Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,056 záznamů.  začátekpředchozí926 - 935dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití literatury pro děti a mládež ve školních družinách
SMRŽOVÁ, Vendula
Práce se zabývá využitím literární výchovy ve školní družině ve Studené. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy (školní družina, volný čas, charakteristika dětí). Práce se zaměřuje především na charakteristiku školní družiny jako prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí v době mimo vyučování, charakteristiku dětí mladšího a středního školního věku. Podrobně jsou rozebrány metody práce s literárním textem v rámci literární a literárně-dramatické výchovy. Praktická část obsahuje výzkum zaměřený na využití literární výchovy ve školní družině i mimo ni a pracovní listy zaměřené na literární a dramatickou výchovu.
Školní sociální pracovník-postoj ředitelů základních škol
FENIGBAUEROVÁ, Nela
Bakalářská práce se zabývá tématem školní sociální práce, kromě teoretických poznatků, mapuje i vnímání této oblasti sociální práce řediteli základních škol v Jihočeském kraji. Školní sociální práce je celosvětově rozšířená a sociální pracovníci nabízí školám širokou škálu služeb. Mezi tyto služby patří například nácvik dovedností, poradenství pro jednotlivce, skupinu i rodinu, krizová intervence, návštěvy v domovech žáků, podpora vzdělávání, podpora rodičů a advokacie pro studenty a rodiny (Allen-Meares a kol., 2013). V roce 2006 školní sociální práce oslavila 100 let, coby samostatná profese. Souběžně s vývojem se rozvíjelo i mnoho způsobů, jak ji praktikovat, tzv. modely školní sociální práce (Mizrahi a Davis, 2008). Ne vždy se však hovořilo o školní sociální práci, nebo-li school social work, ve svých počátcích byly sociální pracovníci tzv. "visiting teachers", kteří kontrolovali zejména školní docházku(Allen-Meares, 2000). Školní sociální práce je realizována ve 4 základních modelech. Tyto modely ve svých knihách popisují například slovenská autorka Skyba (2015), Allen-Meares (2000, 2013), Mizrahi a Davis (2008) nebo i Tokárová a Matulayová v knize Matouška (2013). I přes velmi zajímavou a bohatou historii školní sociální práce ve světě, u nás tento obor stále nemá široké uplatnění(Skyba, 2015). Cílem praktické části práce bylo zjistit, jaký postoj zaujímají ředitelé vybraných základních škol k pozici školního sociálního pracovníka. Pro zjištění tohoto cíle byly stanoveny 3 výzkumné otázky. 1. Jak ředitelé škol vnímají školskou sociální práci? 2. Jakou mají ředitelé škol představu o náplni práce školních sociálních pracovníků? 3. Jaký je názor ředitelů ZŠ na předpokládaný vývoj školské sociální práce v ČR? Smyslem práce bylo zjistit a poukázat, v jaké míře jsou ředitelé základních škol informováni o oblasti školní sociální práce. Pro výzkum byla využita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru. Výběrový soubor byl tvořen 18 řediteli základních škol v Jihočeském kraji. Dalším kritériem byl výběr pouze jedné základní školy z jednoho daného města. Základní školy zahrnovaly vždy třídy od první až do deváté. Získaná data byla posléze analyzována za použité metody vytváření trsů. Tyto trsy, či okruhy byly sestaveny na základě stanovených výzkumných otázek. Školy byly rozděleny do několika skupin, podle počtu žáků, kteří ji navštěvují. Z výsledků však nevyplynulo, že by počet žáků na škole měl vliv na názory či znalosti ředitelů o školní sociální práci. Z výsledků vyplynulo, že názory a odpovědi ředitelů nejsou závislé na počtu žáků, kteří školu navštěvují. První okruh, týkající se informovanosti o školní sociální práci ukázal, že 11 z 18 informantů již o sociální práci slyšelo, což je jistě pozitivní zjištění. Jejich znalosti však byly pouze okrajové, ani jeden z ředitelů neuvedl, z jakých zdrojů se o školní sociální práce dozvěděl. Druhý okruh, který mapoval představu ředitelů o náplni práce, ukázal, že převážná většina považuje jako hlavní náplň práce spolupráci se žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a práci s rodinami. Třetí okruh se týkal potřebnosti a budoucího vývoje. 14 z 18 tuto oblast sociální práce považuje za potřebnou a vnímá jako pro školu důležitou. To je příznivé pro další budoucí vývoj a rozšíření povědomí o profesi školního sociálního pracovníka. V převážné většině odpovědí také zaznělo, že se školní sociální práce u nás dále rozvíjet bude. Vypracovaná bakalářská práce a poznatky z ní mohou sloužit jako informační materiál pro pracovníky škol i laickou veřejnost.
