Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,041 záznamů.  začátekpředchozí840 - 849dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Život a dílo Milana Zelenky
Švábová, Kristina ; ZELENKA, Milan (vedoucí práce) ; RAK, Štěpán (oponent)
Bakalářskou práci jsem tvořila na základě přímých rozhovorů s prof. Milanem Zelenkou, poslechu hudebních děl nejen Milana Zelenky, ale i soudobých autorů, studiem zachovaných pramenů Františka Jiroše, vlastním nastudováním Zelenkovy skladby Sonáta Pulsante Omaggio a Jan Truhlář. Čtenáře seznamuji s kompletním životopisem a dílem Milana Zelenky , od jeho mládí, přes první úspěchy na koncertním i soutěžním poli, až po spolupráci s významnými hudebníky a skladateli, uvedením klasické kytary na českou hudební scénu, jeho pedagogickou činnost, rozhlasové nahrávání, uvedení klasické kytarové školy na světové soutěže i koncertní pódia. Pozornost jsem věnovala jeho skladbě Sonáta Pulsante Omaggio a Jan Truhlář. V závěru práce jsem provedla teoretickou analýzu této skladby.
Hudební umělecké školství v České republice
Vávrová, Kateřina ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Magisterská práce Hudební umělecké školství v České republice pojednává o hudebním školství v České republice od základního, středního až po vysokoškolské vzdělání. Dotýká se přijímacího řízení, průběhu studia, komorní hry, koncertů, soutěží, teoretických předmětů, studijních oborů, orchestrální a koncertní praxe, uplatnění studentů, budoucího zaměstnání a přináší vlastní názor na studium na Českých a Německých školách. Srovnává počet škol s Německem a Rakouskem, zamýšlí se nad celkovou situací ve školství a uplatněním v praxi. Porovnává způsob výuky na hudební škole, konzervatoři a na vysoké škole v České republice a v Německu.
Inspirační zdroje v díle Sergeje Rachmaninova
Stepasjuková, Kristina ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato bakalářská práce je analýzou inspiračních zdrojů a vlivů vybraného díla Sergeje Vasiljeviče Rachmaninova se zaměřením na klavírní, komorní a orchestrální skladby. Obsahuje stručný životopis autora, zabývá se charakteristikou jednotlivých vybraných děl a jejich stručným rozborem. Díla jsou rozdělena do kapitol podle příslušných, volně vybraných inspiračních zdrojů.
Úvod do rytmického systému indické klasické hudby.
Reindl, Tomáš ; BARTOŇ, Hanuš (vedoucí práce) ; HOŘÍNKA, Slavomír (oponent)
V této práci autor od základu vysvětluje principy, koncepty a formy rytmického systému indické klasické hudby, který je jedním z nejsofistikovanějších na světě. Jedná se o problematiku, o které v českém jazyce dosud žádná samostatná studie sepsána nebyla. Práce je rozdělena do dvou oddílů, ve kterých se samostatně pojednává o systému severoindickém (hindustánském), a jihoindickém (karnatickém), které sice vycházejí ze společných kořenů, jsou však mezi nimi i značné rozdíly. Pro každou z těchto dvou větví indické klasické hudby jsou detailně vysvětleny různé typy rytmických forem a jejich stavba, dále rytmické cykly (tála), způsoby jejich počítání a využití v praxi. Pro Indii je typická recitace rytmů pomocí speciálních slabik (bol), k jejichž pochopení je nezbytné seznámit se i se základy hry na bubny tabla a jejich tradičním repertoárem. Autor sám se této problematice věnuje dlouhodobě, studoval ji přímo od indických učitelů. Jako hráč na bubny tabla tuto hudbu i prakticky provozuje a jako skladatel se těmito principy inspiruje.
Uplatnění mluveného slova ve vybraných kompozicích české hudby 2. pol. 20. století s přihlédnutím k vlastní kompoziční tvorbě
Chudovský, Daniel ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; RIEDLBAUCH, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o uplatnění mluveného slova v 2. pol. 20. století v české hudbě se zvláštním zřetelem na historický kontext a kompoziční tvorbu autora. V práci je kladen důraz na potřebu aktualizace a rekontextualizace tvůrčího procesu s uplatněním mluveného slova. Autor vychází především z duality aplikace sémantické povahy textových předloh v hudebních dílech a různých způsobů desémantizace. Jádrem práce je shrnutí a odůvodnění snah skladatelů o desémantizaci s příklonem k hledání těchto prvků v české avantgardní a postmoderní hudbě. Jádrem pojednání je analýza díla českého skladatele Jana Trojana Vašemu futuristickému géniu, které reflektuje zmiňované tendence. Autor své poznatky podkládá vlastními skladatelskými postoji a východisky.
