou součástí ošetřovatelského procesu v péči o duševně nemocné. Dále bylo cílem odhalit, zda sestry na psychiatrickém oddělení posilují svoji autoritu dodržováním komunikačních zásad a postupů. Předposledním cílem bylo odhalit, v čem spatřují sestry se zkušenostmi z oddělení jiných medicínských oborů nejpodstatnější rozdíly v nárocích na ně kladených v rámci realizace ošetřovatelského procesu. Posledním cílem bylo prozkoumat, zda sestry na psychiatrickém oddělení znají a dodržují obecné zásady pro komunikaci s duševně nemocnými. K těmto cílům byly stanoveny čtyři výzkumné otázky: Vnímají sestry vliv, který plyne z jejich autority, jako pozitivní aspekt ošetřovatelské péče o pacienty na psychiatrickém oddělení? Je při práci sestry s duševně nemocnými posilována její autorita prostřednictvím dodržování komunikačních zásad? Jaké nejčastější rozdíly v ošetřovatelské péči spatřují sestry aktuálně pracující na psychiatrickém oddělení v porovnání s odděleními jiných medicínských oborů, na kterých v minulosti samy působily? Mají sestry na psychiatrickém oddělení znalosti o zásadách komunikace s duševně nemocnými a jsou tyto zásady dodržovány? Výzkumným souborem byly čtyři sestry pro pozorování a sedm sester pro polostandardizované rozhovory na Psychiatrickém oddělené v nemocnici České Budějovice, a.s. První část výzkumu pracuje s pojmem autorita. Výzkum poskytl výsledek, že by se neměla vyskytovat mezi sestrami a pacienty autorita a sestry samy se snaží být spíše společníkem a pomocníkem k úspěšné léčbě a péči o duševní zdraví. Všechny sestry spíše hovoří o důvěře, která je prý nezbytná pro efektivní ošetřovatelskou péči a komunikaci s klientem. Proto se snaží vždy pacientovi poskytnout maximum informací přijatelnou formou a minimalizovat tak strach z neznámého prostředí a mnohdy i z vlastní nemoci. Zároveň však vyžadují a dbají na důsledné dodržování pravidel ze strany pacientů, což v důsledku pocit důvěry posiluje. Všude ve zdravotnictví a při práci s lidmi je komunikace důležitá, ale sestry tvrdí, že v péči o duševně choré je nutné nedělat chyby, především právě v komunikaci. Při výzkumném pozorování svým chování a přístupem potvrdily, že své veškeré jednání maximálně podřizují pacientovi. Při péči o duševně nemocného člověka je nutno snahu o získání důvěry minimálně zdvojnásobit pro posílení pocitu bezpečí a jistoty. Sestry si také uvědomují, že spolupráce s pacienty závisí i na jejich osobnostních kvalitách a uznání pacientovy individuality.
Rozbor a možnosti použití API online aukce eBay
ŠIK, Martin
Předmětem této bakalářské práce "Rozbor a možnosti použití API online aukce eBay" je vytvořit aplikaci založenou na základě programového rozhraní pro vývoj aplikací (API) vydaného eBay. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení zásadní problematiky internetových aukcí a elektronického obchodu, komparaci aukčních portálů a pojmu "důvěra" jako klíčového atributu elektronického obchodu. Praktická část je založena na analýze principů a nástrojů eBay API a vytvoření aplikace, založené na tomto rozhraní. Práce tvoří poměrně podrobný a komplexní materiál, který poskytuje základní přehled o elektronickém obchodě a jako laskavý průvodce seznamuje čtenáře s problematikou eBay API rozhraní a poskytuje podporu v prvních krocích s tímto komplexním nástrojem pro vývoj aplikací založených na technologiích eBay.