Zajištění bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice
STOKLASOVÁ, Renata
Tato diplomová práce pojednává o problematice Zajištění bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Oblast bezpečnosti nabírá ve společnosti čím dál více na aktuálnosti. Do roku 2014 byla bezpečnost ve školním prostředí brána jako samozřejmá součást, které není třeba věnovat jakoukoli vyšší pozornost. Události posledních měsíců a let ukazují, že na bezpečnosti je třeba pracovat a věnovat se jí intenzivněji, než tomu bylo doposud. K analýze současného stavu zajištění bezpečnosti žáků základních škol byly v práci použity vstupní informace z dostupné literatury, volně přístupných právních předpisů a internetových zdrojů. Zároveň byla provedena rešerše jednotlivých legislativních dokumentů souvisejících s bezpečností na školách. Bylo zjištěno, jakým způsobem nahlíží instituce na zajišťování bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu. Cílem práce bylo analyzovat bezpečnost vybraných základních škol v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Na základě vytyčeného cíle byla definována výzkumná otázka, která zní "Je na vybraných základních školách možné realizovat ještě vyšší zabezpečení žáků než je tomu dosud?". Ke zjištění cíle byl, jako metoda výzkumu, zvolen kvalitativní sběr dat a dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili ředitelé jednotlivých základních škol nebo pověření zástupci odpovědní za jednání v oblasti bezpečnosti jednotlivých základních škol. Všechny školy v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice byly požádány o vyplnění dotazníku čítajícího třicet otázek. Dotazník byl rozčleněn na tři oddíly, z nichž první část zjišťovala obecné informace o dané škole. Druhá část se zabývala požární ochranou a bezpečností a ochranou zdraví při práci. V posledním oddílu byly otázky zaměřeny zajištění bezpečnosti na dané škole. Dále byla provedena analýza tematické zprávy České školní inspekce, která reflektovala stav bezpečnosti ve školách v roce 2014. Její výsledek byl následně porovnán s výstupem dotazníkového šetření. Navíc práce popsala a porovnala zkoumanou problematiku ve světě a v České republice. Konkrétně byla zjišťována úroveň zabezpečení na úrovni legislativy směřující k bezpečnosti žáků základních škol v zahraničních státech Spojené království Velké Británie a Severního Irska a Spojené státy americké. Provedením analýz dokumentů a dotazníkového šetření byla zodpovězena předem určená výzkumná otázka. Cíl této diplomové práce byl splněn analyzováním bezpečnosti vybraných základních škol v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Problematika zajišťování bezpečnosti žáků na základních školách je dlouhodobě podceňována. Legislativní normy nedávají dostatečnou oporu, finanční podpora pro zajištění bezpečnostních opatření na školách také není uspokojivá. Spolupráce ústředních správních úřadů, zřizovatelů škol a škol samotných by také mohla být na vyšší úrovni. V současné době se česká společnost s touto oblastí učí pracovat a připravuje se na ni formou preventivních opatření. Moderní přístupy pravděpodobně obsáhne nově chystaná Česká technická norma ČSN 73 4400 "Prevence kriminality řízení bezpečnosti při plánování, realizaci a užívání škol a školských zařízení". V diskuzi a v závěru této práce jsou uvedena další užitečná doporučení, která se vztahují ke zkoumané problematice. Pro Českou republiku mohou být inspirující přístupy k zajišťování bezpečnosti dětí na základních školách ze Spojeného království Velké Británie a Severního Irska a Spojených států amerických a to zejména z toho důvodu, že se jedná o státy, které mají s touto oblastí větší zkušenost.
Společenská odpovědnost základních škol
Klodová, Dana
Bakalářská práce se zabývá pojetím společenské odpovědnosti na vybraných základních školách. Předmětem analýzy je projekt Odpovědná škola. Zkoumán je jak ze strany vedení, tak zapojených vzdělávacích institucí. Cílem práce je navrhnout rozšíření principů společenské odpovědnosti mezi další školy Jihomoravského kraje (okresu Hodonín) a vytvoření návrhu konkrétního projektu na rozvoj společensko-odpovědných aktivit ZŠ J. A. Komenského v Kyjově. Návrh projektu obsahuje také postup realizace a finanční rozpočet, které byly předloženy základní škole pro zpětnou vazbu.