Faktory ovlivňující formování harmonického pole
Zvěřina, Petr ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KVĚCH, Otomar (oponent)
V této práci se snažím o vymezení a diskuzi faktorů, které mají vliv na formování harmonického pole. Za hlavní faktory pokládám význam a váhu jednotlivých tónů či souzvuků, jejich vzájemné působení a uspořádání, a vztah k časové složce skladby. Kromě tohoto vymezení se snažím přijít na to, jakým způsobem tyto faktory zahrnout do úvah o harmonické složce skladby. V průběhu výkladu vymezuji obecné tektonické schéma, které vychází z teorie harmonického pole a představuje jeho nadstavbu. V další části práce diskutuji tradičně užívané termíny a snažím se rozklíčovat, jak se v nich uvedené faktory projevují. Pozornost jsem zaměřil jak na jevy klasické harmonie, tak na situaci v harmonii moderní. Nejčastěji jsem vycházel z textů Miroslava Filipa (Vývinové zákonitosti klasickej harmonie), Karla Janečka (Základy moderní harmonie, Tektonika) a Vladimíra Tichého (Harmonické pole). Třetí část práce se zaměřuje na rozbor tří odlišných skladeb od různých autorů (Mozart, Webern, Feldman). Pokusil jsem se analyzovat dění v těchto kompozicích na základě konstatovaných premis a dokázat tak aplikovatelnost svých myšlenek.
Cembalo - generálbasový a obligátní nástroj v komorní hudbě J. S. Bacha (se zaměřením na sonáty pro housle a cembalo)
Nováková, Denisa ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce s názvem Cembalo-generálbasový a obligátní nástroj v komorní tvorbě J.S.Bacha (se zaměřením na housle a cembalo) se zabývá především 17. a 18. stoletím. Obsah práce je rozdělen do tří velkých kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a notovými přílohami na konci práce. První kapitola stručně přibližuje úlohu cembala ve hře bassa continua. Druhá kapitola se již zabývá změnou generálbasového partu na obligátní v komorní tvorbě J.S.Bacha. Třetí kapitola zpracovává téma o cembalu jako koncertantním nástroji v houslových Bachovských sonátách a analyzuji v ní Bachovu sonátu E dur pro obligátní cembalo a housle (BWV 1016), kterou jsem hrála na magisterském koncertě. V závěrečné kapitole je uvedeno shrnutí všech předešlých kapitol.
Významné interpretky v oboru hra na pozoun.
Štainerová, Kateřina ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zpracovat údaje o významných ženách hrajících na trombon, které pracují převážně v symfonických orchestrech po celém světě. Práce obsahuje životopisy těchto žen, které popisují počátky jejich hudební kariéry, studium, a úspěchy na soutěžích a konkurzech, které absolvovaly.
Stěžejní díla českých skladatelů věnovaná dechovému kvintetu
Javůrek, Jiří ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Tato bakalářská práce předkládá komplexní soubor informací k danému tématu a věnuje se stěžejním skladbám českých autorů pro dřevěné dechové kvinteto. Toto těleso je zpravidla tvořeno dechovými nástroji, a to flétnou, hobojem, klarinetem, fagotem a lesní rohem. Do stále se zvětšujícího světového, ovšem i českého repertoáru pro toto nástrojové uskupení jsem zařadil kompozice Antotnín Rejchy, Bohuslava Foerstera, Leoše Janáčka, Pavla Haase, Václava Trojana a Išy Krejčího, přičemž zvolená díla jsou podrobena formálnímu a harmonickému rozboru. Zajímavostí je, že ve všech dechových kvintetech zmíněných autorů byly nalezeny prvky českého a moravského folklóru, a jelikož všechna díla českých skladatelů, která jsou v práci jmenována, tvoří základ repertoáru pro dechové kvinteto, český tradiční folklór se dostává do všeobecného povědomí po celém světě.
Osobnost českého skladatele Františka Gregora Emmerta se zaměřením na klavírní tvorbu
Žalčíková, Lenka Sarah ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; Böhmová, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Osobnost českého skladatele Františka Gregora Emmerta se zaměřením na klavírní tvorbu" pojednává o životě a uměleckém přístupu hudebního skladatele Františka Gregora Emmerta, jeho tvůrčím vývoji, kompozicích a v neposlední řadě o situaci na brněnské kompoziční scéně. Rovněž je zmíněna klavírní tvorba skladatele. V příloze je kompletní seznam skladatelových děl do roku 2008.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,041 záznamů.   začátekpředchozí840 - 849dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.