GEOGRAFICKÝ VÝZKUM PERIFERNÍHO REGIONU VOLARY SE ZAMĚŘENÍM NA SOCIÁLNÍ KAPITÁL
AUFRECHTOVÁ, Dita
Diplomová práce se zabývá výzkumem periferního regionu Volary se zaměřením na sociální kapitál. Region Volary je území správního obvodu pověřeného obecního úřadu Volary, nacházející se v jihozápadních Čechách na území CHKO a NP Šumava. Jedná se o obce Volary, Lenora, Zbytiny, Stožec, Želnava, Křišťanov a Nová Pec. Práce je složena ze dvou částí. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zabývá stručným přehledem problematiky regionalizace prostoru a sociálním kapitálem a také základní geografickou charakteristikou sledovaného území. Praktická část diplomové práce je zaměřena na konkrétní výzkum, který byl uskutečněn na základě analýzy sekundárních dat a dotazníkového šetření. Získaná data jsou zpracována a prezentována ve formě tabulek a grafů s následným zhodnocením a srovnáním výsledků s již uskutečněnými obdobnými výzkumy.
Jaká je hodnota důvěry? Vliv ztráty důvěry na tržby loterijní společnosti Sazka
Vaněčková, Markéta ; Lahvička, Jiří (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce vyčísluje vliv a odhaluje postupný vývoj propadu důvěry na vklady do velkých loterijních her společností SAZKA (ČR) a TIPOS (SR), které se během roku 2011 dostaly do finančních problémů. Analýza byla provedena na datech z výherních listin od roku 2008 (2009) do února 2012 metodou difference in differences pro jednotlivé hry. Jako kontrolní skupina byly použity srovnatelné rakouské hry. Výsledky pro hru Sportka od Sazky ukazují mírný propad již od doby, kde se o případ začala zajímat média. Pro hru Euromiliony stejné společnosti propad nastává až po prohlášení o neschopnosti vyplácet výhry. Po tomto okamžiku je propad u obou her největší a činí 70 % u Sportky a 54 % u Euromilionů. Následně se propad až do konce sledovaného období snižuje. Pro Tipos je propad v období ochrany před věřiteli u hry Loto 1 % a u hry Euromilióny je vzestup o 27 %. Všechny tyto výsledky byly prokázány na 1 % hladině významnosti. Rozdíl mezi českými a slovenskými hodnotami je zřejmě způsoben státním vlastnictvím slovenské společnosti a jiným charakterem a intenzitou problematického období.
Lidské chování a ekonomické krize
Šťastný, Jan ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Práce pojednává o dvou nejdelších ekonomických krizích posledních osmdesáti let a způsobu, jakým byly ovlivněny lidským chováním. Je možné, že některé podvědomé aspekty lidského chování zapříčinili příchod Velké hospodářské krize nebo Hypoteční krize? Některé skutky pod vlivem lidské důvěry nebo příběhů šířených mezi lidmi znatelně ovlivňují hospodářský cyklus. Nezanedbatelná je síla médií a jejich odborníků, kteří nám radí, jak investovat. Je to však správně?
Audit DRAMBORA for Trustworthy Repositories: A Study Dealing with the Digital Repository of Grey Literature
Pejšová, Petra ; Vaska, Marcus
This paper will present DRAMBORA (Digital Repository Audit Method Based on Risk Assessment), a methodology and tool for auditing a trustworthy digital repository of grey literature. DRAMBORA is an online instrument which helps organizations develop documentation and identify the risks of a digital repository. DRAMBORA is accessible from http://www.repositoryaudit.eu. The paper will also summarize prevailing advantages and disadvantages of DRAMBORA. The second part of this paper will describe the audit of the National Repository of Grey Literature (NRGL) as a trustworthy digital repository using DRAMBORA as part of creating a digital repository of grey literature in the National Technical Library (NTK). The most important outcome of the audit was represented by the identified risks connected to the repository and potentially endangering its operation, quality, image, and other features. The main principle of the DRAMBORA audit and, at the same time, its main contribution, is its iteration (i.e. its repetition after a certain time period in new conditions when the original risks are reassessed; the measurements adopted for solution are assessed and new risks are identified).