Návrh webových stránek
Hanáček, Ondřej ; Mrázová, Jana (oponent) ; Řešetková, Dagmar (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem webových stránek s dílčí částí informačního systému pro Základní školu a Mateřskou školu Ladná. Webové stránky budou určeny k nalezení veškerých informací o škole pro širokou. Informační systém bude sloužit pro zaměstnance školy, kteří do něj budou ukládat známky žáků a starat se o správu webu. Rodiče žáků zde budou mít možnost sledovat známky svých dětí z předmětů v elektronické žákovské knížce, zjišťovat zameškané učivo a omlouvat absenci.
Prognóza návštěvnosti škol v Přerově pomocí časových řad
Spáčil, Přemysl ; Novotná,, Veronika (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je analýza demografického vývoje a prognóza návštěvnosti školních zařízení v Přerově. Hlavním cílem je stanovení prognózy počtu žáků, kteří se zapíší do základních škol v následujících letech v závislosti na počtu narozených dětí. Dále je proveden výzkum počtu zaměstnanců v jednotlivých školách a analyzování vývoje počtu zaměstnanců je provedeno v závislosti na počtu žáků. V práci jsou použity statistické metody časových řad a regresní analýzy.
Soukromá základní škola v Berouně
Šašková, Lenka ; Sedlák, Radek (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Obsahem práce je zpracování projektové dokumentace stavení části k provedení novostavby soukromé základní školy v Berouně. Jedná se o stavební projekt základní školy s účelem výuky v anglickém jazyce. Stavba je dvoupodlažní, zděná s plochou střechou. Konstrukční systém stěnový. Stavbu tvoří 1.stupeň základní školy, kuchyně s jídelnou a 2. stupeň základní školy. Součástí dokumentace je návrh kotelny.
Tvorba rozvrhů pomocí genetických algoritmů
Horký, Aleš ; Matoušek, Jiří (oponent) ; Minařík, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje návrh a implementaci dvoufázového genetického algoritmu určeného pro tvorbu rozvrhů na základních školách. Algoritmus je vytvořen tak, aby bez snížení obecnosti výpočtu co nejvíce zredukoval stavový prostor řešeného problému. Implementovaný program v jazyce C++ je použitelný pro tvorbu rozvrhů na menších a středních školách.
Posouzení vlivu provedení zateplení Základní školy v Dobrušce na výdaje spojené s provozem
Marešová, Jana ; Bittner, Oldřich (oponent) ; Klika, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení návratnosti investic v závislosti na dodatečném zateplení včetně výměny výplní otvorů a použití zpětného získávání tepla. Pro výpočty byla použita stávající budova Základní školy Františka Kupky v Dobrušce. Jedná se o typovou budovu, která byla masově rozšířena na celém území České republiky. Rok realizace objektu byl 1994. V práci jsou rozebrány varianty různých šířek zateplovacího systému. U každého návrhu je počítáno s náklady na pořízení konkrétního zateplení a výměny výplní otvorů. Dále jsou jednotlivé varianty propočítány s použitím zpětného získávání tepla. Jako nejvýhodnější bylo vyhodnoceno zateplení 180 mm obvodové stěny a 280 mm střešní konstrukce. Okna a dveře by měly hodnotu součinitele prostupu tepla 0,8 W/m2K. Při experimentálních výpočtech s nejvýhodnější variantou byl vyvozen závěr, že na tepelné ztráty objektu mají nejvíce vliv výplně otvorů a zařízení na zpětné získávání tepla. Jelikož se jedná o typovou budovu, bude moci tato diplomová práce sloužit jako podklad pro návrh snížení tepelných ztrát u budov stejného tvaru a využití.
Ekonomické hodnocení veřejných investních projektů
Nováková, Zuzana ; Adlofová, Petra (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení ekonomické efektivnosti veřejně prospěšného investičního projektu. Cílem studie je porovnání předpokládaných nákladů projektu s náklady skutečně vynaloženými. Teoretická část popisuje tématiku veřejného sektoru, nákladově výstupové metody, podrobněji pak rozebírá analýzu nákladů a užitků. Dále se tato část zabývá regionální politikou a dotačními zdroji využívanými pro financování veřejných projektů. V praktické části je popsán projekt financovaný z dotačního programu Evropské unie, kde jsou porovnány hodnoty veškerých předpokládaných nákladů potřebných pro podání žádosti o dotaci s reálnými hodnotami nákladů po realizaci projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,056 záznamů.   začátekpředchozí926 - 935dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.