Plný text: idr-145_2 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-145_1 - Stáhnout plný textPDF
Zkušenosti veřejnosti se zdravotnickou záchrannou službou v Jihočeském kraji
URBANOVÁ, Pavla
Cílem práce bylo zjistit a zmapovat zkušenosti veřejnosti se Zdravotnickou záchrannou službou Jihočeského kraje. Odhalením zkušeností od samotných příjemců péče o přístupu, informovanosti a důvěře v tým pracovníků Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje, můžeme nejlépe odhalit skutečně nejčastější chyby, jichž se v naléhavých a psychicky náročných situacích zdravotníci dopouštějí. Závěrem je, že se službami zdravotnické záchranné služby se setkávají lidé různého věku, pohlaví a vzdělání. Avšak všechny spojuje obrovská důvěra v pracovníky zdravotnického záchranného týmu. Pozornost je třeba věnovat i hraničním výsledkům v oblasti představování záchranného týmu a nabídnutí opětovného zavolání na operační středisko tísňové linky 155 dispečerem. Chci, aby tato práce byla použita k následnému podrobnějšímu rozpracování studie v této oblasti. Doporučuji, aby se záchranáři školili v odborných technikách komunikace. Přála bych si, aby získané údaje napomohly pracovníkům záchranné služby i budoucím zdravotnickým záchranářům získat lepší přehled v problematice.
Vytvoření důvěry ve virtuálních týmech prostřednictvím komunikace
Štádlerová, Michaela ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Jura, Jiří (oponent)
Tato práce je zaměřená na vytvoření důvěry pomocí komunikace ve virtuálních týmech. Cílem je nejdříve charakterizovat virtuální týmy a jejich specifika, shrnout teoretické přístupy k důvěře z kterých vychází teorie důvěry ve virtuálních týmech, vymezit specifika komunikačního procesu ve virtuálních týmech a navrhnout vlastní model důvěry založený na komunikaci. Navrženého modelu je docíleno na základě vlastního výzkumu konkrétně analýzou, syntézou a vlastním shrnutím poznatků. Vlastní shrnutí zahrnuje omezení studií a slabé stránky výzkumu, které navržený model eliminuje. Model je založen na aktivní formě důvěry, která je vytvářena v první části na aktivním přístupu a komunikaci vedoucího, který se liší od manažera, tím že umí poskytovat rozumnou důvěru a v další fázi pomocí dialogu vedoucí ke sdíleným mentálním modelům. Na základě modelu je popsán proces fungování důvěry v jednotlivých fázích životního cyklu virtuálního týmu společně s konkrétními implikacemi pro vedoucího, jak vytvořit důvěru ve virtuálních týmech prostřednictvím komunikace.
Faktory důvěry a důvěryhodnosti v elektronickém podnikání
Prejzková, Helena ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Obchod se stává každodenní součástí našeho života. S příchodem informačních technologií a sítí, především internetu, se komunikace s obchodníkem podstatným způsobem změnila. Zákazník již není v přímém kontaktu s prodejcem, proto zůstává otázkou důvěry, zda se transakce uskuteční. Na tom se rovněž zakládá má práce, jež si klade za cíl především identifikovat jednotlivé faktory důvěry a důvěryhodnosti v elektronické podnikání. Mezi její další cíle patří vytvoření postupu, který hodnotí využití zjištěných faktorů v praxi. Takto vytvořená technika byla aplikována na existující obchod a také vedla k sestavení jakési příručky pro vytvoření elektronického obchodu, jenž v zákazníkovi vzbudí co největší důvěru. Práce je rozdělena do třech částí. První z nich, tedy teoretická, popisuje zejména výsledky zahraničních studií uskutečněných v souvislosti s důvěrou na internetu. Ve druhé části je nastíněn stručný pohled na český trh prostřednictvím dostupných podkladů a dotazníkového šetření. Poslední část je praktická, zabývá se využitím jednotlivých faktorů důvěry na existujícím e-shopu a také postupem pro vytvoření nového elektronického obchodu za podpory získaných poznatků. Diplomová práce může v praxi sloužit zákazníkům, kterým pomůže při zjišťování důvěryhodnosti obchodníka. Zároveň v ní mohou začínající obchodníci najít takové skutečnosti, jež jim poskytnou cenné rady k vytvoření a provozu důvěryhodného elektronického obchodu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.